Skönhet och pengar!

Jag blir lite nyfiken på varför frågan enbart vänder sig till tjejer.

Antagligen för att TS är kvinna och vill ha ett medelvärde på vad andra kvinnor lägger på sina kvinnliga produkter? :)

Min sambo tex lägger också en hel del på sitt yttre men eftersom att han mer använder "basprodukter för hud & hår" och inte använder smink så kan vi inte jämföra våra kostnader :)

Antagligen för att TS är kvinna och vill ha ett medelvärde på vad andra kvinnor lägger på sina kvinnliga produkter? :)

Min sambo tex lägger också en hel del på sitt yttre men eftersom att han mer använder "basprodukter för hud & hår" och inte använder smink så kan vi inte jämföra våra kostnader :)

Jag använder också bara basprodukter för hud och hår och är kvinna. Så då stämmer det ju inte om jag skulle svara i tråden, trots att jag har rätt kön (detta verkar ju dessutom vara fallet för flera användare som svarat).

Jag använder också bara basprodukter för hud och hår och är kvinna. Så då stämmer det ju inte om jag skulle svara i tråden, trots att jag har rätt kön (detta verkar ju dessutom vara fallet för flera användare som svarat).

Det gör det väl? Du använder produkter för kvinnor antar jag?

Min sambo använder produkter anpassade för män och det var inte TS fråga utan en extra reflektion ifrån min sida som jämförelse :)

Det är möjligt, men det får väl TS svara på.

Många kvinnor svarar ju i tråden att de enbart använder olika typer av basprodukter, snarare hygienprodukter än skönhetsprodukter, så det torde vara jämförbart med de män som också enbart använder sådana produkter.

Dessutom använder ju många killar och män allehanda kosmetiska produkter. Jag ser nog inte den skillnad du försöker peka på?

Klipper mig inte hos frisör, senast var studenten 2009. :o Men klipper mig själv. Smink köper jag typ en gång årligen på min stads motsvarighet till Gekås, typ 100 kr för både ögonbrynspenna, eyeliner och mascara! Har jättebra hud, så använder inga produkter, inte ens nån kräm, öht. Schampo etc räknas väl till hygien.
Kläder köper jag typ 1-2 gånger per år för nån 1000-lapp per gång, så ca 150-200 per månad utslaget. Fysiskt jobb med uniform, "skitiga" intressen (hästsport och bilsport) så ja, klär väldigt sällan mig i finkläder.

Det är möjligt, men det får väl TS svara på.

Många kvinnor svarar ju i tråden att de enbart använder olika typer av basprodukter, snarare hygienprodukter än skönhetsprodukter, så det torde vara jämförbart med de män som också enbart använder sådana produkter.

Dessutom använder ju många killar och män allehanda kosmetiska produkter. Jag ser nog inte den skillnad du försöker peka på?

Jag menade att trots att vi båda går till frisör, på massage, använder diverse krämer & lotions samt har varsin likvärdigt dyr hårfön så blir mitt konto alltid högre pga fransar, foundation, locktång, plattis, mascara osv. Kvinnor ligger ju generellt högre pga just det.

Min sambo använder produkter anpassade för män och det var inte TS fråga utan en extra reflektion ifrån min sida som jämförelse :)
Typ tvättmedel, tvål och shampo anpassade för män respektive kvinnor? Brukar man inte tvätta mäns och kvinnors kläder i samma tvättmedel? (Så görs det i mitt hem, men jag kan ju ha missat något viktigt där.)

Jag menade att trots att vi båda går till frisör, på massage, använder diverse krämer & lotions samt har varsin likvärdigt dyr hårfön så blir mitt konto alltid högre pga fransar, foundation, locktång, plattis, mascara osv. Kvinnor ligger ju generellt högre pga just det.
Ah. Nå, väldigt många kvinnor i tråden svarar ju att de inte lägger pengar på tex naglar och ögonfransar.

Jag skulle nog inte betrakta det där som produkter anpassade för kvinnor, utan mer specifikt som nagelfransprodukter respektive nagelprodukter, fria att använda för dem som vill, fria att låta bli att använda för de som väljer det.

Jag har nog snarare tänkt mig att baskittet (utan direkt kosmetika) blir dyrare för män, eftersom de endast undantagsvis låter skäggväxten härja fritt.

Typ tvättmedel, tvål och shampo anpassade för män respektive kvinnor? Brukar man inte tvätta mäns och kvinnors kläder i samma tvättmedel? (Så görs det i mitt hem, men jag kan ju ha missat något viktigt där.)

Tvättmedel och tvål har vi samma men olika produkter när det kommer till schampo :)

Ah. Nå, väldigt många kvinnor i tråden svarar ju att de inte lägger pengar på tex naglar och ögonfransar.

Jag skulle nog inte betrakta det där som produkter anpassade för kvinnor, utan mer specifikt som nagelfransprodukter respektive nagelprodukter, fria att använda för dem som vill, fria att låta bli att använda för de som väljer det.

Jag har nog snarare tänkt mig att baskittet (utan direkt kosmetika) blir dyrare för män, eftersom de endast undantagsvis låter skäggväxten härja fritt.

Min sambo kör med trimmer på skägget men håller det kort och snyggt och använder inte skäggolja eller så, dock lite lödder och hyvel för att finjustera då och då :)

Fast om både jag och min kille använder varsin hudkräm på apoteket ser jag inte hur våra svar skulle skilja sig så värst mycket åt? Vi båda tvättar håret, använder fuktkräm och handkräm, klipper och rakar oss. Min poäng är att kvinnor och mäns skönhetsvanor och -kostnader inte behöver skilja särskilt mycket bara pga kön.

Fast om både jag och min kille använder varsin hudkräm på apoteket ser jag inte hur våra svar skulle skilja sig så värst mycket åt? Vi båda tvättar håret, använder fuktkräm och handkräm, klipper och rakar oss. Min poäng är att kvinnor och mäns skönhetsvanor och -kostnader inte behöver skilja särskilt mycket bara pga kön.

Sjävklart inte men jag tänkte att TS menade lite mer noggrant än så :)

Eller om ett heteropar använder samma hudkräm osv från Apoteket. Summan blir väl densamma i båda fallen.

Min erfarenhet är dock att män rakar sig oftare än kvinnor, och att man nog rakar ansiktet lite mer petigt än benen.

Till skönhet räknar jag inte in hudvård, schampo etc. inte heller kläder då jag inte köper kläder för skönhetens skull.

Jag färgar håret själv någon gång i månaden, jag använder primer och maskara i sminkväg, men det räcker 2-3 månader åt gången. Ibland använder jag mer smink, men jag har fått typ allt smink jag har så lägger inte några pengar på det. :laugh:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?