Sista sommaren i lägenhet.

Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag skulle säga att det ligger tillräckligt nära för att inte störas allt för mycket, det ligger u inte direkt under inflygningen... Utan planen flyger så lågt och vid sidan om att man inte störs just där!
Det där med korna har jag ingen aning om... Men jag tror dig!

Jag tycker att ni ska åka och titta...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag velar. Jag jobbar 10-18 på söndag när visningen är, men man kanske kan ringa mäklaren och fråga om man kan komma nån annan gång...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag var på visning när de gjorde sina starter på Arlanda och det gick inte att höra vad de andra sa utan att skrika till varandra! Otur för mäklaren, för det var verkligen ett elände och inomhus är det som sagt ljudisolerat ... :idea:

Huset var annars verkligen jättefint, borsett från ungarnas rum på vinden, men det har de ju gjort om nu när man kollar bilderna. Och Ja, korna går lösa så tomten är inhägnad med taggtråd, tyckte mig se att det fortfarande satt uppe. :crazy:

Det var stylat som attan när vi var på visningen, men väldigt fint hus om än lite litet. Föräldrarna sov på loftet och fick klättra på den rangliga stegen varje morgon och kväll. :grin:
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

150 kvadrat skulle funka mer än väl för oss som bara är två med hund. Jag hade satt sängen i samma rum som stegen, dvs med huvudändan mot det stora fönstret nära trappan.
Vad tycker du om priset, jag kände att de hade tagit i i överkant.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag har inte kollat in priset alls utan bara konstaterat att det var samma hus som vi tittade på förra gången det var till salu. Då tyckte vi dock att det var på tok för dyrt med tanke på läget, även om huset i sig var väldigt fint. Vi tyckte då att det kändes väl litet iom planlösningen, minns inte vad de begärde förra gången.

Tror det var ungefär ngt sånt de ville ha förra gången med? Fast hade det inte varit för bullret från Arlanda och att korna går utanför tomten och taggtråden så hade det nog varit värt det, men kor = flugor och jag vill gärna kunna sitta ute och prata.
 
Senast ändrad:
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det har helt klart blivit ett mkt trevligare hus efter utbyggnaden, men då är det ju fortfarande problemet med allt buller...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det var ganska centralt och maffig tomt. Jag hade gärna sett att de hade mer bilder, tex på stallet. Tyvärr en hel del renovering som du säger, ytskikt inne och ute, golv, badrum och kök.
Kul att ni letar hus åt mig, jag kikar ofta förbi den här tråden för att se vad som har hittats. Om jag köper något får jag nog ha grillfest för alla bukare som har hjälpt till.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det där är prisvärt men ligger litet off.
Det går dock en del bussar på den vägen så att man inte är helt strandad om bilen inte startar en dag.

Det är jättefint i omgivningarna.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det finns inga fler bilder enligt mäklaren, men han fixar individuell visning om ni vill åka och titta!

Kimsta är en trevlig och aktiv by, men ni bor i bortersta delen, så ni väljer hur mycket ni vill beblanda er med resen av befolkningen...:-)
Jätteskogar med massor av stigar att promenera på, massa hästgårdar i närheten och ett hundbad uppe vid arlanda!

Jag tycker att ni ska åka och titta!
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det fina Arlandahuset är uppe över 2,7 just nu.

En annan tanke jag går och spånar på, är att köpa något fint och billigt utanför Stockholm, OCH behålla hyresrätten. Dvs, som en sommarstuga då, bara det att vi skulle vilja vara där ofta, inte bara några veckor på sommaren.

Titta tex på: http://www.hemnet.se/beskrivning/795785?r=3

Ett roligt renoveringsobjekt. Jag gillar det mesta utom avståndet till Stockholm. Vår lgh har 15 mins gångväg till mitt jobb och några T-banestationer till sambons, så att behålla den vore bekvämt. Tröttnar man på ett sådant arrangemang, eller är det rent av bekvämt att kunna hänga i den uppvärmda lägenheten när vintern stormar och bilarna glider av småvägarna?

Ett lån på strax över miljonen kostar ju inte SÅ otroligt mycket, även om det givetvis tillkommer försäkring, uppvärming, samfällighetsavg. osv på ett hus.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Vilken potensial! Urhäftigt!
Och har ni kvar lghen i stan så kan ni ju fly från renoveringen när ni känner för att vara lite rena och ha spackeldamm i näsan;-)

Jag tror att det kan vara ett klokt sätt att testa om man trivs i området och att bo på landet. Pallar alla nackdelar med att inte ha gångavstånd till allt och grannarna;-)

Men jag håkker med dig, det var långt ut! Men jag skulle tro att det är vackra omgivningar, vilket man ju uppskattar när man har hund!
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 817
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 647
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp