Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

Usch så tråkigt! Håller tummarna, du får berätta hur det gått

Oxo: Fina :)

Vårt återbesök gick bra men inte så bra som vi hade hoppats, men det gör det ju nästan aldrig..
Ren i löpgången och tar för sig mycket bättre i longeringen men halt höger fram, inte jätte mycket, skulle säkert inte synas om man inte sett honom förut.
Halvgrad kvar vänster fram vid böjprov, alltså mycket bättre.
Höger fram bara lite bättre, så med andra ord började det där, och har varit där längre. Behandlade om allt, hade säkert räckt att ta kotan höger fram men men

Men nu är jag helt säker på hur det började alla fall 99%, han tappade ju en sko och blev halt i vintras, vi trodde han var öm det var hårt och fruset över allt och han har varit lite känslig i hovarna till och från när det varit hårt och lite knöligt, såg ut som de satt i kotan men, allt tydde på hoven och det gick över på några dagar och allting kändes riktigt bra, lätt att vara efter klok, antagligen vrickade han sig då och har dragit med det sedan dess.

Till lite roligare saker så har jag ridit liten skimmelponny idag :) Ägaren var sjuk så fick rida lite, riktigt roligt och riktigt fin ponny med för den delen, man kanske skulle bli ponnyryttare igen :P

166074_10151486198708759_207510849_n.jpg

Här är en bild från idag, på min underbara Belle :)

// Anna

Fin bild

Idag har jag lekt på terrängbanan med ridskolans ena b-ponny eller om han blivit c nu :P

spindeln_012_519a7b6addf2b34f83c927fe.jpg

spindeln_041_519a7b73e087c3062d027276.jpg

spindeln_075_519a7b7de087c306403cf03c.jpg

Och Bullen blev såklart med på bild också :)

maj_310_519a9432e087c30626aac7af.jpg

Men åh vilken söt! Önskar att jag kunde rida såna små ponnysar :)

I söndags fyllde Plutten hela 6 år! Detta firades naturligtvis med morötter :D
E538B8DE-CBC3-4301-80EB-9B515BE73B6D-1440-0000013E9863D0B9_zpsc817e986.jpg

08F8266E-B97D-433D-B608-243B694AAB7A-1440-0000013E9F6FF8C4_zps713f9c84.jpg

Jag är dålig på att vara aktiv här, men min prins kom med på några bilder för några dagar sen. Han är dum som en ko just nu, vill inte gå in från hagen, vill bara rida sina egna vägar ute i skogen och absolut inte ha tempo på ridbanan. Gnäggar så fort han måste lämna stallet. Jag som tyckte ston var jobbiga så här års, men går inte att jämföra med denna envisa vårälskaren :D

485506_10151356023031367_2022376257_n.jpg

946656_10151356375731367_950399872_n.jpg

184431_10151356375576367_683300043_n.jpg

Tyvärr har han fallit ur en del i muskler pg. att jag inte hunnit med eller mått så bra. Men han är på väg igång igen och förhoppningsvis håller han sig frisk från sin fång i sommar så vi kan tuta och köra :).

Åh va mysigt!! Hade också velat kunna rida så små pownies!! :)

Usch! Har försökt få tag i massa sadelutprovare, men det går otroligt segt på den fronten.. Så just nu har jag gett upp det lite och börjat rida barbacka lite..
Rider inte alls mycket eftersom jag ska till kiropraktorn under nästa vecka och rättas till. Hoppas på tt många problem ligger hos mig.
Beckis är iaf superfräsch de dagar han är mjuk och fin i muskulaturen.
Veterinären tyckte att han bara behövde mer tid till att "återställa" sig, så jag får lita på henne.

Det är när han är spänd i högerbogen och i muskeln som sitter innanför höger framben, precis bakom bringan, som han kan se lite oren ut.
När spänningarna där är släppta så är han helt fräsch! Så det borde vara där problemen är.
Frågan är bara hur man får honom att inte bli spänd...

Bjussar på en bild där jag faktiskt vågar mig på att galoppera barbacka på Beckis för första gången. Förra gången jag testade började han bocka och jag fegade ur..
Hehe. Börjar få liiiiiiiite bättre balans nu iaf. ;)
Även om jag dock är spänd och stel som en pinne och sitter som en hösäck. :P (schabraket har glidit långt bak..)

59054_1369318022.jpg

Tingeling är ju också sån att hon ser ofräsch ut när hon är spänd - och min veterinär sa ju åt mig att rida ur det.
Hela tiden har vi därför fokus på rund och avspänd häst...det är alltid prio 1 och sen får man ta det som det kommer och se vad man kan göra för dagen.

Imorgon är det dags för träning igen - det är tre veckor sen sist och jag tänkte dagen till ära införskaffa mig ett nytt schabrak (har nämligen tröttnat på alla mina med dålig passform och satsar på schabrak från Mias RS just nu).
Med det jag kommer köpa idag så kommer jag att ha tre schabrak därifrån och jag kanske kan klara mig rätt långt med det?
Vad tror ni? :D

Är ju en shopaholic av största slag egentligen...

Skönt då håller vi tummarna för att det bara är spändheten i muskulaturen men det låter ju troligt om det försvinner :)

Igår sket jag i veterinärens order om box + sjukruta och Bullen betar nu på det evigt gröna ängarna, eller ja nästan, han och en kompis går ensamma i stora flockens sommarhage :)
Han for runt lite när vi släppte ut dem, men ja om det nu skulle göra att läkningen tar lite längre tid så får det helt enkelt göra det, orkar inte ha honom instängd längre, han bara vandrar varv på varv i boxen och sjukhagen.

Nu betar hans och kompisen nöjt i sin jättehage och är lugna och stilla, tror han dampar mindre där än om jag ska försöka gå med honom. Han såg dock otroligt snygg ut när de for runt och såg inte speciellt halt ut ^^ Men det gör han säkerligen på kliniken

Å måste bara tillägga att jag blir fruktansvärt avis på era ridbilder, vill också :)

igar_fick_bullen_och_dante_komma_ner_i_betes_hagen_dar_de_nu_gar_24_7_51a0f70de087c368999b0467.jpg

Vad härligt för honom. Jag är ju lite av den tron att jag tror dom läker bättre om dom mår bra i övrig.

Idag blev det en härlig uteritt i värmen:)
Smutsig Plutt innan tidturen!
38D5A328-C47E-4DEA-B18D-AD1815CF460E-8901-00000B3CDCA350E5_zps7cd7623e.jpg

Igår var vi på återbesök igen, gick kanon han såg riktigt bra ut, precis som sig själv igen och vi behövde inte behandla om honom, jag som drömt mardrömmar om att han skulle vara sämre.

Veterinären tyckte det var jättebra att vi släppt ut honom på bete, GAH! kan de inte bara säga det på en gång?
Nu ska han alla fall få gå på bete i två veckor, kanske lite skritt motion för hand de dagar han blir inne många timmar är terrängträningar i hagen ibland, sen kollar jag honom själv hemma innan vi tuffar igång på riktigt :)

maj_392aa_51a510bbe087c30948a46fd1.jpg

maj_408a_51a510c1e087c3094eaec32e.jpg

Hans kompis som också är en grålle får också vara med :)
maj_427_51a510b89606ee0ccaf919b3.jpg

Säkert så som du säger att man måste rida igenom det. Beckis blir ju superlätt spänd av ingenting...
Men har fått massage och stretch tips som har gett stora resultat!
Och jag är shopaholic precis som du! Säkert ännu värre! ;)

Va mysiga och somriga bilder ni lägger upp allihop!!

Kl
Idag har jag tagit steget närmre att lösa våra problem genom att gå till kiropraktorn.
Och som väntat var det ingen vacker syn...
Så fort han manipulerat en grej kom nästa problem fram. Så det blir ett par vändor dit för mig nu..
Han trodde att problemen börjat när jag blev avslängd och landade på höften för fyra år sedan och efter det snedbelastat mig och dragit på en massa skit. (Borde gått tidigare....)
Men redan efter idag är jag rakare i kroppen och det bara efter att ha manipulerat vänster höft och en disk någonstans runt bäckenet. (Taskig koll på var)
Nu kan jag iaf vrida huvudet hela vägen åt vänster lustigt nog, så någon nytta gjorde det.
Plus att jag tog en barbackatur under kvällen och kom ner mycket djupare över hästen och satt stabilare.
Så jag är nöjd! :)

Förra helgen var jag borta från min vackra vita tre dagar för en sväng neråt landet. Jag hann bara kliva innanför dörren, så ringde min hästskötare och sa att Fatima är halt!!! Hon var helt OK, när jag tog ut henne från hagen för att borsta, men när jag skulle leda ut henne igen kunde hon knappt stå på höger bakben... Pappa fick komma och hämta mig, för jag var urtrött efter sju timmar i bil. Och jo Tima var jättehalt. Jag hittade inget. Men valde att avvakta.

Måndag tisdag, hade jag passet med mig och var beredd på att ringa mina veterinärer och trotjänaravlivningen...

http://youtu.be/yOel8sY-ybY

Men Tisdag em och onsdag förmiddag, såg vi en klar förbättring. Och idag har jag haft en LÅÅÅÅÅÅÅNG mysdag med min vackra vita i hagen.

1224_10151490300267620_132801298_n.jpg

972316_10151490342967620_1766580522_n.jpg

7492_10151490364482620_1463442719_n.jpg

Sen jagade jag henne med pall och BoT-skydd... Hon var INTE lättfångad.

Och när jag väl försökte filma igen, för att jämföra gången från i måndags, tisdags... så var hon mest intresserad av att äta...

https://www.youtube.com/watch?v=dlG2hKES_Ao

https://www.youtube.com/watch?v=c4zo7Ee_sfk

Ett par tjejer från Kvinerstaskolan var förbi för att provrida stallkompisens fullblod och de tyckte att Tima var JÄTTEFIN för sin ålder. Och jag är ju inte ett dugg partisk om jag håller med, eller hur? :love:

Usch va hemskt! Konstigt att hon blev så jättehalt bara så...
Men skönt att hon blev bättre snabbt igen. :)

mily: hahaha! Satt precis och tänkte "vilken snäll farbror till häst" och precis då piggnade han till och började skutta! ;) sööööt!

Kl

Idag gjorde jag mitt andra besök hos kiropraktorn. Är jättemycket rakare i kroppen nu! Härligt!
Och beckis galopp har blivit jättebra!
Han blir ju lätt väldigt spänd i traven, så just nu rider vi nästan bara i skritt och galopp. Det gör lustigt nog ridpassen mycket mer harmoniska.
Sen rider jag bara barbacka nu, så jag kommer ha grym balans sen. ;)

Skenet kan bedra! Han är lite rolig på det viset, går och laddar upp sig och sedan brallar han iväg och när han väl gjort det så tar det evigheter innan kan kan bete sig igen! Bara bus och skutt hela tiden :D

Igår skrittade jag på Bullen för första gången på jag vet inte hur länge :) känns som en evighet.

blandat_juni_029a_51b4297d9606ee497ff09645.jpg

blandat_juni_036_51b4297f9606ee494b4b9878.jpg

blandat_juni_042a_51b42982ddf2b30eb3bd79a1.jpg

blandat_juni_048a_51b429869606ee499a629423.jpg

Tjoho! Det var tydligen kul :D
Härliga bilder!

Kl
Ska snart ta mig ut och rida. I morgon ska vi prova på centrerad ridning. Har gått tag på en tränare som ska komma ut till oss. Ska bli spännande och se om det är något för oss :)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 522
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 301
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits