Ska vi ha en hund??

Sv: Ska vi ha en hund??

Han den understa där (på understa bilden heter det nog) ska ni ju ha!!! Vilken underbar uppsyn! (och mkt snygg teckning dessutom!!)

kanske nån liten hund men ett gott råd låt den inte vara nära katten så mycket

Öh... Va? Ska bli spännande att se vad du har för vettig förklaring till det där.

Vad spelar det för roll? Hunden kommer ju vara kattvan och blir det för mkt lär ju isf katten säga ifrån.
Jag tror inte precis att hunden kommer äta upp katten, om det var det du mena? :cool:

Nä, jag håller med. Katten och hunden gör ofta upp det där själva. Visst, det finns katter, marsvin, chinchillor och annat som strykit med när hunden gått på jakt/blivit provocerad/lekt olämpligt...

...men ofta får sig hunden ett sår på nosen och passar sig när katten säger "håll avståndet" i framtiden.

Om de inte blir bästisar och bundis såklart! :)

Vår lille och mammas och pappas nya katt (de två bor inte ihop, träffas sällan) är bättre vänner än förra vovven och dåvarande katten (som bodde ihop) någonsin blev. Trots att katten är värsta fega typen som behöver "promenadsällskap" på tomten, annars vågar han inte lämna trappen. hehe! Men stryka sig under hakan på hunden, det vågar han!

Ja de små djuren är roliga! Vi har tränat lite med grannens hund och en annan ung labbetik för att se hur våra katter reagerar innan vi får hem den lille, som förövrigt till sist blir en Laban och kommer 11 mars. Det roliga är att alla tre katterna är supernyfikna. Honkatterna sitter på rad och tittar och våran annars ganska fega, kastrerade hankatt visar sig på styva linan och marscherar fram och tillbaka så nära hunden han kan.

Så jag tror inte att det kommer att bli några större problem med dem. Känns nästan farligare när man ska börja introducera lilla Laban för hästarna :eek:

Åh! En Laban!

Vet ni vem av dem som är Laban? Ni måste "peka" på bilderna!

/syrsa

Svårt att se på de bilder jag hittade nu men imorgon ska vi dit igen sen kanske det kommer en liten Laban-bildbomb.

*KL*

Nu har vi varit o tittat på valparna!!!! Så stora dom har blivit :D :D
Och bits gör de också :angel:

Har plockat ut tre bilder på den som (förhoppningsvis) är Laban!! :D
DSC_0027.jpg

DSC_0021.jpg

DSC_0044.jpg

Sheltie är söta, mjuka, lättlärda hundar som är väldigt duktiga på agility, dock finns det mycket problem med rädslor och nervositet innom rasen, vilket gör att man får vara mycket mycket noga med val av kennel och föräldradjur...

För tio år sedan kanske, idag är problemet inte alls lika stort. Det beror väldigt mycket på föraren. man ska vara medveten om att problemet kan finnas, absolut, men det har blivit oändligt mycket bättre :).

Pälsen är inte heller något stort projekt som någon skrev, våra är med i stallet och skog och behöver aldrig borstas av eller dyl.

Vad HÄRLIGT med en liten bebis! De var verkligen ursöta :love:

Senast ändrad:

*KL*

Nu är det bestämt! Vi får hem "Tvåan"= Laban, nästa vecka!!!!! :D
Jag fick veta en dag innan bestämd tid vilken vi skulle få, skulle hålla det hemligt för mamma men hon blev sur xD

jaja, men nu längtar jag :love:

Har det redan gått så lång tid? Var tar tiden vägen... :confused:

Men kul med valpen! Ser fram emot rapporteringen om hur allt går. :)

*kl*

Nä men halledudanedå!!!!!!!:love::love:

Sicket sötmonster! *äta opp*

Bitandet går över.(Om det skulle sitta i när ni hämtar och några veckor framöver.) Man blir galen, och arg och rädd och ledsen och provocerad och ilsk och ledsen igen och modfälld och man tror att man har fått en hund som kommer att vara farlig.

Men det går över. Spendera mycket tid med lekar och roligheter som valpen kan koncentrera sig på istället för att hänga er i kläderna (vilket den antagligen gör ändå om Laban nu har ett tycke för att uttrycka sin tillgivenhet på detta sätt.) Låt den sova MASSOR!

Läs gärna min tråd "HJÄLP!" om ni vill få massa tips, men mitt bästa råd, som fungerade bäst på Keo, är...mjuk, lugn, fin. Mjuk, lugn, fin.

Absolut säga ifrån, men att bli arg, ledsen, modfälld och ilsk hjälper inte. Avvärj. Mjuk, lugn, fin. Avslappningsövningar och vet att det går över.

Lycka till nu i helgen!!

/Syrsa

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka