Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

Men Bullen då. Hoppas han blir helt okej igen snabbt!

Jag finner inga ord om min pålle just nu... Haha.
Helt knäpp nu när vårkänslorna sätter in. ;)

56014_1365850823.jpg

53564_1365850825.jpg

16302_1365850827.jpg

Pålle har inga bakben!!! :eek:

14037_1365850830.jpg

41206_1365850832.jpg

Lång och låg är det som många strävar efter eller??

Bilderna är återigen från film.. Så går det när man inte har kamera..

Min gamla orkeslösa 29-åring...

481969_10151420565077620_363889111_n.jpg

Och jaa... jag kan väl då också uppvisa en "öronbild" även om huvudet oxå hänger med, efter att ha brutit "årets ridningsnolla". Senast jag var på hästryggen var 17 september om jag inte är helfel ute...

544919_10151420595567620_1031576344_n.jpg

Så nu borde vi ha goda förutsättningar att bli ett "ridteam" igen, Timsan o jag.

Fin tant, härligt med en pigg och glad häst i den åldern

Jättefin häst Token :)

Igår höll jag på att bryta ihop, inte nog med att jag var tvungen att cykla till stallet i regnet, nej jag lyckats tappa stöveln i leran när jag ska försöka stäng hagen så inte resten av hästarna rymmer.
Fick spola både mig och hästen, men min tränare fick sig nog ett gott skratt när jag kom med häst i ena handen och stövel i andra.
Rida gick inte heller, har nog aldrig haft en sådan hemsk känsla på honom tidigare fick gå och hämta min tränare.
Vi provar idag också, antingen är det sämre eller bättre, han är inte halt i varje fall...

Såhär såg han ut på ett ungefär, det var bara att duscha täcket medm det äs så pass blött att lera nästan rinner av benen
img497_505e230ae087c33edbcd08a9.jpg
'

Hur ser det ut hos er?
Våra hagar hade börjat torka tills det började regna igår, nu är det bara lera

Hos oss har det också regnat lite men hagarna är ännu helt ok. Dock fick jag också spola av täcket igår för pålle hade nog hittat den bästa lerpölen att rulla sig i :D

Var ute och red igår, men det blev bara skritt eftersom tjälen har släppt här och man får passa sig så att man inte råkar trampa ner i hålorna som kommer på vägarna. Synd när underlaget annars hade passat perfekt för en härlig galopp!!

14 grader varmt idag, så hästarna var lite avslagna när det var riddags. Men 15 minuter orkade vi med i alla fall.

Tima har fällt lite mindre en dryg vecka så det bara dammat lite lösa strån. Men idag var det tussvis igen... :p

533810_10151422086767620_1931946761_n.jpg

Fy, låter inte som någon rolig dag i stallet. Här är hagarna inte heller något att hurra för, leriga och blöta...

Grattis i efterskott till gammeltanten!! :)

Kl
Om 10 minuter bör det av till skandinavium för min del!
Har nu varit där/ska dit? :)

Jag var där igår :)
Köpte inte så mycket men till den lille grå blev det ett par helfräsiga lackade ROSA boots! Får ta och ta kort någon dag :)

Läckert!! Alla får lägga in bilderna på sina inköp. :)
Jag ska lägga in mina med när jag orkar. Just nu är både jag och plånboken helt utmattade.
Livsfarligt inne på mässan ju.
Bortskämd kan man säga att pålle blev, men ursäktar mig själv med att det bara händer en gång varje år. ;)

Grattis i efterskott till tanten :)

Nu har BulleBus fått besöka doktorn 2 gånger denna vecka, eller en gång fick han besök.
Det hela slutade med att han har hovledsinflammation och kotledsinflammation bägge fram, inte konstigt att han kändes skum och vi inte riktigt kunde sätta fingret på vad som inte stämde.

Är dock 99% säker på att det kommer från Tyskland där underlaget i ridhuset var lite stum och underlaget på terrängbanan var skit.
Han hade dock exemplariska röntgenbilder :) plåtade även has och knä vb
Fanns ingenting bak både böjd högt och lågt samt bedövad has vb och båda bakknäna.

Så nu försöker jag hitta på olika saker för att göra hans vardag lite roligare, det där med att stå på box är verkligen inte hans grej!

Den här bilden beskriver väldigt bra vad han tycker om tillvaron just nu
48062_10152788139795092_1395639276_n_517bfb6fddf2b37333e18098.jpg

Åhh han blir ju vitare och vitare :d

Dagsfärsk på min vite... Det var ett tag sedan han fick vara med på bild...

KL

Idag har även BusBeckis haft besök av doktorn.
Han har inte känts helt 100 sen igångsättningen, så ville kolla upp honom.
Veterinären tyckte att han såg fräschare ut än någonsin i sin rörelse MEN, han blir besvärad på liten volt i trav i högervarvet..
Detta hittade hon ganska direkt svaret på. (Typ samma sekund som jag hoppade upp...)
Sadeln åker åt höger vilket gör att jag får hoppa tillbaka åt vänster.. Detta skapar problem för honom (förståeligt) och gör att han nästan blir oren.
Han är något spänd i höger rygghalva, så nu ska han få massage igen!
Jag ska till kiropraktorn och jag har ridförbud fram tills ny sadel är inhandlad.

Känns skönt att det inte var fel på honom iaf!! Men om han inte blir 100 igen så ska vi utreda vidare med ryggröntgen för att utesluta ev. kissing spines.
Veterinären trodde dock inte att det var något sådant eftersom han var så fräsch i övrigt arbete. :)
Så nu blir det intensivt markarbete för oss i två veckor och sen får jag börja rida så fort ny sadel finns på plats!

Beckis i nytt schabrak från skandinavium. Dressyrsadeln som passar på ryggen men är för lång... Suck.. :cautious:

49085_1367351525.jpg

*rättar mig själv*
Glömde skriva att han blir besvärad på liten volt med ryttare! Utan ryttare är det absolut inga problem. Om någon missförstod.... ;)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 519
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 301
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar