Sista sommaren i lägenhet.

Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Vilket ställe! Jag tror inte att du ska bry dig om tomtstoleken, det finns ju inga grannar!!!!

Dock tycker jag att det är för dyrt, det ligger alldeles för långt ut i ingenstans, plus att jag tror att ni måste ha traktor och ploga er egen väg till jobbet.... Sista km är det ingen annan som åker på, och den var inte i det bästa skick när min sambo var och tittade på huset när det var till salu för några år sedan....

Åk och titta och lägg ett skambud om ni gillar det, jag tror att priset är alldeles för högt!

tyckte inte ni att det var lite mycket buller vid huset bakom Lunda Livs?? Isåfall är det nog lika mycket buller här...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Ja, priset var rätt högt för att ligga där. Dock älskade jag allt inomhus.
Vi kanske får åka och kolla. Det där med traktor kan stämma, jag har ju inte sett det. Sånt får man ju verkligen ta med i beräkningen, å andra sidan har jag faktiskt traktorkort ;-)

Det bullrade hyfsat mycket i det bakom Lunda Livs, men där gjorde själva husets skick att vi inte ens övervägde det som ett alternativ.

Intressant att din sambo kikat just på detta hus. Vad tyckte han då, annat än att vägen var i dåligt skick?
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Han åkte aldrig ända fram, insåg när han åkte på vägen att det var för dåligt skick på vägen för att kunna bo där själv (detta var innan vi träffades, han har tittat på en massa hus som jag skulle hoppa jämfota av lycka om han köpt...)

Jag tror att vägen är i bättre skick nu, dom som säljer nu verkar ha lagt ner en hel del pengar på huset, så dom borde ha fixat till vägen oxå!
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Hittde denna som kan vara värd att överväga... Kommer inte ihåg hur mycket jobb ni är villiga att göra?

Här är ett annat hus som jag tycker kan vara värt att titta på, bra, lantligt men ändå centralt läge. Inga hus på samma sida av vägen.
http://www.hemnet.se/beskrivning/690815?r=3

Gullig, men lite liten tyvärr. Vi vill nog ha minst 80 + biutrymmen.

Jag blir sugen på att åka och kolla på den första. Sambon gick igång på ordet "traktor" märkte jag.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Nu när jag bott norr om vallentuna ett par veckor kan jag verkligen rekommendera området. Vi tar oss enkelt (och charmigt) in till stan med roslagsbanan som går även kvällar och helger utan problem. Sambon jobbar i Årsta och det tar typ 40-50 min och trafiken är väldigt skonsam. Han skrattar när han åker förbi bilköerna säger han... :p

Arninge köpcentrum är nära med alla stora och bra affärer, naturen är fantastisk och jag känner verkligen att jag bor på landet. För 10 min sen travade det förbi två hästar 50m från altanen där vi satt och åt sill och potatis.
Visst ibland hör vi nåt plan som passerar men vi tycker båda två att det inte är något vi störs av, ni noterar att lite muller men det är inte mer med det och bara några gånger om dagen. Promenadstigar och cykelvägar i det oändliga och en väldigt aktiv BK. För 2,5 hittar du lätt det hus du vill ha plus stor tomt härute.

Kom förbi nån dag på hemmagjord rabarberpaj vet ja och spana my neighbourhood. :D

P.S Jag såg din bok i djuraffären idag, SNYGGT! :bow:
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

För 2,5 hittar du lätt det hus du vill ha plus stor tomt härute.

Kom förbi nån dag på hemmagjord rabarberpaj vet ja och spana my neighbourhood. :D

P.S Jag såg din bok i djuraffären idag, SNYGGT! :bow:

Ja, jag vill gärna äta rabarberpaj! Säg en dag.
Vilken butik såg du boken i? Den har ju alldeles precis kommit ut! Eller såg du den på bilden?
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag tror att jag har inside information om stället, om jag har beskrivit det rätt för en kompis....
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Ett PM kanske? :-)

Såg dessutom att det fanns pantbrev på det huset. exakt vad det innebär har jag inte till fullo förstått. Brukar inte hus med pantbrev på generellt gå billigare pga pantbreven?
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag har inte heller fattat vad pantbrev är... Men jag vet att detär bra! Sambons mamma är jobbar på bank, och hon var väldigt noga med att det skulle finnas pantbrev till en viss del av köpesumman.
Tror att det är ett sorts värdepapper som aldrig tappar i värde, även om fastigheten gör det. Så man kan lösa in papprena till det värde man köpte dom för, typ.... Jag överlät allt det där till henne!
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag har inte heller fattat vad pantbrev är... Men jag vet att detär bra! Sambons mamma är jobbar på bank, och hon var väldigt noga med att det skulle finnas pantbrev till en viss del av köpesumman.
Tror att det är ett sorts värdepapper som aldrig tappar i värde, även om fastigheten gör det. Så man kan lösa in papprena till det värde man köpte dom för, typ.... Jag överlät allt det där till henne!

Jag hade uppfattat det precis tvärtom? Att tidigare ägare pantsatt huset typ. Hoppas nån kommer in här och reder upp det!
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Vill man låna pengar på ett hus så måste man ta ut pantbrev på huset hos banken. För varje gång man tar ut nya pantbrev får man betala en viss % i avgift (2% av pantbrevsbeloppet). Om jag köper ett hus som tidigare är helt obelånat och alltså inte har några pantbrev alls, så kommer jag behöva betala en rejäl summa för att ta ut pantbrev (beroende på hur mycket lån jag behöver ta på huset förstås). Har tidigare ägare däremot redan tagit ut pantbrev till den summa jag själv skulle behöva, så blir det billigare för mig, eftersom jag då inte behöver betala avgiften för att ta ut nya pantbrev.

Pantbreven följer alltså huset, men själva lånet som tidigare ägaren hade hör till tidigare ägaren.

Att det finns pantbrev på huset är alltså bra, för då blir det desto billigare för mig som ska köpa.
 
Senast ändrad:
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Tackar, det var nåt sånt ja.... Fattar fortfarande inte riktigt, men så går det när hjärnan låser sig så fort det blir nåt viktigt....
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det där skulle jag INTE köpa! Ligger så nära ena banan på Arlanda att det går inte att prata med varandra utomhus när de startar. :crazy: Invändigt är det bullerisolerat, men man vill ju kunna sitta ute oxå... Ser att de byggt ut huset och målat om de gräsliga rummen på övervåningen och huset i sig är jättefint, men inte placeringen ... Tidigare så gick det dessutom kor på markerna och tomten var inhägnad med taggtråd, inte heller så kul om man har hund. :eek:
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det huset som jag uppdaterade tråden med först?
Jag har ju inte vart och sett det än, men varningarna börjar ju hopa sig kan man säga. Det med flygplanen skulle man kanske märka vid en visning, men å andra sidan, kanske inte.

Jag får nog fortsätta leta, men jag gillade VERKLIGEN hur de hade inrett det. Kanske måste jag härma några av deras ideer i det hus jag köper i framtiden...:o
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 817
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 647
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp