Singeltråden no. 57

Blir fan inte klok på den här mannen..! Vi låg och pratade i telefon i 3,5h (:eek: ) igår och det var skittrevligt. Vi sa att vi skulle ses idag. Frågade idag om vi skulle ses, men då kunde inte han. "Får tyvärr ta det en annan gång :-(" Igen. Typ tredje gången detta händer. Han är skittråkig över sms och är hemskt dålig på att smsa, men huur trevlig som helst per telefon. Men så känns det som att han dodgear mig? Får panik. Slutade med att jag skrev att jag ger upp nu, orkar inte jaga honom för att få träffa honom. Ska vi ses får fan han styra upp det. (fast lite kanske trevligare.)

Dålig stil. Har man bestämt har man bestämt, visst att annat kan dyka upp, men då är det upp till honom att säga "jag kan inte ses idag", och inte upp till dig att fråga var han är och det visar sig då att han inte kan. Rätt sagt av dig, tycker jag! Skärpning på den karln ;)

@emmeloy Ringer spontant eller genom snapchat. Kommenterar bilder på fb.. Oftast på helgerna får jag svar och försöker väl dra slutsatsen att han har mycket att göra, 21 år med eget företag med maskiner osv så skulle tro att det tar mycket tid nu på våren..

Samtidigt så tänker jag att gillar han mig på riktigt så borde han väl ta sig tid till att skicka ett svar? :cautious:

Menmen, det visar sig väl.. Jag tänker så fruktansvärt mycket bara :banghead:

Hur går det för dig då? ;)

@Gotthard jag håller med! Han borde nog ha tid att åtminstone säga "jag hör av mig sen"... Men visst, med eget företag förstår jag att det är mycket att göra! Men ge det lite tid... Hur länge har ni pratat då? Om han ändå ringer spontant så är ju det ett tecken på att han ändå vill prata med dig! Annars hade han ju struntat i det helt? Så ge inte upp än haha!

Haha, jag är inne på spåret "no ones babe, stil fab"! Vi har träffats sammanlagt 4 ggr... 1 gång då på efterfesten och hånglet på gatan, andra gången hemma hos honom med mat, prat och strul (som avbröts av mig), tredje gången med övernattning och gick all the way :o i lördags, och sista gången i onsdags, med lite våfflor och sex :p Skittrevligt har vi när vi ses! Det är inte bara ses och ligga, utan vi pratar jättemycket, skrattar, kollar på morran och tobias (:heart, kolla på youtube alla, bästa!!!) osv. Jag är inte intresserad av något förhållande just nu och jag tror inte han är det heller haha, men jag kanske strular till det jättemycket för mig själv? Just nu trivs jag iaf med livet haha, och känner mig inte så jätteorolig ;)

Åsikter? Någon?:rofl:

@Gotthard jag håller med! Han borde nog ha tid att åtminstone säga "jag hör av mig sen"... Men visst, med eget företag förstår jag att det är mycket att göra! Men ge det lite tid... Hur länge har ni pratat då? Om han ändå ringer spontant så är ju det ett tecken på att han ändå vill prata med dig! Annars hade han ju struntat i det helt? Så ge inte upp än haha!

Haha, jag är inne på spåret "no ones babe, stil fab"! Vi har träffats sammanlagt 4 ggr... 1 gång då på efterfesten och hånglet på gatan, andra gången hemma hos honom med mat, prat och strul (som avbröts av mig), tredje gången med övernattning och gick all the way :o i lördags, och sista gången i onsdags, med lite våfflor och sex :p Skittrevligt har vi när vi ses! Det är inte bara ses och ligga, utan vi pratar jättemycket, skrattar, kollar på morran och tobias (:heart, kolla på youtube alla, bästa!!!) osv. Jag är inte intresserad av något förhållande just nu och jag tror inte han är det heller haha, men jag kanske strular till det jättemycket för mig själv? Just nu trivs jag iaf med livet haha, och känner mig inte så jätteorolig ;)

Åsikter? Någon?:rofl:

Ja eller hur! Eller så är han inte så pratig av sig via telefon. Sen... 2013 :o Blond Gotthard i ett nötskal har inte fattat någonting :banghead: Jag har alltid varit lite intresserad men liksom inte varit säker på om det har varit besvarat. Inte helt omöjligt att han tappat intresset. Men han frågade om jag ville sova hos honom :cautious: Han verkar visa saker genom handling medans jag gärna pratar. Kanske därför ingenting har hänt, hm.

Härligt :D Morran och tobias är grymma :angel: Tycker inte det låter som att du strular till det för dig själv, njut medans det varar! Om han inte tar upp någonting om att gå vidare till förhållande så hade jag inte funderat över det, låta bollen ligga hos honom liksom.

Ja eller hur! Eller så är han inte så pratig av sig via telefon. Sen... 2013 :o Blond Gotthard i ett nötskal har inte fattat någonting :banghead: Jag har alltid varit lite intresserad men liksom inte varit säker på om det har varit besvarat. Inte helt omöjligt att han tappat intresset. Men han frågade om jag ville sova hos honom :cautious: Han verkar visa saker genom handling medans jag gärna pratar. Kanske därför ingenting har hänt, hm.

Härligt :D Morran och tobias är grymma :angel: Tycker inte det låter som att du strular till det för dig själv, njut medans det varar! Om han inte tar upp någonting om att gå vidare till förhållande så hade jag inte funderat över det, låta bollen ligga hos honom liksom.

Mhm!! Men är det ett beteende han alltid haft då? Isåfall är det nog inget att oroa sig för! Sen är det ju så att han säkert alltid kommer vara så också isåfall. Kan du leva med det då? Eller kommer du gå och störa dig på det jättemycket så att det förstör för er? Min kompis har en kille som inte är så duktig på att höra av sig, men han är jättegullig mot henne när de ses! Så hon har lärt sig att det är så han är som person, men det höll på att förstöra för dom, för hon kände att det bara var hon som försökte... Vilket jag kan förstå, man vill ha lite tillbaka oxå :) Det jag vill säga är att det är svårt att ändra på folk, man får försöka ta dem som de är och fundera på hur jobbig man tycker den sidan är!

Eller hur de är bäst! :rofl: Tror jag ska köra på det ett tag, det har iaf hjälpt mig som bara den att gå vidare med mitt liv! Nu börjar jag leta efter lägenhet och snart rullar vuxenpoängen in, tjoho! :bump:

Mhm!! Men är det ett beteende han alltid haft då? Isåfall är det nog inget att oroa sig för! Sen är det ju så att han säkert alltid kommer vara så också isåfall. Kan du leva med det då? Eller kommer du gå och störa dig på det jättemycket så att det förstör för er? Min kompis har en kille som inte är så duktig på att höra av sig, men han är jättegullig mot henne när de ses! Så hon har lärt sig att det är så han är som person, men det höll på att förstöra för dom, för hon kände att det bara var hon som försökte... Vilket jag kan förstå, man vill ha lite tillbaka oxå :) Det jag vill säga är att det är svårt att ändra på folk, man får försöka ta dem som de är och fundera på hur jobbig man tycker den sidan är!

Eller hur de är bäst! :rofl: Tror jag ska köra på det ett tag, det har iaf hjälpt mig som bara den att gå vidare med mitt liv! Nu börjar jag leta efter lägenhet och snart rullar vuxenpoängen in, tjoho! :bump:

Men åh du är så bra :bow::bow::bow:

Ja han har ju alltid varit så mot mig och är inget som har förändras nått. Vilket är jätteskönt, hatar när killar är så puttinuttiga och gulliga i början och sen knappt hör av sig efter någon månader. Nackdelen är väl att jag kanske känner annorlunda om det skulle bli något seriöst.. Gud jag vet inte, det känns så konstigt att tänka sig han och jag tillsammans :eek: En kram är det närmaste jag har kommit haha.. Är livrädd för att jag ska upptäcka att jag bara har fått för mig att jag gillar honom. :arghh: Vill verkligen inte såra hans känslor, skulle aldrig kunna leva med mig själv då.

Ska försöka träffa honom i helgen först och främst :up:

Det låter bra, man behöver inte alltid tänka på vad andra tycker och vill om dom inte säger nått :up: Åh kul! Är också i samma fas, håller på att renovera en litet hus på gården åt mig och det ska bli så skönt att bo själv :p

När man väl har förstått att det är så en person är så är det ju så mycket enklare! Före det, när man inte vet om det är ett personlighetsdrag eller ointresse, så är det ju så jädra svårt. Mitt ex hade andra drag som satte griller i huvudet på mig och gjorde mig osäker fram tills jag förstod att det var sådan han var, och vi pratade om det. Det är ju så jädra svårt när man är väldigt olika på vissa plan, som man kan tolka som annat än vad det är!

För övrigt, gjorde ett sista försök igår med grabben och frågade om han skulle med oss och käka imorgon (dvs idag). Fick rätt snabbt svar att det lät trevligt men att han skulle iväg och fira en kompis som fyllde år och på lördag skulle han åka och hälsa på en barndomskompis på annan ort.

Då kände jag att jag skiter i det hela och svarade bara väldigt kort att "Ok. Då får du ha det så bra." Sen kom en fråga vad jag gjorde för skoj och bitter som jag var så skrev jag sådär tjejigt att han faktiskt inte behöver fråga för att vara snäll, men att jag var i stallet.

Då fick jag typ att "frågar för att jag är nyfiken" och att vi kunde höras imorgon och att han skulle iväg eller vad det nu var. Och jag känner bara:

argh_by_pixarjunkie.jpg

NÄ, det kan vi inte göra för det är ju ingen idé!?? Varför ska vi höras? Så i morgon ska jag faktiskt gå på promenad med en kille som jag mailade med för jättelängesen men avböjde att träffa i det sista eftersom att han har barn och jag inte känner för det. Sen hade han av någon anledning kvar mitt nummer och hörde av sig rent random. Är fortfarande inte intresserad av en förälder men jag har inget bättre för mig och jag safeade faktiskt genom att "tacka ja eftersom min dejt ändå inte har tid". Så ska väl förhoppningsvis bli på enkla premisser. Nytt och vettigt folk är ju trevligt dessutom!

Men åh du är så bra :bow::bow::bow:

Ja han har ju alltid varit så mot mig och är inget som har förändras nått. Vilket är jätteskönt, hatar när killar är så puttinuttiga och gulliga i början och sen knappt hör av sig efter någon månader. Nackdelen är väl att jag kanske känner annorlunda om det skulle bli något seriöst.. Gud jag vet inte, det känns så konstigt att tänka sig han och jag tillsammans :eek: En kram är det närmaste jag har kommit haha.. Är livrädd för att jag ska upptäcka att jag bara har fått för mig att jag gillar honom. :arghh: Vill verkligen inte såra hans känslor, skulle aldrig kunna leva med mig själv då.

Ska försöka träffa honom i helgen först och främst :up:

Det låter bra, man behöver inte alltid tänka på vad andra tycker och vill om dom inte säger nått :up: Åh kul! Är också i samma fas, håller på att renovera en litet hus på gården åt mig och det ska bli så skönt att bo själv :p

Haha! Nej men då ska du nog inte tänka så mycket på det! Har han alltid vart så och du känner att du kan leva med att han är så, kör på! :up: Sen nästa fråga då, kompis eller inte? Du säger att du alltid vart intresserad men inte vetat var han stått? Låt honom ta nästa steg kanske? Spontant så tycker jag det låter lite som att ni smyger på varandra och inte riktigt vet vad ni ska göra nu liksom :idea: Men om det känns konstigt att tänka er två som ett par så... Ja, i dont know det kan ju bara du säga! Kanske är det en riktigt bra killkompis? :D Good, gör det!

Vad mysigt! Ja, jag längtar såå efter något eget, men osäker på om min ekonomi klarar det hmm... Nåväl idag är det fredag och har inget utrymme för grubbel i helgen! :banana:

För övrigt, gjorde ett sista försök igår med grabben och frågade om han skulle med oss och käka imorgon (dvs idag). Fick rätt snabbt svar att det lät trevligt men att han skulle iväg och fira en kompis som fyllde år och på lördag skulle han åka och hälsa på en barndomskompis på annan ort.

Då kände jag att jag skiter i det hela och svarade bara väldigt kort att "Ok. Då får du ha det så bra." Sen kom en fråga vad jag gjorde för skoj och bitter som jag var så skrev jag sådär tjejigt att han faktiskt inte behöver fråga för att vara snäll, men att jag var i stallet.

Då fick jag typ att "frågar för att jag är nyfiken" och att vi kunde höras imorgon och att han skulle iväg eller vad det nu var. Och jag känner bara:

NÄ, det kan vi inte göra för det är ju ingen idé!?? Varför ska vi höras? Så i morgon ska jag faktiskt gå på promenad med en kille som jag mailade med för jättelängesen men avböjde att träffa i det sista eftersom att han har barn och jag inte känner för det. Sen hade han av någon anledning kvar mitt nummer och hörde av sig rent random. Är fortfarande inte intresserad av en förälder men jag har inget bättre för mig och jag safeade faktiskt genom att "tacka ja eftersom min dejt ändå inte har tid". Så ska väl förhoppningsvis bli på enkla premisser. Nytt och vettigt folk är ju trevligt dessutom!

Ja, varför har du hängt med honom haha?? Har kollat på dina senaste inlägg och det känns lite som att du har ledsnat? Kanske dumt av mig att sitta och säga men tycker du ska tänka att du är värd någon som anstränger sig lite för att få tid med dig ;) Känns det som att detta var sista försöket?
Ja, ganska tjejigt av dig haha but I love it! Och karln förstod säkert inte varför du blev sur heller, det kan jag aldrig tänka mig, får känslan av att han är lite trög ;)

Haha! Nej men då ska du nog inte tänka så mycket på det! Har han alltid vart så och du känner att du kan leva med att han är så, kör på! :up: Sen nästa fråga då, kompis eller inte? Du säger att du alltid vart intresserad men inte vetat var han stått? Låt honom ta nästa steg kanske? Spontant så tycker jag det låter lite som att ni smyger på varandra och inte riktigt vet vad ni ska göra nu liksom :idea: Men om det känns konstigt att tänka er två som ett par så... Ja, i dont know det kan ju bara du säga! Kanske är det en riktigt bra killkompis? :D Good, gör det!

Vad mysigt! Ja, jag längtar såå efter något eget, men osäker på om min ekonomi klarar det hmm... Nåväl idag är det fredag och har inget utrymme för grubbel i helgen! :banana:

Känns som jag har väntat på att han ska ta ett steg till hur länge som helst :eek: Så tänkte nä men vafan nu får jag väl ta saken i egna händer :angel: Ja precis, det är lite så det är haha..

Ja det är lite samma här, har inget fast jobb direkt så det känns lite oroande. Men har f-kassa, en hel del eventjobb pågång och ett bra sparkonto att nalla ifrån om det krisar så det är väl bara att köra på :nailbiting: Precis! :banana:

@emmeloy - ja jag skrev ju både att jag hade tröttnat och att det var sista försöket, så det är rätt uppfattat ;) Försöker att inte lägga så mycket energi på folk jag varken känner eller känner något för (blir ju svårt när man knappt träffats) så jag är rätt likgiltig till det hela och inte direkt sur.

Sen, visst, hör han av sig och vill driva något är väl det helt okej, jag är inte den som är den. Han har ju på intet sätt betett sig illa eller så!

Träffade honom idag, jag som brukar snacka på bra blev så nervös och blyg :eek: Tror han var lite nervös också till en början, fick ingen ögonkontakt :p

Men det kändes bra och vi får se om det blir fest ikväll :cool:

Träffade honom idag, jag som brukar snacka på bra blev så nervös och blyg :eek: Tror han var lite nervös också till en början, fick ingen ögonkontakt :p

Men det kändes bra och vi får se om det blir fest ikväll :cool:
Varför var du nervös? Träffas ni inte så ofta? Tänker om ni känns varandra länge :) yeeee fest för mig hela natten haha! Självdå?

Varför var du nervös? Träffas ni inte så ofta? Tänker om ni känns varandra länge :) yeeee fest för mig hela natten haha! Självdå?

Nä vi har inte setts på nästan ett år, jag bor i västerås och han i stockholm :)

Åh kul! Nä men middag med några vänner :) var astaggad på fest menmen!

Då var denna helg snart till ända och ja.. Vilken helg det varit :p

I fredags bjöd jag in en kille till en hemmafest som jag träffat genom Tinder. Han dyker upp och sedan är det mest misslyckanden efter misslyckanden. Jag är redan på festen när han kommer och jag är en sådan som gärna sitter på golvet men då går han och sätter sig i soffan istället. Pratar lite med honom och han snackar lite med de andra människorna på festen. Sen går jag ut och är rök-sällskap och när jag kommer ned igen så sitter han och snackar med en annan tjej och när jag sätter mig med dom så fortsätter han mest prata med henne, förväxlar mig med en annan tjej han snackat med på nätet etc etc. Vi fortsätter kvällen med att gå ut på ett uteställe och han fortsätter bara snacka med den tjejen förutom när han kommer fram till mig när jag står i baren och vi snackar men så fort den tjejen kommer fram så slutar han prata med mig. När jag gör mig i ordning för att gå där ifrån så kommer han fram och vill kramas, säga hejdå och bara "det är för din skull jag är här" och bla bla bla.. Det slutar i alla fall med att den andra tjejen går hem med honom. Skönt säger jag bara, då slapp jag honom :angel: Blir dock mest irriterad på henne då hon visste att jag bjudit in honom och sen när vi ska säga hejdå på baren så är hon värsta "åh vi är typ bästa vänner, får jag prova dina glasögon, vi syns snart" trotts att vi typ bara träffats en-två gånger innan O_o
Går i alla fall därifrån till en (av två efterfester jag stängde den kvällen, kom hem strax efter sex på morgonen:angel:) och fick då mys-hänga med två andra killar jag spanat in, inte helt fel:d

I går var det dags för ännu en fest och jag kan ha råkat blivit lite full trots att jag inte hade med mig en droppe alkohol. Snackade länge med en kille men det visade sig att han hade flickvän på fastlandet och sen kan jag eventuellt ha råkat flirta lite med en snubbe som är femton år äldre än mig :o håller tummarna för att det inte är sista gången han dyker upp på en fest :D

Vi sågs en snabbis i fredags, snackade ett tag om ditten och datten. Som jag sa så var jag väldigt .. blyg? :eek: Brukar alltid tjattra på som attan men visste inte riktigt var jag ville säga, var nöjd med sällskapet utan prat :angel: Vart ingen konstig tystnad eller så men kändes lite krystat vissa sekunder. Han skulle på fest på kvällen och jag var dissad av alla andra just den kvällen så försökte få honom att ta med mig men han verkade inte så sugen :p Erbjöd mig att vara chafför om det behövdes. Kände mig lite smått nedslagen den kvällen, åkte till stockholm och ingen ville vara med mig typ :( Lördagen blev iaf skitbra, träffade flera gamla vänner :love: Han och jag pratade inte särskilt mycket under helgen, hade hoppats på att ses nått mer eftersom han ändå hade erbjudit sovplats men tänkte att han hade väl ångrat sig efter vi setts.

Men så ringde han ikväll helt spontant. Tydligen så hade han jobbat en del och varit skittrött så helt förståeligt att han inte haft tid att dösnacka :p Fick höra lite om hans planer för framtiden, tydligen sparar han till att köpa en tomt och kunna bygga hus :eek: Detta år :eek: Alltså :love: Nästa helg är det bilsportsmässa, då kanske vi åker dit tillsammans :sneaky:

Alltså hörrni. Jag börjar ge upp det här med att träffa någon. Om man ska prova nätdejting (100 år senare). Vilken sida (gratis tack) ska man börja med?

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 649
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat