Sv: Skimmeltråden nr 2!
Jag bara älskar din häst! Han är så himla fin och ni ser alltid ut att ha så roligt ihop!
*kl*
Tingeling verkar mycket, mycket bättre! Näst intill som vanligt skulle jag vilja säga faktiskt. Så snart kan jag nog börja andas och bete mig som en vanlig människa igen (det är inte klokt vad man stressar upp sig när ens pälslkling inte är helt 100).
Hon är inte alls öm längre, och då klämde jag riktigt hårt igår överallt på hela benet. Svullnaden har dessutom gått ned jättemycket så nu är hon nästan bara normaltjock i benet, det är lite lite svullnad kvar men om några dagar är nog det borta också.
Jag tog faktiskt mod till mig igår och skrittade ut en runda uppsuttet på henne och hon kändes precis som vanligt men vi kommer att fortsätta att ta det lugnt några dagar till.
Dock blev hon skrämd igår och gjorde en tioöringsvändning som jag inte var med på så jag fick äta grus...haha...men allt gick bra och jag fick tag i henne igen och kunde sitta upp och fortsätta att skritta hem och då kändes hon precis lika fin och som vanligt som innan. Så jag tror inte ens att den lilla spurten hon gjorde tio meter gjorde något för bakbenet.
Men jag känner idag att jag nog sträckt till en sena i ett finger samt att jag på något vis fått mig en smäll på vaden...
Ny stallplats har jag fått också! Var och skrev kontrakt i tisdags kväll och det känns jättebra!
Visst, själva stallet i sig är inte särskilt flashigt eller så men det fyller sin funktion och människorna verkar trevliga och gulliga, stallägaren lättsam och verkar ha samma tänk som jag i mångt och mycket. Hästarna verkar väldigt harmoniska och de går två och två i rejält stora hagar både sommar och vinter. De hade precis kommit upp i vinterhagarna nu berättade hon.
In- och utsläpp samt samtliga fodringar ingår på vardagar vilket jag tycker är jätteskönt.
Med andra ord så är det bara helgernas pass som ska delas lika på sex hästar vilket innebär att jag kommer att få färre pass per vecka än jag har nu eftersom jag i dagsläget står i kollektivstall där vi sköter alla pass gemensamt.
Det bästa av allt är att det finns ett eget ridhus som enbart nyttjas av hästarna i stallet - dvs det kommer ALLTID finnas möjlighet att rida där inne!
Tror att jag och Tingeling kommer att göra gigantiska framsteg även om min tränare kanske inte kan komma ut riktigt lika ofta som tidigare...
Flytten blir i månadsskiftet och jag kan lugnt säga att jag längtar!