Sv: Skimmeltråden nr 2!
Åhh, vad jobbigt! Hoppas hon känner sig mycket bättre idag då!!
Jag har varit lycklig förskonad från kolik både på Tingeling och mina tidigare...dock hade sköthästen på ridskolan för många herrans år sedan nästan jämt kolik...därav att han inte fick några vilodagar utan när han hade vilodagar så gick han en lektion...
*kl*
Red ett dressyrpass i ridhuset igår efter att Tingeling fått vila i tisdags - och igår kändes hon också superfin och faktiskt lugnare än i måndags!
Det var lite svårare till vänster igår men det släppte på slutet.
Jag hoppas verkligen att tränaren kan se och märka en skillnad på söndag nu om det fortsätter så här. Jag gör verkligen mitt bästa till att vara konsekvent och verkligen rida hela tiden! Haha, jag har ständig träningsvärk i kroppen efter den här veckans ridning...
Igår var faktiskt ett av de bättre passen på riktigt, riktigt länge och även om vi vid några få tillfällen fortfarande kom ihop oss lite så löste jag det utan några större fadäser.
Helt plötsligt har det börjat bli riktigt roligt att rida igen! Och vet ni, vi kunde till och med göra en galoppfattning utan problem till höger igår igen! Och självklart en till vänster också.
Sen blev hon lite taggad så då gjorde jag inga fler. Vi gör väl en per pass här nu ett tag tills vi taggat ned och sen kan man ju fortsätta. Det viktigaste är ju ändå att hon är loss i skritt och trav innan jag gör fattningarna, för annars funkar det ju inte.
Igår var vi dessutom matchade i marinblått...jag måste ha slagit i huvudet ordentligt senaste gången jag åkte av för jag kan faktiskt tycka nu att det är fint med marinblått igen - även om jag aldrig kommer bli någon som har allt i marinblått...nää, den tiden är förbi...haha, för mig är det ju brunt och beige med inslag av rosa eller lila som gäller nu för tiden när man har prinsess häst och allt!
och just det...Tingeling går under namnet Barbie-hästen nu efter att hon fick sin reflexgrimma...som är i ROSA...haha...tyckte den var lite roligare än de vanliga reflexgul/gröna...