Jag kan inte se varför man skulle behöva ta semesterdagar alls. Man har rätt till sjukskrivning, varför ska jag ta av min semester till att ligga hemma och ha ont?
Av samma anledning som man inte sjukskriver sig på grund av bakfylla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte se varför man skulle behöva ta semesterdagar alls. Man har rätt till sjukskrivning, varför ska jag ta av min semester till att ligga hemma och ha ont?
Är det mycket smärtsamt att bli klippt och fixa naglar så du får men efteråt så får du sjukskriva dig. Frisören kanske klippte av dig ena örat och du fick kanske frätskador och allergisk reaktion av hårsprej och limMed den åsikten borde man kunna få sjukledigt för att klippa håret under jobbtid också. Är precis samma sak..eller för att gå och fixa naglarna. Varför vill man göra sig fin på fritiden när man kan sjukskiva sig och göra det på jobbtid och få betalt för det.. När jag gjorde sådana där flätor så hade jag grymt ont i hårbotten ett tag..kanske skulle jag fått sjukledigt där.
Som är en tämligen vanlig anledning till sjukskrivning....Av samma anledning som man inte sjukskriver sig på grund av bakfylla?
Undrar om måndagssjuka har en egen kod på FK?Som är en tämligen vanlig anledning till sjukskrivning....
Det är otaktiskt efter firmafesten dock.
Om jag är så bakfull att jag inte kan utföra arbetet så sjukskriver jag mig. Jag gör knappast nytta på jobbet om jag bara sitter där inne på mitt rum och kräks i en papperskorgAv samma anledning som man inte sjukskriver sig på grund av bakfylla?
Hur får du det till att du är arbetsoförmögen när du klipper håret?Med den åsikten borde man kunna få sjukledigt för att klippa håret under jobbtid också. Är precis samma sak..eller för att gå och fixa naglarna. Varför vill man göra sig fin på fritiden när man kan sjukskiva sig och göra det på jobbtid och få betalt för det.. När jag gjorde sådana där flätor så hade jag grymt ont i hårbotten ett tag..kanske skulle jag fått sjukledigt där.
Som är en tämligen vanlig anledning till sjukskrivning....
Jag är ganska oförmögen när jag är hos frissan. Sen är det så att förstadagsintyg kommer när man har många korta måndagssjukskrivningar.Om jag är så bakfull att jag inte kan utföra arbetet så sjukskriver jag mig. Jag gör knappast nytta på jobbet om jag bara sitter där inne på mitt rum och kräks i en papperskorg
(Inte för att jag brukar bli så bakfull men..)
Eller om jag har ett jobb som kräver att jag kör bil. Det kan jag ju inte göra om jag är rejält bakfull/rattfull?
Hur får du det till att du är arbetsoförmögen när du klipper håret?
Om jag är så bakfull att jag inte kan utföra arbetet så sjukskriver jag mig. Jag gör knappast nytta på jobbet om jag bara sitter där inne på mitt rum och kräks i en papperskorg
Eller om jag har ett jobb som kräver att jag kör bil. Det kan jag ju inte göra om jag är rejält bakfull/rattfull?
Nu bemötte jag påståendet att man inte sjukskriver sig pga bakfylla och det gör folk ibland.Bara för att man kan och vissa gör det, så är det väl ändå inte försvarbart att göra det rent moraliskt?
Du blir sjuk av att vara hos frissan? Eller skadar han/hon dig?Jag är ganska oförmögen när jag är hos frissan. Sen är det så att förstadagsintyg kommer när man har många korta måndagssjukskrivningar.
Ja det är ju klart oroväckande utifrån personens hälsa och mående. Precis på samma sätt som vissa säkert kan känna oro för någon som upplever behov av att operera sig för att bli nöjd med sig själv.För mig låter det väldigt konstigt att man tycker att det är okej att vara såpass bakfull att man inte kan jobba?
Har man någotsånär hyfsat arbetsmoral så ser man väl till att göra det man kan för att vara i skick att jobba när man gått med på att jobba?
Nu var det ju efter operation vi pratade om. Vad gör din frisör med dig som gör att du inte klarar jobbet efteråt?Jag är ganska oförmögen när jag är hos frissan. Sen är det så att förstadagsintyg kommer när man har många korta måndagssjukskrivningar.
Jag är arbetsoförmögen när jag sitter där. Sjuk eller inte verkar inte vara viktigt för många i tråden.Du blir sjuk av att vara hos frissan? Eller skadar han/hon dig?
Nu bemötte jag påståendet att man inte sjukskriver sig pga bakfylla och det gör folk ibland.
Moraliskt sett får man väl se från fall till fall, men är du arbetsoförmögen så ska du stanna hemma och det är ju inte säkert du blir beviljad tjänstledighet eller semester.
Om jag är så bakfull att jag inte kan utföra arbetet så sjukskriver jag mig. Jag gör knappast nytta på jobbet om jag bara sitter där inne på mitt rum och kräks i en papperskorg
Ja det är ju klart oroväckande utifrån personens hälsa och mående. Precis på samma sätt som vissa säkert kan känna oro för någon som upplever behov av att operera sig för att bli nöjd med sig själv.
Men man bör ju ändå vara hemma om man inte fixar arbetsuppgifterna.
Jag kan säga att jag var hyfsat obenägen till arbete dagen efter med tanke på hur irriterande ont jag hade i huvudet efter att flätorna var gjorda. Gjorde dessutom att jag ju inte kunde få min nattsömn dessutom så jag var ju dessutom lite trött också. Jag var glad att jag inte behövde jobba dagen efter. Dock hade jag ju aldrig tagit sjukledigt för det.Nu var det ju efter operation vi pratade om. Vad gör din frisör med dig som gör att du inte klarar jobbet efteråt?
Liknelsen med penisförstoring känns ju absurd. Hur vanligt är det egentligen? Och hur många män är drivna av samhällets sjuka skönhetsideal så att de frivilligt lägger sig under kniven på samma sätt som kvinnor gör? Nej, tänkte väl det.
Nja fakta är sanning, det är liksom det som är definition på fakta annars handlar det om desinformation som här att FK skulle gå ut med oriktiga uppgifter.
Däremot kan det finnas mjuka värderingar förutom fakta och faktan behöver inte täcka hela sanningen.
Som är en tämligen vanlig anledning till sjukskrivning....