Skönhet och pengar!

Varierar en hel del beroende på när något tar slut och nytt måste införskaffas av "vanligt" smink som primer, foundation, mascara, ögonbrynsfärg.

Samma med naglarna. fixar dem inte på salong eller förlänger/bygger dem, då jag har lagom långa naturliga naglar som jag målar och fixar med, så lack, filar, nagelolja och sånt köps vid behov

Går till frissan kanske 3-4 ggr/år och fixar frisyren. Kläder/skor köps när jag ser något som jag "måste ha" :angel:

Skulle jag slå ut ett snitt/år gissar jag på att det hamnar på kanske 600 kr/månad och då är inte vanlig hudkräm, duschgrejor eller hårmousse/spray, kläder/skor inräknade i det.

Förut gjorde jag fransar också men slutade för att dra ner på kostnaderna. Är dock sugen på att göra 3d-bryn och kanske lashlift + färg regelbundet.

Jag har oxå slutat göra fransarna, dels för att spara pengar dels för att fransarna behövde "vila"- och så kunde jag inte ligga på rygg tillräckligt länge när gravimagen blev för stor :angel: Har gjort brynen sedan tidigare och kör nu lashlift med färg och är sjukt nöjd. Lite bas sedan är jag typ vardagsfixad.

Tydligen inte men frågan från TS gällde kvinnor oavsett :)

(Detta sidospår uppkom ju av frågan om varför det inte gällde båda könen, så jävla patetiskt, ibland måste kvinnor få vara kvinnor och män, män förövrigt)
Precis, frågan gällde kvinnor (tjejer) och därför frågade jag TS varför frågan var ställd så. Du tog på dig ett tolkningsföreträde där, TS har än så länge inte haft tillfälle att svara själv, vad det verkar.

Jag har oxå slutat göra fransarna, dels för att spara pengar dels för att fransarna behövde "vila"- och så kunde jag inte ligga på rygg tillräckligt länge när gravimagen blev för stor :angel: Har gjort brynen sedan tidigare och kör nu lashlift med färg och är sjukt nöjd. Lite bas sedan är jag typ vardagsfixad.
Prismässigt blir det väl ganska mkt billigare med lashlift + färg än fransar va?
Jag behövde göra fransarna jätteofta, tappade massor.. Blev svindyrt :meh:

Men saknar att se snygg ut direkt när en vaknar på morgonen :D

Alldeles för lite tycker jag.

Räknar inte med schampoo/balsam/tvål mm

Lägger ca 150kr/mån om jag snittar ut det. Klippning 1 gång om året Har långt hår och är i och klipper luggen själv sen köper jag enbart billighetssmink (tyvärr) Nu investerade jag mig i en riktigt Foundation så ska vi se om det gör någon skillnad.

Har intresset bara inte tiden

Sminkar mig inte så 0 kr på det.
Klippning var 6:e vecka, 460 (480 ?) kr.
Hårvax kostar 199 kr för en tub men den räcker så länge så kanske köper 2-3 om året.
I övrigt såklart schampo och hudkräm och så men det går inte heller åt så mycket. Kläder och skor mycket sällan men kan bli en större summa när jag väl handlar, svårt att uppskatta dock.

Va hos frissan nångång i slutet av förra året (börjar vara dags igen men 200 kronor som killen betalade), köpte en ny kajal och mascara för några månader sen annars har jag nog lagt strax under 3000 på kläder i år (en lite dyrare jacka och en i 500-klassen + typ 4 toppar)

Annars är det typ schampoo och tvål som jag köper.

I sminkväskan finns maskara, ögonskugga och läppstift, det byts ut när det börjar bli gammalt och glömmer alltid hur mycket det kostar mellan gångerna.

Krämer använder jag aldrig utan tar någon av oljorna i köket när huden känns torr även schampo och skrubb hämtas ifrån köket så har ingen aning vad det kostar.

Frisören var jag senast -98, vi är några som klipper varadras hår.

Funderar på att lasa bort hår dock.

Så inga höga kostnader för mig på mitt utseende, är ingen skönhet men tänker inte gå upp tidigare på morgonen för att lägga tid på sminkning för gubbarna på jobbet skull (är nästan bara gubbar där jag är nu).

Jag har kort frisyr och klipper mig var 8:e vecka till enkostnad av 450 kr tillkommer stylingprodukter till håret för 200-300 kr varannan månad.

Jag är ytterst noga med att sköta min hy och har varit det sedan 18-årsåldern. Resultatet som medelålders kvinna är att jag har en mycket fin hy och är tämligen rynkfri ;). Jag lägger cirka 500 kr/mån på bra hudvårdsprodukter. Gillar även smink och gärna de senaste färgerna och följer trender. Därför är jag också konsulent för ett svenskt företag och tycker det är hur kul som helst :).

Däremot är jag rätt ointresserad av mode. Köper det jag gillar och när jag behöver nytt (eller syr egna kläder). Har min stil och haft i många år. Ibland är jag hur inne som helst, och ibland helt ute. Med ålderns rätt bryr jag mig inte ett dugg över vad andra tycker så länge jag trivs med mig själv :D

/Lizzie

Jag är ytterst noga med att sköta min hy och har varit det sedan 18-årsåldern. Resultatet som medelålders kvinna är att jag har en mycket fin hy och är tämligen rynkfri ;). Jag lägger cirka 500 kr/mån på bra hudvårdsprodukter. Gillar även smink och gärna de senaste färgerna och följer trender. Därför är jag också konsulent för ett svenskt företag och tycker det är hur kul som helst :).
/Lizzie
OT -men jag tror inte det automatiskt är så att man är rynkfri och har fin hy pga skönhetsprodukter.:)

Usch..
cirka 1000 kr i månaden på naglar och fransar
500 hos frisören (1600 var tredje månad på klipp och färg)
500 kr på smink, hudvård och hygien kanske..
2500 på kläder
så summerat 4500 per månad
vilket dessvärre ger närmare 50000 per år, vilket är helt galet när jag ändå ser ut som en gammal kärring.

Jag menade att trots att vi båda går till frisör, på massage, använder diverse krämer & lotions samt har varsin likvärdigt dyr hårfön så blir mitt konto alltid högre pga fransar, foundation, locktång, plattis, mascara osv. Kvinnor ligger ju generellt högre pga just det.
Så kan du ju inte säga om hur kvinnor gör med skönhetsprodukter!
Majoriteten av de personer av kvinnligt kön, som ingår i min bekantskapskrets, använder inte "fransar, foundation, locktång, plattis, mascara osv.".

Någon kanske använder något litet av make-up då och då, framförallt vid festliga tillfällen, men få går all-in på smink och skönhetsprodukter eller använder det till vardags.

Så kan du ju inte säga om hur kvinnor gör med skönhetsprodukter!
Majoriteten av de personer av kvinnligt kön, som ingår i min bekantskapskrets, använder inte "fransar, foundation, locktång, plattis, mascara osv.".

Någon kanske använder något litet av make-up då och då, framförallt vid festliga tillfällen, men få går all-in på smink och skönhetsprodukter eller använder det till vardags.

Och majoriteten av mina är storkonsumenter så jo, jag kan visst skriva så ur min synvinkel ;)

Oj köper du kläder kvartalsvis typ? Inget intresse av smink/ frisör/naglar osv?:) Jag lägger alldeles för mkt :(

Jag är nog som @vallhund .
Kläder köps när jag är tvungen. Jeans typ var tredje år men kan då köpa tre likadana par.
Tröjor el likn, max en gång om året.
använder inte smink, går inte till frissan (en kompis tar topparna när hon tycker att det är för hemskt), använder inte nagellack eller liknande.
Så en genomsnittlig månad, noll kronor.

Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!

Dunno. 200 kr i månaden kanske... utslaget på ett år. Menar du även hygienprodukter som typ tvål och schampo, eller bara smink och kläder?

Jag använder inget smink. Så noll utgift där. Möjligen lipsyl på vintern, en tjuga i månaden?

Tvättbalsam och tvål - köper redken (dyrt i inköp) som räcker hur länge som helst, duscholja köpte jag i vintras och det finns fortfarande kvar i flaskan, en olivoljetvål har jag haft sedan typ mars. ACO ansiktsrengöring köptes in samtidigt med duscholjan, räcker fortfarande.

Handlar inte så mycket kläder till vardags, men vid behov om något går sönder eller får oförstörbara fläckar. De flesta månader noll utgift.

Frisör ca var tredje månad, 280 kr gång.

Det blir inte så många kronor i månaden, även om ett storinköp var femte månad kan vara dyrt.

Smink: 50-100 kr/månad
Frisör: oftast 0,- (brukar klippa mig gratis typ 1 g/år hos lärling el.l.)
Kläder/skor: Kanske 100 kr/mnd i snitt. (Får mycket kläder av mina vänner, som de tröttnat på eller vuxit ur.)

Frisör kostar nå
Hej tjejer!
Hur mkt pengar lägger ni på skönhet/mode per månad?
Tack för svar!

Vet inte riktigt var min månadskostnad skulle bli om jag slog ut det, då det varierar väldigt mycket från månad till månad. Men tror aldrig jag lagt över 500 på en månad, framför allt inte på skönhetsprodukter. Sminkar mig sällan, så sminket räcker en halv evighet, och några krämer och så använder jag inte. Det enda är i sådana fall rakhyvlar/ vax, men kostar ju inte många kronor. Frisören blir 2-3 gånger per år, och betalar då 3-400 kronor.

Min sambo (man) lägger helt klart mer pengar på skönhet än jag (kvinna).

Han...
klipper sig hos frisör var 5-6:e vecka, 400 kr
använder mycket hårprodukter, ca 100 kr/mån
gillar att ha ett gäng dyrare dofter att välja på, ca 200 kr/mån
köper regelbundet nya kläder och skor, ca 700-1000 kr/mån

(Han lägger även mer energi och pengar på hudvård än jag, ingen av oss har någon direkt problemhy att tala om.)

Själv är jag latare och...
använder smink för ca 50 kr/mån
köper hårprodukter+färg för ca 100 kr/mån
klipper mig själv, 0 kr
köper kläder & skor relativt sällan, kanske 250-300 kr/mån.

Handlar gärna second hand om jag kan och väntar ofta in reor hos favoritbutikerna. Använder kläder och skor tills de är utslitna. Behöver snart ersätta favoritkängorna vilket i sig är en kostnad på nästan 3000 kr, men å andra sidan så har jag haft det existerande paret sedan 2012 :up:

Aldrig fixat naglar, fransar, bryn eller annat skönhetsrelaterat på salong. Har helt enkelt inget intresse av det. Senaste klippningen hos frisör skedde 2007, därefter har jag (ibland mha vänner) varit kreativ på egen hand :D

Räknas hygienprodukter som deo, schampo, tvål osv blir det kanske ett par tior i månaden. Kanske inte ens det, min tvål är dryg och används av hela familjen så den hänger med ett ganska bra tag. Schampo och balsam likaså.

Frisör för 800-900/ år

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?