Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

kl

Min skimmelgubbe har varit sjuk :( kraftig förstoppningskolik i början på veckan, satt i nästan tre dagar, två behandlingar precis som förra året. Vilket elände :( Nu känner han sig bättre iallafall, tappat en del hull men han hade rätt mycket att ta av så han ser fortfarande ok ut iallafall.

Tycker denna vintern kan ge med sig nu! Det ska inte vara såhär mycket snö och så kall i småland i slutet på mars..

Film från bus i hagen igår ;)

bc13044c96ec11e28ab422000aa80430_7.jpg

3d83cb7c993811e2872722000a1fd26f_7.jpg

Åh nej, fy vad jobbigt. Skönt att han är pigg igen. Verkar som om koliksäsongen dragit igång så smått är nog tredje hästen jag hör om nu inom loppet av ngn vecka.

Min är ju även han lite kolikkänslig så hoppas att han klarar sig i år. Inget roligt när de blir dåliga.

En liten bild på min finaste :love:
_botis_zpsab85bc3b.jpg

Längesen jag skrev här nu! :laugh:

Vi har haft det rätt kämpigt faktiskt. I höstas åkte pållan på förstoppningskolik 7 gånger på tre veckor :( Det var hemskt och hon föll ur nåt fruktansvärt i både hull och muskler. Tog väldigt lång tid att få tillbaka henne som vanligt igen men medryttaren och hästen hann med några felfria clear rounds innan häststackaren blev halt. Stod på antiinflammatoriskt och har vilat i flera veckor, skrittade första gången idag. Dessutom har vi kvarka i stallet så vi är satta i karantän och får bara hålla oss på en enda liten grusväg när vi rider ut...

Men men, det kan ju bara bli bättre nu ;)

Vad roligt att läsa om alla! Trist dock för er med sjuka pållar!

Jag har precis börjat rida igen. Har ju gått och blivit gravid och mått fruktansvärt illa i flera månader så det är därför jag inte klarat av att rida. Men nu börjar jag må bättre och då kan jag ju rida igen vilket är riktigt skönt!
Plutten känns riktigt fin att rida så denna ofrivilliga vila har ju inte gjort någon skada iaf!

Bild från häromdan, fegsnöret på eftersom vi skulle rida ut och han är lite fjantig nu. Sen så ser han riktigt tjock ut från den vinkeln men han är faktiskt helt ok i hullet :)
8D92CC3D-D9A1-416E-B587-BF587E91A6C2-15842-00001559E72EBBF2_zps0d21c6e5.jpg

*kl*

Min dam har verkligen blivit ljus den senaste tiden! Och häromdagen hade hon finfina gula fläckar på huvudet.. Så ni som har skimlar, vad använder ni för schampoo till era skimlar? Detta kommer bli riktigt roligt när lerperioden kommer...

Planen var dock att vi skulle påbörja inridningen i februari, men jag har varit skadad och sjukskriven från och till sen februari och när jag äntligen blev frisk/fick börja rida igen så ramlade jag i en trappa och skadade foten. :(

Här är iaf min dam!
20130326_182435_zps227ee92d.jpg

Sömntutan somnade när jag kliade henne..
20130324_154413_zps51b16eae.jpg

och energi har hon också.
brajlis_zps4fc4ec8c.jpg

Fiebings skimmelschampo tycker jag är rätt oslagbart :) Min är hopplös att få ren, alltid jättegrisig hur man än gör, får stå och massera in schampo med magic brush och då är det ändå svårt att få honom helt vit haha :D

Använder klippotekets silverschampo. Är super till min pojk!!!

oxo: Grattis till bebis! Va roligt! :)

Ni med sjuka hästar: Vad tråkigt att höra att era älsklingar har haft det kämpigt. Hoppas att allt blir bra snabbt!

Jag håller fortfarande på att sätta igång min lilla racer.
Han har känts stel och nästan oren, men inte varit halt.. Ju mer jag rider desto bättre blir det, men när han är igång tillräckligt och det är bra underlag i paddocken så ska veterinären få komma ut och kolla till honom ändå.
Jag har insett hur sned jag egentligen är! :eek: *slänger mig på telefonen och bokar kiropraktor!!*
Måste ha två hål längre läder till högerbenet för att sadeln ska ligga rakt. Sjukt!
Måste ordna detta snarast.

Bjussar på lite bilder.

52528_1364857069.jpg

Våra första försiktiga galoppsprång. (Ja det är vi någonstans i den suddiga bilden...)

55540_1364857071.jpg

61758_1364857067.jpg

:love:

Fatima tar återigen det där med ordet gråskimmel på stort allvar...

528219_10151400190582620_1523785844_n.jpg

562159_10151400192442620_1970473054_n.jpg

Om man läser tankar om gamla hästar att den dagen hästarna lägger sig och rullar och har svårt att ta sig upp, eller inte vågar lägga sig ner alls... då är det dags att tänka till och säga farväl. Jag tror att jag kan säga att den dagen är INTE på långa vägar nära... Damen kommer nu vara dammigt lerbrun tills vinterpälsen rasat helt. För hon kommer INTE att hålla sig på benen.

Vi var ute o gick en sväng igår igen. Stallkompisen var i stallet under tiden och hennes häst fick totalt tokspel enligt henne och sist vi var ute med Tima och gick, stod han bara och brummade lite när vi gick och när vi kom hem. Men vi får se. Nu lär det väl bli utegångsförbud, så jag får väl hagpensionera damen något som kommer att leda till att hon dör av trisess (hon blir så himla pigg o glad när vi kommer ut på något), trots att det var tänkt att det här stallet skulle vara för mig och Tima, då stallägaren tänkt sluta med stalluthyrning, men för min och Timas skull, ångrade sig och så letade vi en stallkompis och försökte vara tydliga med vad som gällde. Jag sa flera gånger att hästen MÅSTE kunna lämnas ensam i hage/stall. M får INTE lämnas i hagen, då springer han, men det är helt OK att ha honom i stallet sa hästägaren. Men nu vet jag inte... :(

Tack!

Vilka mysiga bilder!

Ingela: Hihi söt lerhög! Hon påminner så om en av mina förra hästar. En vit dam som blev 33 år gammal. Hon fick också sån enorm päls dom sista åren :)

Bild på herr Plutt som bara blir ljusare och ljusare till mattes förtret!
C6353339-1E62-40FD-AB7E-E14022254E34-19887-00001AE9B60C4144_zpsdab03fce.jpg

Ingela: Hihi söt lerhög! Hon påminner så om en av mina förra hästar. En vit dam som blev 33 år gammal. Hon fick också sån enorm päls dom sista åren :)

Fatima har ALLTID under de 11 år jag ägt henne fått sån mammutpäls till vintern, så de åren jag hade henne igång på allvar, klippte jag henne, för hon blev svett av minsta lilla jobb.

kl
Min skimmelflicka har just flyttat, här hälsar hon på sin nya kompis. Dagen efter släppte vi ihop dem och nu går dom tillsammans som dom aldrig gjort annat, skönt!

/B

292243_618990941460395_1814983507_n.jpg

stam, ålder, gått löp?

kl
nyaste bilden på oss... Åh vad jag älskar min fina Diamant! :love:
Vi har kommit igång igen efter min knäskada och det känns underbart att rida ordentligt! Tänk vad mycket gläde dom ger oss, våra älsklingar!
482331_10151400246664843_1432846015_n.jpg

Han är en 08, e: Diktat u: Heaven-liegh-grey ue: grey desire
gjort 8 starter men inget vidare, nu påbörjad omskolning till ridhäst, min blivande dressyrherre, han tycker alla typer av hinder är döläskiga till mattes förtrettttt:(

Älskar alla fina bilder på alla era vita/gråa killar och flickor :love:

Min lilla skimmel:

jaxrt5.jpg

30u8g0m.jpg

Ricco, korsningponny, valack och 17 år. :) Bilderna är från en match show, hösten förra året. :D (Inte jag på bilden)

Ojj här har det hänt mycket :)
Alltid lika kul att läsa hur det går för er med era gråa/vita springare :)

Otroligt söt ponny Ricco :)

BulleBus har inte hunnit göra så mycket sedan vi kom hem från Tyskland, har inte klänts 100% inte halt eller så, superfräsch på det viset, men han har haft extremt svårt att flytta undan höger skänkel och jobba i höger varv och i hoppningen har vi tappat all bjudning i höger varvet, hade även lite strul i Tyskland.
Han försökte slänga av min när vi skulle rida framdelsvändning undan höger
Hade som tur var en tid med vår Ks Terapuet nu i veckan vilket såklart resluterade i att vi fick avanmäla oss från helgens tävling då han var väldigt stum i muskulaturen höger bak och så...
Kommer antagligen från när han rullade fast i boxen för några veckor sedan eller när han halkade omkull i Tyskland

Men han är söt alla fall :)

img1000_5168463be087c343fcfdc6cb.jpg

Basta_Bullen_3_Imorgon_ska_jag_lanmna_bort_Bullen_for_forsta_gangen_till_nagon_annan_an_mamma_O_o.jpg

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 519
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 301
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar