Sista sommaren i lägenhet.

Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag som hade en trevlig upplevelse i Rimbo (tom flera ggr). Tidigare hade de världens godaste mjukglass där :)
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Åh,jag blir grymt avundsjuk! Och självklart måste ni flytta närmare mot Huddinge. Nära och bra, då kan vi träna ihop oftare. :D
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Rimbo-Rulle?
.
Japp

Det är grejjer det.
Det beror nog på hur man definerar "Det är grejjer det"

I mitt fall innebar det att jag inte kunde äta tunnbrödrulle på ett bra tag:grin:

Spårar kanske ur tråden lite nu men kontentan av mitt inlägg är att jag inte själv är särskilt förtjust i omgivningarna kring Rimbo men gillar trakterna ut mot havet bättre.

Fast smaken är som baken...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag personligen har aldrig vart i Rimbo, så jag har ingen aning. Helst vill jag bo kvat i västerort, men det rimmar väldigt dåligt med två miljoner och en hektar mark. :D
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Och jag som har trevliga upplevelser i Rimbo nästan varje dag :D Det är ett mkt mer varierat område än vad man ser från 77:an och resten av vägarna som bara går rakt igenom.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag bodde ett tag i Brottby som yngre, och pendlade till Hässelby några dagar i veckan minst. Nu körde förvisso inte jag (För ung för körkort då) men det kändes inte som allt för lång tid i bilen. Vi brukade ta oss in på ca 40 min, mindre om det inte var alltför mycket trafik. Trevliga områden, mycket fint att gå med hundarna och väldigt lantligt - men ändå kände man sig inte alldeles för "off" liksom.

En nära vän bodde i grillby tidigare, och jag spenderade mkt tid där. Otroligt fint, men det kändes rätt tungpendlat. Tog dom 1 timme varje morgon att komma ut till Hässelby, där dom hade sin zoobutik. Dom brukade köra vid 8 på morgonen, så det var ju rätt mkt trafik då fortfarande förstås. Rätt billiga hus fanns det då också.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Den här veckan har det kommit ut massor av nya hus till försäljning. Jag är alldeles till mig, men kan inte surfa särskilt mkt på jobbet: måste vänta.:cry:
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Men hu, vilket dåligt jobb! ;)

(Helt OT, jobbar du i zoobutik i Bromma - eller är det enbart med fiskar och sådant?)
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Zoobutik i Bromma som bara har fiskar! Så båda var rätt.

Två av husen jag ville visa sambon igår förvann från mäklarsidorna? Eller så letar jag kasst. Ett var ett jättefint vinterbonat fritidshus med en enorm damm framför och gemensam strand, brygga och bastu.

Vi ska åka och titta på det med 12.000 kvm tomt under arlandainflygningen på torsdag.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Var noga med att det finns bygglov!!!! Det är inte lätt att få här! Men att bo under inflygningen är inte så hemskt som det kan låta... Numera kör dom ju med "gröna inflygningar! Det betyder att man slår av på gasen och glider in... Vi ser planen komma in men hör dom inte... Det är mycket värre när dom startar!

Jag letar som en idiot efter det hus du pratar om men kan inte hitta det... Är ju nyfiken ju, vi kanske blir grannar??
 
Senast ändrad:
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag hittade det! Var lite slarvig och letade på tomter...
Det huset ligger precis under inflygningen, men ytterst sällan under starterna!
Jag tycker att det ser jättetrevligt ut! PMa gärna mig om ni vill komma på en fika och höra lite om trakterna!
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Förklara detta lite närmare är du snäll. Hur märker jag som köpare av säljarens gamla affärer rörande huset?

Du nämnde tidigare pantbrevsavgiften. Det är en avgift som du måste betala på nya pantbrev. Dvs - om tidigare ägare redan har tagit ut pantbrev på det belopp ni vill låna på huset, så behöver ni inte betala pantbrevsavgift för dom pantbreven, för dom är ju då redan uttagna (eventuellt måste man betala någon administrativ avgift, det minns jag inte).

Så om det inte finns några befintliga pantbrev på huset, eller pantbrev till väldigt lågt belopp, så kommer pantbrevsavgiften bli högre för er, och tvärtom.

Jag är nog lite bakvänd för jag är mer av en "impulsköpare" när jag köper hus. När vi köpte vårt nuvarande hus så hade vi bara börjat fundera så smått på att köpa hus, hade vara varit på en enda visning innan för att börja kolla marknaden. Jag såg husannonsen på fredagen eller nåt, var på visning på söndagen och skrev kontrakt på måndagen. Jag var inte alls beredd - hade inte alls sparat ihop så mycket som jag hade räknat med och inte ställt in mig på att flytta, men det gick bra ändå.

Nu har vi återigen "impulsköpt" ett hus... Jag har längtat ut från stan lite och suttit och drömt mig bort på hemnet, och visat annonser för sambon mest "på skoj". Bara det att han nappade på en av annonserna, och nu har vi plötsligt köpt hus igen! :confused: Nu ska vi bara försöka sälja vårt nuvarande hus, vilket inte är det lättaste. Som sagt: Att köpa ett hus är lätt, att sälja är svårt...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det kanske hinner bli impuls här också. Jag har visserligen gluttat på annonser ett tag, men inte varit på många visningar alls än. Å ena sidan är jag impulsmänniska, dvs hittar jag HUSET så behöver jag inte se 49 till. Å andra sidan känns det som ett stort steg, så kanske behöver jag gå och fundera ett tag innan jag verkligen känner mig mogen att köpa.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag var just och tjuvkikade lite på huset som ni ska titta på på torsdag... *nyfiken*.
Det verkar jättetrevligt! Jag hoppas att ni går på visningen och att det inte är allt för många andra andra spekulanter!

Lycka Till!
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Åh vad kul...Samtidigt läskigt. Tomten verkar stor va? Med skog också som jag förstod det.

När du skrev om bygglov, var det för att du trodde att det bara var en tomt vi skulle kolla på, eller menade du om det fanns bygglov för utbyggnader och sådant också?
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 822
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 650
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp