Skaffa en hobby

matildadahlgren

Trådstartare
Då jag om ett tag kommer bli hästlös och sedan ska flytta till en annan stad för att plugga i fyra år så måste jag tyvärr lägga hästarna åt sidan ett tag. Söker därför någon annan typ av hobby. Tränar en del, men känns inte som det räcker. Hade ett stort intresse för foto men tappade det lite, kanske något att ta upp igen. Utbildningen jag ska gå är dataingenjör, så något datarelatetat skulle kunna vara av intresse.

Står ganska still i mitt huvud just nu, någon som har förslag på någon kul hobby?

Då jag om ett tag kommer bli hästlös och sedan ska flytta till en annan stad för att plugga i fyra år så måste jag tyvärr lägga hästarna åt sidan ett tag. Söker därför någon annan typ av hobby. Tränar en del, men känns inte som det räcker. Hade ett stort intresse för foto men tappade det lite, kanske något att ta upp igen. Utbildningen jag ska gå är dataingenjör, så något datarelatetat skulle kunna vara av intresse.

Står ganska still i mitt huvud just nu, någon som har förslag på någon kul hobby?

Beror ju lite på om du vill göra något socialt, och om det ska vara fysisk aktivitet eller inte och hur mycket det får kosta i pengar och tid.
Vad har du alltid haft lust att göra?
Bildebehandling eller att göra digitala bilder kanske eftersom du gillar foto och data?
Programmera roliga appar ?
En blogg om ditt liv som student?
Lära ett nytt språk?
Dansa eller lära sig saker genom Youtube?
Kanske du lär känna någon sen som håller på med något som verkar intressant som du kan prova på?

Är också hästlös och ska studera i flera år till, jag har precis börjat baka lite som jag alltid haft lust till men aldrig börjat med. Jag tycker om att det inte finns gränser för hur kreativ man kan vara när man bakar, och så kan man bjuda på fika och alla blir glada :).

Lite beroende på vilken stad du ska plugga i så är engagemang inom studentlivet hur kul som helst. Det behöver inte vara partyparty sju dagar i veckan om man inte vill det. Utbildningsbevakning är t.ex. jätteintressant (och viktigt!!) om man har lite intresse för politik och det ska finnas på alla orter. Sportföreningar och musikkårer brukar också finnas överallt. Många föreningar ger ut tidningar, om man gillar att skriva, och de flesta har någon form av kulturell del där man kan engagera sig.

Kolla upp vilken sektion/förening/kår (vad det nu kallas där du hamnar) du tillhör och kika på deras hemsida/facebook vad för typer av engagemang som pågår.

Kurser är alltid roliga! Jag ska plugga språk till hösten, det blir min hobby :). En kväll i veckan ska jag lära mig farsi and I can't freaking wait :D.

I övrigt går all min fritid till att hänga med kompisar och dricka för mycket drinkar samt att resa :up:.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 187
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 588
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud