Måste undra lite då. Eftersom inte det är moraliskt fel att utnyttja något bara för att det går, är det också helt okej för dom som "inte kan" arbeta och är sjukskrivna på heltid för att det är bekvämare? Är det okej bara för att det går och dom inte kan bli nekade en sjukskrivning rent lagligt så att säga? För det finns dom som faktiskt tycker det är bekvämare att vara hemma och sjukskriven trots lite brist på pengar för att det är bekvämt.
För det är mer eller mindre samma sak. Allt sådant drabbar ju dom som faktiskt behöver hjälpen med sjukskrivning "på riktigt" och som inte kan välja när dom vill vara sjukskrivna.
Det är inte okej att utnyttja systemet bara för att det går, lite måste man tänka på andra för allt sådant drabbar faktiskt i längden folk som är i "riktigt" behov av hjälpen.
Jag var själv med och röstade fram alliansen som drev igenom "arbetslinjen" som diskuterats hårt genom åren... MEN om jag va på gränsen SJÄLV och skulle kunna va sjukskriven och inte behöva jobba..: Eller rent krasst få nåt annat bidrag som gör att jag inte behöver jobba så JA då skulle jag hellre gå hemma å bara ta bidrag... Jag jobbar för att jag måste, för att jag behöver pengar... Fick jag pengar ändå skulle jag inte jobba...