Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Susan skrev:Det var väl bra för att det är just så - de maskerar
Trollspeilet skrev:Min "svenska" suger ju lut... Eller hur man säger.
Redhorsefarm skrev:För er som inet kan nått om islandshästar så är signalen för trav lite framåtlut och sänkt hand, lämna ryggen fri. ????
Har islandshästen bestämt det?
Vad är det för övning? Berätta om den här feldenkraiss!!Djurjouren skrev:Hehe, gräslig obildad :-)
Det kan stämma för var gång jag gör feldenkraissövningen "måla bröstben blått" så somnar jag efter 4 sekunder........
Djurjouren skrev:Fast det är faktiskt fel. Jag stör mig aldrig på kritik, jag älskar kritik och avskyr folk som säger bra bara för att göar en glad.Men jag måste ha kritik från folk som kan, annars bryr jag mig inte. Måste ha en väldigt bra förklaring.
Allt det Susan sa stämmer i stort om man tänker på vad hon ser just nu. Men det är bara "skobokskritik" inte verkliga livet kritik" om du förstår hur jag menar.
Jag var dock ute efter djupare svar än det uppenbara och så blir jag lite less på att det mesta Susan alltid skriver ur är min tränares kursmaterial nästan ordagrant. Jag tycker att det är tråkigt med folk som inte tänker själv.
Just nu är Susan inne i en fas där hon är väldigt ryttarfixerad men hon saknar rätt mkt i konsten att kunna se häst kontra människa, vad kommer därifrån och därifrån o.s.v.
Hennes långa förklaringar har väl de flesta vid det här laget läst till utmattning....
Vi (som inte sett henne rida) kan också bara lita på DJ ord att det är hästarna som är problemet med hennes sits och inte henne själv. Min tanke blev att vi kan alla lägga upp bilder av oss själva och skylla våra dåliga sitsar på hästen. DJ påpekar ofta att hon inte är en särdeles bra ryttare och det kanske stämmer. Jag har sett goda ryttare sitta upp på hästar med stora problem och de sitter väldigt bra på dessa hästar. De korrigeringsrider, men det finns inget att säga om deras sitsar.
En fråga igen. Hur fyller man ut svanken?Susan skrev:Nu lär ju jag aldrig bli tränare åt honom
Men om...
Placera sadeln rätt så han hamnar rätt i sadeln.
flytta fram bröstkorgen ovanför bäckenet
och därefter - som du säger - fylla ut svanken
Då komemr han att kunna slappna av i benet och sluta ta spjärn framåt och voila ....
Så kommer jag att bli stum
i flera timmar