Skönhet och pengar!

Jag kommer se ut typ såhär :

prinsessan.birgitta.jpg

Är det jobbigt/svårt att dra ned på utgifterna pga häst eller spelar det ej så stor roll?

Det är nog snarare så att jag prioriterar annorlunda nu jämfört med innan, när jag var yngre lade jag mer pengar på dessa saker. Nu prioriterar jag det jag mår bra av och det jag mår bra av kanske också har ändrats lite i takt med stigande ålder. Under en period när jag var ung så spenderade jag ganska mycket på kläder/smink/hår o.s.v. kanske var det ett utslag av dåligt självförtroende och rädsla för att inte passa in. Sen när man är ung söker man ju också sin identitet på ett annat sätt. Nu lägger jag mer och mer pengar på hästarna och ridningen och träningen med dem och bryr mig mindre om utseende än vad jag personligen gjorde när jag var yngre. Men jag skulle behöva dra ner på hästkostnaderna om jag ville lägga mer pengar på kläder, smink och hår men det har jag ingen önskan att göra för tillfället iallafall. Men jag skulle nog kunna dra ner på hästkostnaderna om jag verkligen hade en önskan att göra det, t.ex. boka färre lektioner för min tränare.

Det är nog snarare så att jag prioriterar annorlunda nu jämfört med innan, när jag var yngre lade jag mer pengar på dessa saker. Nu prioriterar jag det jag mår bra av och det jag mår bra av kanske också har ändrats lite i takt med stigande ålder. Under en period när jag var ung så spenderade jag ganska mycket på kläder/smink/hår o.s.v. kanske var det ett utslag av dåligt självförtroende och rädsla för att inte passa in. Sen när man är ung söker man ju också sin identitet på ett annat sätt. Nu lägger jag mer och mer pengar på hästarna och ridningen och träningen med dem och bryr mig mindre om utseende än vad jag personligen gjorde när jag var yngre. Men jag skulle behöva dra ner på hästkostnaderna om jag ville lägga mer pengar på kläder, smink och hår men det har jag ingen önskan att göra för tillfället iallafall.

Det där är ju olika! För att citera en god vän: "är man snygg så är man glad" ;)
Alltså skämt å sido. Jag tror inte att man ska generalisera som så att de som intresserar sig för skönhet/estetik/mode har dåligt självförtroende eller en önskan att passa in.
Jag har personligen inget större intresse av att smälta in, är inte speciellt ung heller och jag ser nog mode odyl som ett estetiskt intresse. Precis som att måla en tavla är jag intresserad av mode som estetiskt uttrycksmedel helt enkelt! :)

Jag har jättefin hy och har inte lagt många minuter på att vårda den. Däremot tror jag att jag ärvt min mammas gener i det fallet som är rätt slät fortfarande vid 82. :)

Tillägg: Jag röker, har tvättat ansiktet med Barnängens barntvål i hela mitt liv och kan inte stava till solskyddsfaktor heller. :o

Bra för dig! :)

Dock vet du inte hur du skulle ha sett ut ifall du t.ex inte rökt ;).

/Lizzie

Jag gillar smink, kläder och sygga skor! Måste vara hyfsat välklädd i jobbet dessutom.
Lägger nog en 500 -600 per månad på smink och hudvård 1000 på frissan och håret och 4000-5000 på kläder och skor i snitt ...Skulle vilja få mina naglar fixade, men eftersom jag inser att de skulle vara förstörda på en dag eller två så får det vara!

Schampo och balsam och återfuktningsprylar räknas inte va? För det är de sakerna jag lägger mer pengar då mitt hår inte klarar billigare saker och min hud vill ha special. Men smink och kläder är nog en väldigt liten del av budgeten.

Nu har jag nyligen köpt tre par byxor som jag redan börjat slita på. Men innan dess var det nog 2014 jag köpte om man inte räknar in skor och ridkläder, strumpor och trosor. Så inte jätteofta alltså.

Få se nu byxorna (räknar inte med skor för de måste jag ha). 900kr och sen ett nagellack 70kr.

Ok rundar uppåt lite då kanske möjligen köper nått till. Men kanske en ca 90 kr/månad om man slår ut det på ett år.

Var hos frisör senast 2011 och innan dess 2006 så inte jätteofta med andra ord.

Om man använder hudvårdsprodukter så minskar man hudens åldrande - då får man mindre rynkor eftersom det är hudens åldrande som gör att man får rynkor.

/Lizzie
Stor del genetik spelar in i rynkförekomst eller inte. Jag har bra antirynkgener och dricker mycket vätska och äter bra mat, har inte använt den typen av hudvårdsprodukter mer än provat på nån gång, är ofta och gärna i solen och har dessutom rökt i 30 år och ändå är jag tämligen förskonad från rynkor och får ofta höra att jag ser ut att vara 12-15 år yngre och har väldigt len hud.

Så nja, det där är nog en sanning med modifikation det.

You and me....
Idag är jag 40 och folk tror jag är 18-20...
Så det ska bli intressant att se hur jag kommer åldras...
Ja jag blir 39 i år och känner mig som jag kommit undan med ett brott de få gånger jag inte blir leggad på systemet....

De ansiktskrämer jag köpt i mitt liv kan nog räknas på ena handens fingrar.

Nu hamnar vi i den här löjliga diskussionen igen typ "åh alla säger att jag ser ut som 18 fastän jag är 40!" ;) Folk tänker ofta att det är en komplimang att kommentera att folk ser unga ut. Nu när jag fyllde 35 sa alla "alltså du ser verkligen inte ut som 35".. "sååå fräsch" osv. Jag fattar att de menar det som en komplimang men alltså, det är ju samhället och synen på åldrande som gör att folk fäller dessa kommentarer.
Jag har inget problem med att åldras faktiskt! Många av mina stilförebilder är äldre! Ung är inte lika med snygg, ung är ingen komplimang! Man kan vara snygg och cool och gammal på samma gång!

Nu hamnar vi i den här löjliga diskussionen igen typ "åh alla säger att jag ser ut som 18 fastän jag är 40!" ;) Folk tänker ofta att det är en komplimang att kommentera att folk ser unga ut. Nu när jag fyllde 35 sa alla "alltså du ser verkligen inte ut som 35".. "sååå fräsch" osv. Jag fattar att de menar det som en komplimang men alltså, det är ju samhället och synen på åldrande som gör att folk fäller dessa kommentarer.
Jag har inget problem med att åldras faktiskt! Många av mina stilförebilder är äldre! Ung är inte lika med snygg, ung är ingen komplimang! Man kan vara snygg och cool och gammal på samma gång!
Ja det är tramsigt att ungdom är lika med något att eftersträva och rynkor ska tas bort.

Vad gjorde att du tog teosyal istället för restylane?=)

Jag kör juvederm fillers i läpparna typ 1-2 gånger om året. Har naturligt hyfsat fylliga läppar men varför nöja sig med det när man kan få ännu bättre. Ska lägga i fillers i juli igen, haft lite uppehåll pga graviditet och amning :) gå till en bra läkare så brukar resultatet bli bra. Vet att en del går till sjuksköterskor men det skulle jag aldrig göra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?