Singeltråden no. 57

Åh vilken jobbig situation! Tror du det finns något intresse från hans sida ? :)

Känner igen det där med känslostorm när man ser en person, hade lust att släpa in Honom i närmaste skåpbil/buske/rum igår :angel:

Åh, jobbig situation! Svårt när känslorna lever kvar trots att ni inte träffas särskilt ofta... Det kan inte vara värt att ta ett snack med honom (eller vet han redan om att du är kär i honom?)?. Tänker att det kanske kunde hjälpa dig att gå vidare, slippa smyga med det och kanske känns det inte som en lika stor grej om ni kan prata om det?
Jag gick omkring och var kär i en kille (som jag hånglat med två gånger precis i början) i 1,5 år när jag gått ut gymnasiet. Sen tillslut pratade jag med honom. Fick inga svar på varför han inte ville vara med mig, men på något sätt hjälpte det att säga allt iaf. Kanske kan funkar för dig med :)

Jag tror inte att han vet om det och jag tror absolut inte att det finns något intresse från hans sida. Vi har bara blivit riktigt goda vänner, och jag känner inte riktigt för att förstöra det genom att säga någonting. Dessutom verkar han vara riktigt kär i hans flickvän och då vill jag liksom inte riktigt vara där och "förstöra". Hon tycker redan tillräckligt dåligt om mig :o Sen vet jag inte riktigt om det är värt att starta någonting då vi båda är låsta i våra respektive hemstäder på grund utav studier, jag i minst 3-4 år framöver och jag varken kan eller vill flytta på mig. Men jobbigt är det :meh:

Jag tror inte att han vet om det och jag tror absolut inte att det finns något intresse från hans sida. Vi har bara blivit riktigt goda vänner, och jag känner inte riktigt för att förstöra det genom att säga någonting. Dessutom verkar han vara riktigt kär i hans flickvän och då vill jag liksom inte riktigt vara där och "förstöra". Hon tycker redan tillräckligt dåligt om mig :o Sen vet jag inte riktigt om det är värt att starta någonting då vi båda är låsta i våra respektive hemstäder på grund utav studier, jag i minst 3-4 år framöver och jag varken kan eller vill flytta på mig. Men jobbigt är det :meh:
Förstår att det är jobbigt, och att du inte vill prata med honom. Tänkte det mest som en möjlighet för dig att gå vidare. Är han kär i sin flickvän så kommer du ju inte förstöra något genom att bara prata med honom. Och är ni bra vänner ser jag inte varför han hade behövt avslöja det för henne om ni pratar.
Sen kanske denna idén ändå inte är bäst för dig/er, utan det var en tanke bara :)

Ger mig väl in i det här jag med, behöver ranta och sätta oed på skiten!!

Var hemma i hemstaden i helgen och blev utdragen på klubb av en kompis, träffade där världens trevligaste kille. Jag var ganska påverkad och drog med mig honom på mcdonalds, och min kompis fick honom att lova att se till att jag kom hem, då vi bodde ganska nära. Vi hade det jättetrevligt, visade sig att vi hade massa gemensamma intressen (hästat bla!!), och jag följde med honom hem. På morgonen sa han att om jag ville kunde jag komma förbi på kvällen, vilket jag gjorde och det var så GALET mysigt, han var jättelätt att prata med och jättefin och JFKDJF. Vi bytte inte nummer eller så men jag la till honom på facebook dagen efter och han accepterade.. vet inte om jag ska göra ett försök och skriva och se om det kan bli nåt mer av det, har för mycket dåliga upplevelser av killar som bara är ute efter att ligga :/

Punkt två är att jag innan hemfärden träffade en annan snubbe (som bor i minstudiestad) som var trevlig men ganska tråkig. Lovade dock mig själv att ge honom en chans till, och nu ska vi ses ikväll, men jag är inte alls sugen.. och aldrig varit den som avslutat något, så vet inte riktigt hur jag ska göra det

Ah, ok! Kul att ni skall få träffas :) Hoppas antingen att känslorna är ömsesidiga, eller att du inser att du inte var så intresserad irl ;)
Jag hoppas nästan på det sista ;)
Men känner jag mig själv, så kommer det inte vara så.

Nåja, vi ska festa i helgen. Alkohol brukar iaf bättre på min självförtroende så man kan testa att ragga lite :O

@viriel Du kan ju alltid skriva något i chatten omatt träffas (och kanske föreslå någon aktivitet som inte endast utspelar sig i sovrummet, typ ta en promenad elller så) så borde det framgå lite mer vad han är ute efter ifall han hänger på eller inte :) Eller så frågar du rakt ut ifall ni har mer kontakt ;)

Precis krupit ner i sängen efter kvällen dejt. Vi var ute och promenerade och sen körde vi en sväng till Max och åt :D Superromatiskt! :angel:

Men det var trevligt ändå ;) och jag fick lite mer insikt i killen som jag sett som framåt och säker på sig själv. Grabben är ju lite blyg för tusan!! Väldigt social och lättsam så länge det pratas men så fort det blev lite tyst så blev han osäker. Och när jag påtalade den där önskning höll han på att dö av skam och vågade inte berätta :D Här har jag halvtrott att det är en player jag träffat.. Så fel man kan ha!

När vi skildes åt sa han att vi borde ses snart igen. Gärna för mig! Men då ska det fan bli kroppskontakt, om jag så ska behöva fälla honom som en kalv! Jag hade planerat att jag MINST skulle bli kysst ikväll. Men här blev det inga barn gjorda, det får vi fixa! :D

Precis krupit ner i sängen efter kvällen dejt. Vi var ute och promenerade och sen körde vi en sväng till Max och åt :D Superromatiskt! :angel:

Men det var trevligt ändå ;) och jag fick lite mer insikt i killen som jag sett som framåt och säker på sig själv. Grabben är ju lite blyg för tusan!! Väldigt social och lättsam så länge det pratas men så fort det blev lite tyst så blev han osäker. Och när jag påtalade den där önskning höll han på att dö av skam och vågade inte berätta :D Här har jag halvtrott att det är en player jag träffat.. Så fel man kan ha!

När vi skildes åt sa han att vi borde ses snart igen. Gärna för mig! Men då ska det fan bli kroppskontakt, om jag så ska behöva fälla honom som en kalv! Jag hade planerat att jag MINST skulle bli kysst ikväll. Men här blev det inga barn gjorda, det får vi fixa! :D
Ja, det verkar som att vill man sånt får man styra upp det själv ;)

Vad kul att läsa ikapp lite efter denna långhelg! Och välkomna alla nya
Verkar som att många haft en bra helg iaf? (Vad kuul Kolbeinn!!)
Min helg har vart nice! Sovit hos snyggingen hela helgen... Och hans exflickvän har hört av sig och vart riktigt arg bl.a. Var hon där i söndags (när jag inte var där tack och lov) och slog och skrek på stackarn. Hon misstänkte att vi träffades och kom och ville veta massa. Hon hade hört att vi strulat på krogen, vilket han förnekade (det har vi inte) men han sa att vi träffades.
Tycker synd om tjejen och lider med henne, men tycker samtidigt inte att jag gjort något fel? Vi har inte skyltat med att vi träffas eller så, och vi båda är singlar och har vart det hela tiden!
Varför måste hon hålla på och gräva i vem han träffar och vad vi gör? Hon vill inte veta!!

Vad kul att läsa ikapp lite efter denna långhelg! Och välkomna alla nya
Verkar som att många haft en bra helg iaf? (Vad kuul Kolbeinn!!)
Min helg har vart nice! Sovit hos snyggingen hela helgen... Och hans exflickvän har hört av sig och vart riktigt arg bl.a. Var hon där i söndags (när jag inte var där tack och lov) och slog och skrek på stackarn. Hon misstänkte att vi träffades och kom och ville veta massa. Hon hade hört att vi strulat på krogen, vilket han förnekade (det har vi inte) men han sa att vi träffades.
Tycker synd om tjejen och lider med henne, men tycker samtidigt inte att jag gjort något fel? Vi har inte skyltat med att vi träffas eller så, och vi båda är singlar och har vart det hela tiden!
Varför måste hon hålla på och gräva i vem han träffar och vad vi gör? Hon vill inte veta!!

Men oj det där med extjejen lät ju bara helknäppt! Jag hade blivit asförbannad om jag var han, hade aldrig accepterat att människan kom och skrek/slogs bara för att man träffar nån ny :eek: Det är ju inte ditt fel alls! Har ni båda varit singlar så har hon ingenting alls med det och göra :eek:

Men oj det där med extjejen lät ju bara helknäppt! Jag hade blivit asförbannad om jag var han, hade aldrig accepterat att människan kom och skrek/slogs bara för att man träffar nån ny :eek: Det är ju inte ditt fel alls! Har ni båda varit singlar så har hon ingenting alls med det och göra :eek:
Deras förhållande tog väl slu
helt kanske 2-3 veckor innan vi träffades första gången, och det var han som gjorde slut... Men vi var på gymmet ihop i fredags samtidigt som extjejens kompis och då hade tydligen den kompisen "skvallrat" för extjejen... Asså vad är det för kompisar??? Låt henne vara så hon kan få komma över honom! Det kan hon ju aldrig om hon ska gå och oroa sig för vad han gör hela tiden? Tycker det är en så himla konstig situation, och jag kan ju bara tänka mig vad de tycker, tänker och säger om mig...

Okej, jag har en plan! Men jag måste lufta den med någon innan jag vågar skrida till verket = där kommer ni in ;)
Eftersom både jag och C uppenbarligen är lite tafatt och blyga när det kommer till att ta initiativ så har jag en plan. Jag har skrivit till honom att jag har en egen önskning som jag vill ta upp med honom när vi ses igen.. Förhoppningsvis nappar han på det och frågar om det då.

Scenario:
Vi är typ ute och går eller liknande.
C: Såå.. Den där önskningen..?
Jag stannar och tittar på honom.
Jag: Bara om du vågar höra den.
Han: Jaaa, säg.
Jag: Kom hit.
Han kommer närmare. Jag tar ännu ett steg närmare honom.
Jag: Kyss mig.
BAM! FIRE WORKS! :D

Haha, vad tror ni?! Kommer det gå?
Om han inte tar upp önskingen så får jag väl göra det själv. Men scenariot är typ detsamma. Jag tänker att han vill kyssa mig, men vågar inte. Och att bara kyssa honom vågar jag inte :D

Vad roligt @GardenAngel ! Jag hade aldrig vågat tror jag, men gör så om det känns bra för dig :D jag är mer dendär typen som känner av stämningen och kanske närmar mig lite försiktigt, eller så låter jag bollen ligga helt hos honom haha! Men dina tankar låter som en kärleksfilm, så romantiskt!

Vad roligt @GardenAngel ! Jag hade aldrig vågat tror jag, men gör så om det känns bra för dig :D jag är mer dendär typen som känner av stämningen och kanske närmar mig lite försiktigt, eller så låter jag bollen ligga helt hos honom haha! Men dina tankar låter som en kärleksfilm, så romantiskt!

Det känns som att det inte kommer bli något om jag inte gör något! Och jag tycker detta känns mycket mindre vågat än att spontankyssa honom eller vääänta på "det rätt ögonblicket". Fuck dat! Jag tänker inte låta denna grabb glida mig mellan fingrarna. Friskt vågat, hälften vunnet - and all that :D

@GardenAngel gillar idén! kör hårt! :D

Appråpå första kyssen så är det nog det bästa och värsta jag vet :eek: blir alldeles nervös och blyg bara av att tänka på det :rofl: när det blir sådär trevande, försiktigt, han kommer närmare och .. :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Bättre att nån säger åt en att göra det :angel:

@GardenAngel gillar idén! kör hårt! :D

Appråpå första kyssen så är det nog det bästa och värsta jag vet :eek: blir alldeles nervös och blyg bara av att tänka på det :rofl: när det blir sådär trevande, försiktigt, han kommer närmare och .. :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Bättre att nån säger åt en att göra det :angel:

Hahaha, precis så tänker jag också!! Och han har sagt att han gillar tjejer som tar kommando :angel:

@GardenAngel - vågar du göra det så kör!

Minns en fest när det var tydliga vibbar mellan mig och en kille men det hände liksom inget (och jag äääälskar när grabben tar det initiativet) och precis när jag själv skulle lägga in en stöt kom ju några andra... Nåväl, drog med honom bort till baren och så sa jag lite flirtigt att "det var ju himla dålig tajming av dom" "Vadå?" "Jo men jag hade ju precis tänkt att fråga om jag inte kunde få pussa på dig!" :D

Och då fick jag ju såklart det ;)

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 655
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka