skaffa hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare miriam11
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 5 859
Sv: skaffa hund

En hund ska aldrig vara ensam länge. Enligt lagen måste hundar komma ut och rastas var 6 timme. Hur jobbar du och hur tänker du dig att det kan lösas?
Jag har gjort som så att jag har haft en som gått med hundarna mitt på dagen och de dagar som jag har jobbat länge (till halv 5) är de hos min mamma. Jag brukar sluta vid 3 annars.

Du bör vara hemma med den ett bra tag, alltså mer än två månader, och då måste du träna hunden på att vara ensam hemma mm. Det går olika fort beroende på vad du har för sorts individ.

DSG brukar i allmänhet vara en mycket trevlig familjehund som fungerar bra med de festa människor. :)

Tillägger/förtydligar att det inte bara handlar om rastning, utan också att hunden inte mår bra av att vara ensam för mycket även om den rastas. Med min hund har jag en gräns på 5 timmar (totalt per dag). Speciellt mycket längre bör inte en hund behöva vara ensam och helst inte varje dag. Det är ungefär samma för alla raser, och hänger på att man har tränat hunden/valpen att vara ensam först. En valp kan man till en början inte lämna alls och får räkna med att vara hemma/ha med sig hunden/annan lösning de första månaderna.

Sv: skaffa hund

Tror också att RR skulle kunna passa :)

DSC_0020.JPG

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 692
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 864
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 882
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18