Sv: Skimmeltråden nr 2!
*kl*
Jag ger snart upp högergaloppen...tio fattningar och EN blir rätt...och då har hon inga problem att galoppera när vi tömkör på volt osv...då blir det rätt galopp hela tiden...
Så uppenbarligen sitter det ju hos mig, men jag har verkligen försökt allt just nu, att vara lugn, inte luta mig framåt, inte fastna i handen...och när jag sen väl får rätt galopp så kan jag inte ta henne i munnen alls för då studsar hon bara och tvärnitar i värsta fall...
Kruxet är ju att så här hade vi det när jag precis köpt henne, och då var det något som förra ägaren jobbade med...men sen dess har vi ju kommit framåt och innan vår konvalescens i somras så hade vi inga som helst problem att galoppera till höger, herregud vi började ju till och med nosa på enkla byten...
Men så är det som att hon efter den här hösten med alla dessa j-la skador har helt glömt bort att man även med ryttare kan galoppera till höger på volt i ridhuset...
Vänster galopp går däremot rätt bra....
Och nej, hon verkar inte ha ont någonstans...däremot så kan ju jag sakna min gamla sadel som jag satt helt fantastiskt bra i men som inte låg helt ultimat på henne...
Och ja, min tränare är informerad så jag hoppas på att vi ska kunna göra några underverk på träningen i helgen...jag har även kontaktat en annan kompis som hjälpte mig med galoppen för två år sedan och ska se om hon kan orka komma ut och rida henne några dagar på raken just för att enbart jobba med galoppen och galoppfattningarna igen...
Hatar att jag själv tycker att jag rider som en kratta när det blir så här....jag älskar min häst men hon är inte alltid så bra för självförtroendet för hon är helt enkelt en väldigt komplicerad häst samtidigt som hon ju faktiskt är väldigt trevlig...men som sagt, självförtroendet är inte på topp...