Singeltråden no. 57

Nä vi har inte setts på nästan ett år, jag bor i västerås och han i stockholm :)

Åh kul! Nä men middag med några vänner :) var astaggad på fest menmen!

Men vi ska ju snart festa! :D Förresten!! På den tråden (buketräff i vås) skrev du väl att du hade kille? Det var iofs i höstas, men vad hände med honom då?

Gud vad najs med det senare du skrev, då har ni kanske fått lite uppsving? ;)

Då var denna helg snart till ända och ja.. Vilken helg det varit :p

I fredags bjöd jag in en kille till en hemmafest som jag träffat genom Tinder. Han dyker upp och sedan är det mest misslyckanden efter misslyckanden. Jag är redan på festen när han kommer och jag är en sådan som gärna sitter på golvet men då går han och sätter sig i soffan istället. Pratar lite med honom och han snackar lite med de andra människorna på festen. Sen går jag ut och är rök-sällskap och när jag kommer ned igen så sitter han och snackar med en annan tjej och när jag sätter mig med dom så fortsätter han mest prata med henne, förväxlar mig med en annan tjej han snackat med på nätet etc etc. Vi fortsätter kvällen med att gå ut på ett uteställe och han fortsätter bara snacka med den tjejen förutom när han kommer fram till mig när jag står i baren och vi snackar men så fort den tjejen kommer fram så slutar han prata med mig. När jag gör mig i ordning för att gå där ifrån så kommer han fram och vill kramas, säga hejdå och bara "det är för din skull jag är här" och bla bla bla.. Det slutar i alla fall med att den andra tjejen går hem med honom. Skönt säger jag bara, då slapp jag honom :angel: Blir dock mest irriterad på henne då hon visste att jag bjudit in honom och sen när vi ska säga hejdå på baren så är hon värsta "åh vi är typ bästa vänner, får jag prova dina glasögon, vi syns snart" trotts att vi typ bara träffats en-två gånger innan O_o
Går i alla fall därifrån till en (av två efterfester jag stängde den kvällen, kom hem strax efter sex på morgonen:angel:) och fick då mys-hänga med två andra killar jag spanat in, inte helt fel:d

I går var det dags för ännu en fest och jag kan ha råkat blivit lite full trots att jag inte hade med mig en droppe alkohol. Snackade länge med en kille men det visade sig att han hade flickvän på fastlandet och sen kan jag eventuellt ha råkat flirta lite med en snubbe som är femton år äldre än mig :o håller tummarna för att det inte är sista gången han dyker upp på en fest :D

You go girl!! Konstig tjej. Varför bjöd du henne haha? De kanske blir jättelyckliga nu, din lilla matchmaker ;)

Min helg har vart "lugn". Utekväll i fredags med två tjejkompisar och en killkompis, vi hade riktigt roligt! Annars har det vart tävlingsfix hela helgen. Vi hade ponnyhoppning med närmre 250 starter hemma på klubben, så i lördags var det banbygge och igår satt jag i dommartornet och skrev protokoll 9-20. Snark! Men man behöver stallhelger också, har dock inte haft tid att rida. :mad: På torsdag är det fest igen! (Kommer bli alkoholist snart)

@emmeloy festen var inte hemma hos mig så det var inte jag som bjöd henne. She's a weird cookie men ja ;) som tur är så kände jag "nej" sekunden jag öppnade dörren för honom så de kan gärna ha varandra :)

Men vi ska ju snart festa! :D Förresten!! På den tråden (buketräff i vås) skrev du väl att du hade kille? Det var iofs i höstas, men vad hände med honom då?

Gud vad najs med det senare du skrev, då har ni kanske fått lite uppsving? ;)

Ja jag är fett taggad :laugh: Haha jo, vi var tillsammans tills för två veckor sen. Sen i julas hade det bara gått nedåt och det var bara jag som försökte hålla igång förhållandebiten, han hade redan gått över till typ friends with benefits och orkade inte göra slut. Han ville mest sitta och kolla på serier med sin polare :meh: Hade redan tänkt igenom allt i nån månad eller två innan så det var bara det sista steget kvar. Massa annat också såklart, men det var den korta versionen :p

Ja det kändes så bra :o Håller verkligen tummarna för att det inte klingar av igen. Men han sa att vi skulle höras idag så :D

Jaha juste det visste jag nog om jag tänkt efter lite! Det var ju du och jag liksom ;) Lika bra, detta livet är bättre!

Ja håll tummarna för de, säg till hur de blev sen!

Alltså jag blir så trött på mig själv! Jag har typ gått och kärat ner mig i denhär karlen! Som jag har träffat EN gång som verkar väldigt ambivalent i sitt intresse för mig. Han fyllde år igår så jag skickade ett Grattis och frågade om vi skulle gå på hockeyn idag. Vi har pratat om med men han hade redan varant mig om att hans familj eventuellt hade planerat en överrasking för idag. VIlket de har, så ingen hockey idag. Sen la han upp en selfie på fb och tackade för all uppvaktning och så och jag kände bara att jag VILL ÄTA HANS ANSIKTE!! Eller typ slicka på telefonen.
Och varje gång jag rätar på ryggen och tänker att jag ska släppa honom så hör han ju av sig.. Typ en timme efter att jag har klappat mig själv på axeln. Han har någon slags makt över mig.
Om jag får säga det själv så är jag snyggare än honom.. han är inte någon direkt hottie, men det är något med den här killen alltså. Han är så himla intressant!

Var hemma hos mitt ex igår och gnällde lite om C.. (jag och mitt ex är väldigt nära vänner) Så jag berättade att han aldrig kan ses, fastän han alltid säger att han gärna vill ses men kan inte för han ska göra det och det - och att jag tolkar det soma tt han inte är intresserad men att vi sen pratade i telefon i 3,5h förra veckan och då verkade han väldigt intresserad. Skojade om att han skulle driva med mina vänner när de träffades osv.
Mitt ex reaktion: :eek: Pratade ni i telefon i över TRE TIMMAR?! Hur kan man ens ha något att prata om så länge?!
Jag: Detta är en av anledningarna till att vi inte fungerade som par..! :D (och då kände jag verkligen hur sista hoppet om att bli tillsammans igen släppte. Det var så himla sköönt!)

Tro, hopp och kärlek - sökprogrammet

Kolla på den serien på svt 1! Mark Levengood (stavning?) hjälper 3 präster att hitta kärleken :D Jätteintressanta frågeställningar som man själv kan fundera på inför förhållanden osv :up:

Tro, hopp och kärlek - sökprogrammet

Kolla på den serien på svt 1! Mark Levengood (stavning?) hjälper 3 präster att hitta kärleken :D Jätteintressanta frågeställningar som man själv kan fundera på inför förhållanden osv :up:

Upptäckte i slutet att det faktiskt var så att det var meningen att man ska skicka intresseanmälan osv, så alla glada singlar som vill dejta en präst kolla och skriv dit ;)

Jag kan ha råkat skicka ett meddelande till snubben jag pratade med i lördags.. Är nu så nervös och illamående så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Tror jag går och lägger mig och försöker glömma min ångest :crazy::arghh:

@GardenAngel vad skööönt att kunna ha släppt helt!! Bara att gasa vidare :D

Jag fick känna på igår att jag kanske inte har det helt ändå.. Fast jooo... Eller? Mitt ex och jag gjorde ju slut, och det var absolut på tiden! Men vi började egentligen glida ifrån varandra när han träffade en ny tjejkompis och gav henne mer eller mindre all uppmärksamhet som jag tidigare hade fått. Jag frågade honom om det, inte bara en gång, men han insisterade på att de bara var vänner, gång på gång. Och när vi gjorde slut sa jag att jag inte ville veta om han skaffade ny tjej på ett tag, jag syftade alltså på denna tjej och han svarade: det behöver du inte vara orolig för, jag vill inte ha någon ny för tillfället...

Så. Vi har en gemensam god vän, som vi båda umgås med (på olika håll). Denna vän hade umgåtts med min kille lite innan vi gjorde slut och hon berättade för mig i efterhand att han verkat riktigt intresserad. Pratat om henne hela kvällen, undrat varför hon inte svarade på sms osv. Och fick även höra att han sagt att det var delvis pga denna tjej som vi gjort slut (exakt hur vet jag inte). Exet och "nya tjejen" var på fest i helgen ihop och igår la hon upp en selfie på instagram och skrev "fjärilar i magen :love::heart" som mitt ex hade gillat. Jag slutade följa direkt ;)

Jag bryr mig kanske inte så mycket om själva grejer, jag bryr mig bara om att den personen jag litade på till 100% ljög för mig ända in i slutet och inte kunde stå rak i ryggen och berätta vad han kände direkt. Var jag tvungen att må dåligt och tro att "de bara var kompisar" i två månader innan det tog slut? Tvi för honom! :rage:

Kan åtminstone trösta mig med att tjejen är 5 år äldre än mig och fortfarande bor hemma och jobbar på mammas jobb. Väx upp ;)

Har gnällt klart, ni får gärna ge mig stöd och tycka att jag har rätt! :D Nu ska jag lägga bud på en lägenhet och leva vidare med mitt liv!

Jag blir så trött på mig själv. (Känner att jag börjar alla mina inlägg såhär. Varning för gnäll och self pity) Hur kan jag ha så mycket trust issues? När Han säger att han inte kan ses för han ska göra ditten och datten så tänker jag direkt att han kommer med undanflykter. Tre gång har det hänt. Två av gångerna har han sagt innan att han kanske inte kan.

Gång 1: Jag surade för att han inte hörde av sig. Skäl: Han tömde sina morföräldrars hus. Dom dog samtidigt. :o Valid reason!
Gång 2: "Han var upptagen". Skäl: Han skannade in bilder från ovanståendes släkt och liv för att skicka till alla i hans släkt så alla kunde få ta del av det och så det finns dokumenterat. Valid reason. (F.ö. FINT GJORT!)
Gång 3. Kunde inte gå på hockey. Skäl: Födelsedagsöverraskning. Han tog sig dock tid att smsa mig (med bilder) under tiden han var på finmiddag och bodde på hotell med hela sin familj. VALID REASON!

Varför är man såhär?! De senaste dagarna är det HAN som har hört av sig! Och ändå går jag runt och tvivlar på att han är intresserad bara för att är en stalker som vill att han hör av sig 24/7. Bara för att jag har extremt mycket fritid och alltid sitter med telefonen. Att han har ett eget liv och inte är klistrad vid sin telefon är egentligen saker jag uppskattar hos en kille ju..!
Jag är fan sämst. (Nej, jag vet, jag är fan bäst! Men just i detta ämne är jag kass.)

Ska åka hem till Dalarna idag och bli där över påsken. Det ska bli skönt. Då kan jag får lite distans och ha saker att göra, så kah slipper sitta och glo på telefonen. SKÄRPNING!

Jag blir så trött på mig själv. (Känner att jag börjar alla mina inlägg såhär. Varning för gnäll och self pity) Hur kan jag ha så mycket trust issues? När Han säger att han inte kan ses för han ska göra ditten och datten så tänker jag direkt att han kommer med undanflykter. Tre gång har det hänt. Två av gångerna har han sagt innan att han kanske inte kan.

Gång 1: Jag surade för att han inte hörde av sig. Skäl: Han tömde sina morföräldrars hus. Dom dog samtidigt. :o Valid reason!
Gång 2: "Han var upptagen". Skäl: Han skannade in bilder från ovanståendes släkt och liv för att skicka till alla i hans släkt så alla kunde få ta del av det och så det finns dokumenterat. Valid reason. (F.ö. FINT GJORT!)
Gång 3. Kunde inte gå på hockey. Skäl: Födelsedagsöverraskning. Han tog sig dock tid att smsa mig (med bilder) under tiden han var på finmiddag och bodde på hotell med hela sin familj. VALID REASON!

Varför är man såhär?! De senaste dagarna är det HAN som har hört av sig! Och ändå går jag runt och tvivlar på att han är intresserad bara för att är en stalker som vill att han hör av sig 24/7. Bara för att jag har extremt mycket fritid och alltid sitter med telefonen. Att han har ett eget liv och inte är klistrad vid sin telefon är egentligen saker jag uppskattar hos en kille ju..!
Jag är fan sämst. (Nej, jag vet, jag är fan bäst! Men just i detta ämne är jag kass.)

Ska åka hem till Dalarna idag och bli där över påsken. Det ska bli skönt. Då kan jag får lite distans och ha saker att göra, så kah slipper sitta och glo på telefonen. SKÄRPNING!

Du har ju bra koll på dig själv! Tycker han låter som en bra kille med eget liv! Som du säger, valid reasons ;) Inte som att han dissar dig för att han inte vill vara med dig. Och jag tror du har ett eget liv också. Häst? Skönt med lite distans, försök att tänka på annat, lättare sagt än gjort! :D

Men åh..... jävla noj! Väldigt irriterande att jag inte kan släppa det utan är fruktansvärt frustrerad över att jag inte hör något. Eller frustrerad över att jag är irriterad snarare kanske. Jag vet ju inte ens vem han ääääär! Eller hur man ska uttrycka det. Har en ytterst taskig förmåga att haka upp mig på helt irrelevanta grejer :cautious:

@Frokennorlin Har precis samma problem :meh: :banghead:

KL

Pratade med honom i söndags, han skulle spela fotboll idag och skickade iväg ett " Gör många mål idag då ;)". Känner mig superstalkig och påträngande O_o Men får alltid vår-ångest så försöker intala mig att det är den som spökar och att han bara kommer se mig som gullig.. eller nått :cautious:

Exet och jag jobbar på samma jobb, vi skulle leta påskägg idag :D men jag hatar sånt, tycker det är otroligt förnedrande då jag är sämst på det och går alltid runt sist och får sjuttioelva ledtrådar utan att fatta nått. Cheferna tyckte att "åh med det är ju så kul och kolla på HAHA". Men iaf, försöker hålla gott humör och letar på. Så går han förbi och bah "jag har hittat dens och ditt ägg", med ett överbelåtet smajl. Hade lust och bah "du kommer aldrig hitta ditt för det har jag bränt upp :devil:". Överreaktion maybe, men sket i att leta upp mitt ägg :mad:

@Gotthard - Meh, så onödigt och osympatiskt av honom! :mad: Jag hade antagligen också lackat ut och skitit i ägget.

...går och fnular på om jag ska skicka ett sms eller inte. Jag blir ju bara inte klok på grejen. Och det är väl det som är mitt största problem, jag hatar att inte ha stenkoll och vara oviss vilket ibland gör att jag driver saken i graven på egen hand. Nu har jag ju dock tänkt på det så varit rätt avvaktande eller vad man ska säga. Och så för lite att göra på jobbet så hjärnan snurrar och analyserar både mig och andra.

Nåväl. Trodde man skulle bli visare med åren (eller hitta avstängningsknappen) men ännu har det inte skett ^^

@Gotthard - Meh, så onödigt och osympatiskt av honom! :mad: Jag hade antagligen också lackat ut och skitit i ägget.

...går och fnular på om jag ska skicka ett sms eller inte. Jag blir ju bara inte klok på grejen. Och det är väl det som är mitt största problem, jag hatar att inte ha stenkoll och vara oviss vilket ibland gör att jag driver saken i graven på egen hand. Nu har jag ju dock tänkt på det så varit rätt avvaktande eller vad man ska säga. Och så för lite att göra på jobbet så hjärnan snurrar och analyserar både mig och andra.

Nåväl. Trodde man skulle bli visare med åren (eller hitta avstängningsknappen) men ännu har det inte skett ^^

Ja haha samma här. Tänker alltid att jag ska vara lugn och avvaktande, vänta på att han ska ta nästa steg och allt det där. Slutar ofta med att jag drar förhastade slutsatser och tröttnar innan det ens har hänt nått :p Vet inte hur många gånger jag tänkt ihop ett "bra" sms om att jag vill veta vad som händer mellan oss och vad han känner, men stoppat mig själv i sista sekund.

Men hur mycket har ni pratat? Hur många av gångerna är det som du har börjat med att höra av dig?

Om ni hörs av flera gånger i veckan och han hör av sig ungefär lika mycket som du skulle jag nog inte oroa mig. Han kanske har lite risiga förhållanden i bakgrunden som gör att han är rädd för att du ska vara lika "illa" som tidigare tjejer? :)

@Frokennorlin Har precis samma problem :meh: :banghead:

KL

Pratade med honom i söndags, han skulle spela fotboll idag och skickade iväg ett " Gör många mål idag då ;)". Känner mig superstalkig och påträngande O_o Men får alltid vår-ångest så försöker intala mig att det är den som spökar och att han bara kommer se mig som gullig.. eller nått :cautious:

Exet och jag jobbar på samma jobb, vi skulle leta påskägg idag :D men jag hatar sånt, tycker det är otroligt förnedrande då jag är sämst på det och går alltid runt sist och får sjuttioelva ledtrådar utan att fatta nått. Cheferna tyckte att "åh med det är ju så kul och kolla på HAHA". Men iaf, försöker hålla gott humör och letar på. Så går han förbi och bah "jag har hittat dens och ditt ägg", med ett överbelåtet smajl. Hade lust och bah "du kommer aldrig hitta ditt för det har jag bränt upp :devil:". Överreaktion maybe, men sket i att leta upp mitt ägg :mad:

Jag hade också lackat och skitit i ägget, och sen hade jag ångrat mig i flera veckor...

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 652
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna