Sv: Skadegörelse?????????????????
Hela tråden är baserad på två artiklar från två olika tidningar. Eftersom kvällspressen är erkänd tabloidpress väljer jag att basera min argumentation på den andra tidningsartikeln. Egna teorier måste man ju skaffa sig då man inte har alla fakta, vad har utlöst en sådan irritation hos grannen att han tar fram bössan?
I min värld har hunden varit i hagen alldeles för många gånger för att jag skulle ta till en sådan lösning. Men jag hade inte tvekat om jag lika många gånger som hunden varit i hagen varit och sagt till ägaren
Jag räknar alla hundar kopplade eller okopplande som rusar emot mig och hoppar och studsar på mig utan att jag bett om det eller gett hunden uppmärksamhet som påhoppande - elakt va
Nej jag rullar mig inte i köttbullar, men om man rör sig i villakvarter, vilket jag numera gör och folk är ute och går med sina hundar, så är det inte många hundar som klarar av att passera mötande utan att hunden på något sätt ska fram och hälsa.
Jag skrev också "hälsa/busa/valla" i mitt inlägg för att påpeka att hundägare inte alltid tänker på hur deras hundar upplevs i andra änden. Är jag på väg till garaget och jag möter någon i bostadsområdet som är ute och går med sin hund och hunden drar i kopplet för att gå emot mig när jag passerar, så tycker inte jag att det känns bra, jag har ingen aning om hur den hunden är till lynnet.
Ute på bonnalandet som jag också är en hel del på genom mitt arbete, är hundarna i regel okopplade och kommer farande från lite här och där. Helt ok om man känner dem, inte ok om man aldrig träffat dem tidigare.
Visst är majoriteten av alla hundar jag träffat snälla, men det ursäktar inte att de ska komma farande mot en hur som helst.
men gårdagens hundlista låter som följande; går ur bilen vid sadelmakeriet, någons okopplade blandras modell mindre kommer farande och skäller. Jag ignorerar hunden och fortsätter mot dörren då hoppar och studsar hunden runt benen på mig. Visst är den glad, men den ignorerar ägarens inrop och mina byxor blir leriga. senare på kvällen är jag i tjänst kommer ut från en gränd och går mot tjänstebilen. Precis bakom mig bryter ett väldigt oväsen ut en RR som hänger längst ut i kopplet och skäller samt blottar tänderna, öronen slätstrukna längs huvudet. Lördagens hundhändelse, skall in och stänga en butik. Precis i dörrhållet har någon bundit sin hund, står på bakbenen och hänger i kopplet och hoppar mot mig när jag passerar och alla andra som passerar för den delen. Kvällens alkis hetsar sin blandrasjycke att skälla mot mig och göra ett halvt utfall.
Fredagens möte, möter två hundar i koppel när jag går rond runt ett hus. Båda hundarna går mot mig och ägaren följer efter med orden "de vill bara hälsa".
Men jag vill inte bli hälsad på!
Så nej jag rullar mig inte i köttbullar men jag har två arbeten som gör att jag kommer i daglig kontakt med hundar och jag är inte ett dugg intresserad av att bli hälsad på av varenda en - det är inte ok att en hundägare accepterar att hunden ska fram och hälsa på allt och alla. Det ger hunden en högre rang än den är berättigad till.
Men tjyvene sist så är det fortfarande hundägaren i artikeln som hade en okopplad hund. Det kommer man inte ifrån, baserat på den information vi har och det var den informationen som låg till grund för att anklaga någon för mord....
Apo