Sista sommaren i lägenhet.

Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Tack för massa tips. Vi har avrit på en del visningar, men måste åka på fler. Tiderna stämmer dåligt för mig bara eftersom jag jobbar till nitton, + helger. De flesta visningar är antingen lunchtid på helger el runt middagstid vardag.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Vad i hela friden ska man med ett stall med 4 hästboxar till men en såpass liten tomt?
Fast det går ju alltid att ha hundar i det..
Funderade mer på vad en ½ box ska användas till?
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Ja Ribby känner jag igen. Det är i de krokarna. Men det finns väl en anledning till att det är billigt där = toklångt.

Jag kom på en annan sak... Man räknar med att var 5 brunn har otjänligt vatten. Vattenprov är viktigt om man inte har kommunalt vatten. Det är många som flyttar ut på landet utan att veta om sånt.

Sen var det det där om avlopp, men det är redan någon som skrivit om det :)
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det är faktiskt just NU man möjligen kan göra klipp. Folk som inte blivit av med huset under högsäsongen i april-juni och ligger med dubbla boendekostnader kan ibland acceptera skambud i juli istället för att riskera att drunkna i konkurrensen i höst.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Just nu har vi tyvärr inte tillräckligt med handpenning.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Haha. Ettan har jag kollat på några ggr. Tvåan är lite liten, men klart cool med poolen. Trean tittade jag på igår. (Bara på nätet då)
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Hm. Omvisning på ett hus vi har varit nyfikna på. Vad innebär omvisning, till skillnad från att det var planerat två visningar tex.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Jag tänker på vattnet i brunnen, att det är kollat. Mot sigtuna kan det t.ex. vara arsenik eller radon i vattnet. Det beror på berggrunden och jag vet inte om den sträcker sig ändå mot rimbo, jag är inte alls hemma i trakterna, men det är min spontana tanke. Kolla att det enskila avloppet "duger" och att det inte måste byggas om.

Behöver taket bytas? Det tänker jag bara på för att jag tyckte det såg gammalt ut *he he* Ingen större tanke bakom det alltså ;)

Det var JÄTTEFINT!!!!
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Taket ser jätterisigt ut - men jag är ju inte speciellt kunnig på sådant. Det ligger verkligen "på landet", det lär inte vara så bra kommunikationer dit ut.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Ser trevligt ut, lite nära vägen bara, fast jag vet inte hur mkt trafik det är där.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

nej kommunikationer kan man nog inte räkna med... Min sambos mamma kommer från krokarna så lite bil har vi kört runt där utan större tanke. Så räkna med två bilar och en bra bensinräkning. Men motorvägen är ju jättefin! Bra också med nya avfarten vid häggvik. Snart blir jag också sugen på hus :p Men det räcker med att klippa gräset i stugan så längtar jag hem till vår lägenhet igen. Efter denna semester inser jag dock att det är stor skillnad på lägenheter och lägenheter. Jag har knappt stött på någon som fungerar lika bra som vår...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Svar alla, jag åker nog och kollar. Ev skulle de ha visning idag. Om inte annat för att känna på sträckan. Jag har dålig uppfattning om vad som är långt och inte när jag sitter hemma vid datorn, jag måste nästan åka sträckan för att känna om det är något jag kan tänkas orka med.
Priset tyckte jag verkade ok för stor tomt + stort hus (om det nu stannar ungefär där). Kanske är det som ni säger något större som behövs göras.
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Tycker det såg bra ut på det stora hela taget. Är väl tegeltak och dessa blir ju lätt estetiskt sett fula, men är ju hållbart, så det bör inte vara någon fara.

Fråga "miljoner" frågor om du åker på visning, ta med block och penna och notera vad som sägs, så kommer du lättare ihåg allt sedan :laugh:
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Det är så svårt att komma på allt på plats tycker jag. Jag måste bli mer av en murvel. Sambon och jag brukar känna att vi är klara och åka hem, men det kanske bottnar i att vi inte varit så intresserade av de husen...
 
Sv: Sista sommaren i lägenhet.

Hallstavik - bortom bortom.
Där finns det mycket plats så jag kan inte tänka mig att bete är något problem.
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 822
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 650
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp