Skönhet och pengar!

Deras inköpare på designer-sidan verkar inte superkompetent :p :D

Alltså... nu är ju jag en n00b i fashionvärlden men jag trodde Nelly var motsvarande typ Sportamore, dvs ett ställe där de säljer ut gamla kollektioner billigt? Dvs inte direkt årets fashion?

Personligen är jag glad för butiker a la Sportamore, när det gäller friluftskläder och träningskläder är jag inte så kinkig på om det är senaste modet eller ej ;)

Alltså... nu är ju jag en n00b i fashionvärlden men jag trodde Nelly var motsvarande typ Sportamore, dvs ett ställe där de säljer ut gamla kollektioner billigt? Dvs inte direkt årets fashion?

Personligen är jag glad för butiker a la Sportamore, när det gäller friluftskläder och träningskläder är jag inte så kinkig på om det är senaste modet eller ej ;)

Alltså det är nog typ som Bubbleroom och likn - väldigt blandat! Nelly köper ju in från olika designers och de väljer ju själva priser, när de rear osv. Därför kan de ha gamla kollektioner kvar mkt längre än de finns kvar hos designern.

Jag skulle aldrig lägga mig under kniven för utseendets skulle men... nog sjutton är jag glad för mina gener, så pass ärlig är jag att jag kan erkänna det. Inte pga få rynkor (för nog har jag sådana) utan för att min hy ser verkligen fräsch ut utan större insatser. Det är faktiskt trevligt.

På ett sätt kan jag hålla med dig och önska att min hy såg sådär härligt fräsch ut, för jag ser verkligen sliten ut. Men samtidigt så ser jag ju till stor del sliten ut eftersom jag har levt och gjort det jag gillar. Jag skulle ju aldrig vilja ha något ogjort i utbyte mot att se fräsch och pigg ut.

Om man använder hudvårdsprodukter så minskar man hudens åldrande - då får man mindre rynkor eftersom det är hudens åldrande som gör att man får rynkor.

/Lizzie
Har du några vetenskapliga bevis för det påståendet?

Snart 60, använder inga hudvårdsprodukter, men saknar rynkor eller andra hudproblem.

Det är genetik som avgör. Det är reklam som säljer hudvårdsprodukter. Någon behöver antagligen använda någon sorts hudvårdsprodukter, en del får hudproblem av hudvårdsprodukter, de allra flesta behöver inte använda något, men känner sig tryggare genom att använda diverse produkter.

Därför skriver jag hudvårdsprodukter :)

Om man inte är överkänslig mot solskyddsfaktor så tycker jag att man alltid ska använda en dagkräm med spf. Det är ett effektivt sätt att slippa förtidigt åldrande av huden då solen är vår störta skurk i det sammanhanget ;)

/Lizzie
Återigen, vetenskapliga bevis?

Självklart påverkas huden av annat än hudvårdsprodukter, dock kan rätt hudvårdsprodukter påverka mer än vad man tror.

Sedan är ju hormonomställningen efter klimakteriet hårt mot oss kvinnor.

/Lizzie
Vetenskapen säger vadå?

Har passerat klimakteriet för länge sedan, det har inte get några problem...

På ett sätt kan jag hålla med dig och önska att min hy såg sådär härligt fräsch ut, för jag ser verkligen sliten ut. Men samtidigt så ser jag ju till stor del sliten ut eftersom jag har levt och gjort det jag gillar. Jag skulle ju aldrig vilja ha något ogjort i utbyte mot att se fräsch och pigg ut.

Som sagt, jag skulle ljuga om jag sa att det inte är trevligt ;) men jag vet ju också att jag inte gjort speciellt mycket för att påverka det, förutom att jag inte röker och inte solar (jag tål inte sol, det triggar mina eksem).

Mitt liv har ofta varit ett rent helvete och jag är tacksam för att det faktiskt inte syns på utsidan. Insidan är i lite sämre skick.

Som sagt, jag skulle ljuga om jag sa att det inte är trevligt ;) men jag vet ju också att jag inte gjort speciellt mycket för att påverka det, förutom att jag inte röker och inte solar (jag tål inte sol, det triggar mina eksem).

Mitt liv har ofta varit ett rent helvete och jag är tacksam för att det faktiskt inte syns på utsidan. Insidan är i lite sämre skick.

:heart

:heart
Jag har haft turen att ha slitit ut mitt ansikte med nästan bara positiva grejer, så det känns inte särskilt jobbigt att det syns att jag har levt och roat mig (även om jag är lite avis på er som ser så härligt vackert fräscha ut). Detsamma går för alla ärr överallt.

Själv har jag ingen känsla av att min hy skulle vara särskilt fräsch. På nivån att jag inte riktigt fattar vad ordet ens betyder i sammanhanget.

Men jag fick visa leg på Systemet fram tills jag var några över 40, och det var inte smickrande de sista tio åren! Någon himla gång vill man ju tas för en vuxen människa!

Jag ägnar inte min hy och dess skötsel någon tid överhuvudtaget och inte heller köper jag några produkter. Det tycks inte vara det det hela kommer an på.

Jag skulle aldrig lägga mig under kniven för utseendets skulle men... nog sjutton är jag glad för mina gener, så pass ärlig är jag att jag kan erkänna det. Inte pga få rynkor (för nog har jag sådana) utan för att min hy ser verkligen fräsch ut utan större insatser. Det är faktiskt trevligt.
Jag tänker att det är två olika saker.
Man kan se fräsch ut utan att se ung ut och rynkor kan ju också vara fräscht kan jag tycka.
Ordet fräscht ser ganska märkligt ut i text tycker jag.

:rofl: Du borde kolla din egen instagram lite oftare!

//Har garderoben full av impulsköp och skäms inte ens :D

Jag älskar btw att trådsvaren är så extremt olika. Från 0 kronor till flera tusen.
Impulsköp är de bästa! Jag hittar aldrig det jag vill ha när jag behöver något speciellt :)

Jag tänker att det är två olika saker.
Man kan se fräsch ut utan att se ung ut och rynkor kan ju också vara fräscht kan jag tycka.
Ordet fräscht ser ganska märkligt ut i text tycker jag.

Jag sätter verkligen inget likhetstecken mellan fräsch=rynkfri! Jag menar mer att huden har lyster och är jämn, dvs det man är ute efter när man använder primer. Vilket jag aldrig gjort.

Nu räknar jag inte med vanlig hygien så som duschartiklar/deo osv.

• Jag klipper och färgar håret själv, så på håret lägger jag ca 40 kr i månaden (hårfärgen kostar ca 80 och resultatet håller sig i typ 2 månader)
  • Smink/hudvårdsprodukter köper jag nästan aldrig, men när jag väl gör det så kan jag gå lite bananas för jag tycker egentligen att det är jättekul med smink men jag orkar typ aldrig sminka mig :D ! Men det senaste året räknat så har jag lagt ca 1100 kr, utslaget 91 kr i månaden
  • Sen går jag varannan månad och vaxar ansiktet (har pcos och därmed ökad manlig behåring, vaxar haka/överläpp/ögonbryn) och färgar fransar och bryn, det kostar runt 650 kr tror jag.... så utslaget 325 kr/månaden
Så sammanlagt blir det 456 kr i månaden på ren ytlighet för mig :) .

Har du några vetenskapliga bevis för det påståendet?

Jag undrar också. Och tror att det bästa är att vara utan , antagligen är huden gjord att klara sig själv för de flesta, tycker själv det många ggr ser för jävligt ut med hur många sminkar sig när man kommer tillräckligt nära, och ser hur det ser ut. Kan knappast vara bra för huden med alla dessa lager.

Lägger inte ett öre på något, mer än schampo, tvål och löpardojjor, träningskläder ibland.

Vetenskapen säger vadå?

Har passerat klimakteriet för länge sedan, det har inte get några problem...

Om det skapar problem eller inte beror ju på individen själv. Det som jag upplever som ett problem kanske du inte upplever som ett problem :)

Vetenskaplig så påverkas vi av bristen på östrogen efter klimakteriet genom att produktionen av kollagen och elastin saktar ner, vilket gör att huden tappar sin spänst och elasticitet.

Män blir inte lika slappa i skinnet som vi kvinnor och det beror inte på att de rakar sig = massage. Utan att de inte förlorar lika mycket kollagen och elastin som vi kvinnor gör när vi blir äldre.

/Lizzie

@Lenis 1500 för frisör?! Bara klippning eller gör du något mer?

Här i stan kan man få en klippning för 200-300 kr. Några ställen är lite dyrare, runt 500 kr. Men som sagt, en helt vanlig klippning kan man få för under 300 kr.

Här kostar en vanlig klippning ca600kr hos typ alla frisörer i stan...
Elevklippning brukar kosta 400kr...
Så jag blir också helt chockad när jag läser om såna väldigt billiga priser...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 367
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
740
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
812
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi hej! jag är en tjej på 15 år som vill tjäna pengar men vet inte riktigt hur? har ni några tips? :D
Svar
18
· Visningar
1 125
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama