Singeltråden no. 57

Hoppas ni alla hade ett bra nyår! Oavsett om ni slog på stort eller stannade hemma i mysdressen.

Jag hade det så himla fint. Jag följde med killen till gbg, hem till en av hans äldsta vänner, och där var vi ett gäng som åt middag och hade det trevligt. Jag var SÅ nervös och trodde att jag skulle känna mig som en outsider och som kusinen från landet typ, men det var hur bra som helst. Min fina tog så väl hand om mig och alla som var där var jättetrevliga. Sen gick vi ner till götaplatsen vid tolvslaget och tittade på fyrverkerier och skålade i bubbel. Kyssen vid tolvslaget, så fint. Vi båda tror att det kan bli ett väldigt bra år...
Sen dansade vi loss på latinoklubb. Jättekul. Och hade obligatoriska djupa fyllesamtal :D.

Och sen jag skrev sist så har båda sagt att vi är kära i varandra, han först så då vågade jag också haha. Jag kallar honom för min och han kallar mig för sin. Pojkvän/flickvän? Jag tror vi båda är överrens om att det verkligen är påväg däråt, men det är skönt att ta det lugnt och vara i detta ett tag, det har gått så fort ändå. Men det känns väldigt rätt :love:

Vi ska ses ikväll, längtar så himla mycket. Jag jobbade kväll igår och han tidigt idag så vi sov inte ihop inatt, och det känns som att det var jättelänge sedan vi sågs fast det var igår vid lunchtid haha. Vaknade till ett sms om att han hade fjärilar i magen. waaaah. :love:

Hoppas ni alla hade ett bra nyår! Oavsett om ni slog på stort eller stannade hemma i mysdressen.

Jag hade det så himla fint. Jag följde med killen till gbg, hem till en av hans äldsta vänner, och där var vi ett gäng som åt middag och hade det trevligt. Jag var SÅ nervös och trodde att jag skulle känna mig som en outsider och som kusinen från landet typ, men det var hur bra som helst. Min fina tog så väl hand om mig och alla som var där var jättetrevliga. Sen gick vi ner till götaplatsen vid tolvslaget och tittade på fyrverkerier och skålade i bubbel. Kyssen vid tolvslaget, så fint. Vi båda tror att det kan bli ett väldigt bra år...
Sen dansade vi loss på latinoklubb. Jättekul. Och hade obligatoriska djupa fyllesamtal :D.

Och sen jag skrev sist så har båda sagt att vi är kära i varandra, han först så då vågade jag också haha. Jag kallar honom för min och han kallar mig för sin. Pojkvän/flickvän? Jag tror vi båda är överrens om att det verkligen är påväg däråt, men det är skönt att ta det lugnt och vara i detta ett tag, det har gått så fort ändå. Men det känns väldigt rätt :love:

Vi ska ses ikväll, längtar så himla mycket. Jag jobbade kväll igår och han tidigt idag så vi sov inte ihop inatt, och det känns som att det var jättelänge sedan vi sågs fast det var igår vid lunchtid haha. Vaknade till ett sms om att han hade fjärilar i magen. waaaah. :love:

Låter ju underbart :)

Har bjudit hem min nyfunne vän till mig 3:e träffen, får se hur det känns men än så länge trivs jag väldigt bra med han :) han har dialekten som bara får mig på fall och de finaste ögon jag sett :love: så potential känns det som det finns dessutom är han bonde vilket är en bonus ;)

@nyponros

Låter helt fantastiskt! Jag känner igen känslan att det känns som jättelänge sedan fast man sågs samma dag nästan. Vi har inte setts sedan i morse och det känns urlänge nu när vi spenderat flera dagar nästan ihop hela tiden. Är inte många nätter jag sovit ensam sedan han kom hem från resan, kanske 2...

Vi firade nyår ihop med hans vänner, 3 rätters middag och det var trevligt :) Sov bort halva dagen igår eftersom vi lade oss typ kl 5, och sedan fixade vi lite tacos till kvällen och slappade i soffan. Livet på en pinne ungefär :D

@nyponros :love: sitter och dumflinar för mig själv :D

Kommer inte ihåg när jag joinade tråden sist.. men under 2014 gjorde jag en hel del dumt. Låg runt, hamnade i ett förhållande som kraschade (precis när mitt störda huvud började känna sig trygg, även om jag mest var kär i det vi hade. Sorgligt nog). Utvecklade en ätstörning och festade som en galning.

Börjat lugna ner mig, fattat att man KAN lita på vissa. Dejtat runt lite och nu har jag 1 normal och två idioter som drar i mig. Idioterna kan inte ta ett nej :) och vill absoluuuuuut få med mig på dejt. Fastän jag förklarat att jag inte är tjej-tjejig och hatar allt med romantik och mys.

Mitt ex fick mysa och krama om mig, han bad mig sova där när min hund gick bort (hon blev svårt sjuk och var döende när jag kom in till strömsholm med henne, det gick på 1 timme). Men annars blir jag spänd och obekväm. Vet inte vad mitt fel är :p

Jag vill egentligen ha ett förhållande, borde egentligen inte festa och ligga runt men jag har blivit intalad att jag inte är flickvänsmaterial. Mitt gamla ex (2013) skickade sms och gjorde slut med frasen "känslor är inte din grej".

Mitt inlägg makes no sence. Har någon haft samma problem? Att vara rädd för känslor? Jag drar oftast när jag känner nåt, i rädsla för att bli sårad. Ändå är en av mina absolut bästa kompisar kär i mig. Men jag KAN INTE. Han är fantastisk men jag får panik av bara tanken. Mvh störd

Det låter helt fantastiskt, både @nyponros och @Mitrolle! Sådant där som ni skriver om är precis vad jag skulle vilja hitta nu!

@Kolbeinn Jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt, för jag är nog lite raka motsatsen från dig faktiskt. Har känslor så det räcker och blir över och blir ofta lite för kär lite för fort på lite för många plan :p Men jag vägrar att tro på att du är störd eller att det är något fel på dig. Kanske en period med inget dejtande, liggande eller något sådant alls skulle hjälpa? Jag hade en period i höstas då jag bara kände mig så bitter och trött på allt, kände att jag höll på att tappa bort mig själv lite grann i dejtingdjungeln. Bestämde mig för att inte göra några försök eller träffa någon alls förrän jag verkligen verkligen kände att jag orkade och ville, och det hjälpte faktiskt.

Lite planer har gjorts för när jag kommer tillbaka på fredag, och jag har nu en dejt på lördag eftermiddag och en på söndag. Två olika killar. Ser jättemycket fram emot båda (speciellt lördagens, det är med killen jag träffade senast i november som min flatmate pusslat ihop mig med), men kan inte låta bli att känna mig lite osäker/olustig inför det här att dejta två stycken samtidigt. Hur gör man? Vad är okej att göra/säga/bestämma? Jag har ju verkligen inte lovat någon någonting, och planerar inte att göra det än på ett tag, men det känns ändå lite... respektlöst och förbjudet på något vis. Samtidigt vill jag ju "prova" båda två innan jag fattar några beslut...

Låter ju underbart :)

Har bjudit hem min nyfunne vän till mig 3:e träffen, får se hur det känns men än så länge trivs jag väldigt bra med han :) han har dialekten som bara får mig på fall och de finaste ögon jag sett så potential finns ju ;)

Tänker ansluta som 100 % singel igen i denna grupp :angel: det gick väl bra men kände mer och mer att det inte klickade riktigt, sen hade nog personen förväntat sig sova över hos mig verkade det som och kunde knappt komma hem sen, gick inga bussar tydligen, vilket gav mig dåligt samvete när jag inte ville, så nej det blir inte mer nu. Blev lite lätt mys på hans initiativ inte så farligt egentligen men känner mig dum nu efteråt, på något sett måste jag avsluta detta på ett snällt sett och se framåt och glömma, fick sån ångest nu helt plötsligt över detta :confused::(:banghead:

Tänk va skönt det är att vara singel ändå kände jag nu :) förhoppningsvis känns det bättre när man väl träffar rätt, men nu tänker jag hålla mig singel en bra tid framöver, och bara fokusera på mig, mina djur och mina studier, flyttar om 2 dagar till ny ort vilket är spännande och kul ! :D

Gott nytt år i efterskott allihopa!

Jag firade nyårsafton på en fest där jag kände ca 2 personer av drygt 20. Men det var ändå väldigt roligt och väldigt trevligt folk som var öppna och välkomnande! :)

Nu satsar jag på ett positivt år, mycket träning (med och utan häst) och mycket nöjen! Känns som att det kan bli ett bra år :)

Tänker ansluta som 100 % singel igen i denna grupp :angel: det gick väl bra men kände mer och mer att det inte klickade riktigt, sen hade nog personen förväntat sig sova över hos mig verkade det som och kunde knappt komma hem sen, gick inga bussar tydligen, vilket gav mig dåligt samvete när jag inte ville, så nej det blir inte mer nu. Blev lite lätt mys på hans initiativ inte så farligt egentligen men känner mig dum nu efteråt, på något sett måste jag avsluta detta på ett snällt sett och se framåt och glömma, fick sån ångest nu helt plötsligt över detta :confused::(:banghead:

Tänk va skönt det är att vara singel ändå kände jag nu :) förhoppningsvis känns det bättre när man väl träffar rätt, men nu tänker jag hålla mig singel en bra tid framöver, och bara fokusera på mig, mina djur och mina studier, flyttar om 2 dagar till ny ort vilket är spännande och kul ! :D

Men du, jag tycker inte alls att du ska känna dig dum, ha dåligt samvete eller ångest. Istället tycker jag att du ska vara stolt över dig själv som höll dig till det du var bekväm med och inte lät dig påverkas av vad killen eventuellt hade väntat sig eller var sugen på. Man ska verkligen bara göra sådant man känner sig bekväm med - speciellt i sådana här situationer tycker jag - och jag tycker det var strongt gjort av dig att stå på dig och bara göra vad du själv kände för.

Här går det undan på singel/inte singel-fronten må jag säga! Kom tillbaka till stan i förrgår och har hunnit vara på två dejter med två olika killar sedan dess :angel:

Dejt nr 1 var i fredags kväll med killen från jobbet, och även om vi hade trevligt så tror jag att vi båda två kom fram till att vi nog passar bäst som vänner trots allt. Vi är väldigt lika och har väldigt skoj ihop, men åtminstone för min del känns det inte riktigt som att det räcker till i det här fallet. Vi hade ett ganska djupt samtal om detta och jag kunde verkligen vara helt ärlig med hur jag kände, och det känns fantastiskt att ha lagt alla korten på bordet liksom. Nu fortsätter vi som väldigt bra vänner istället!

I går däremot träffade jag killen som min flatmate pusslat ihop mig med, vilket var första gången vi sågs sedan i november. Det var även första gången vi träffades på dagtid och helt ensamma, så jag var en ganska stor gnutta nervös får jag erkänna... Men det gick hur bra som helst verkligen - vi fikade och snackade bort 2,5 timmar och har sms:at i princip non stop sedan dess. Han är rolig, smart och lagom flirtig. Ska träffas på onsdag igen och se Paddington på bio då vi har ett internt skämt om just den filmen. Känns kanonbra! :D

Men du, jag tycker inte alls att du ska känna dig dum, ha dåligt samvete eller ångest. Istället tycker jag att du ska vara stolt över dig själv som höll dig till det du var bekväm med och inte lät dig påverkas av vad killen eventuellt hade väntat sig eller var sugen på. Man ska verkligen bara göra sådant man känner sig bekväm med - speciellt i sådana här situationer tycker jag - och jag tycker det var strongt gjort av dig att stå på dig och bara göra vad du själv kände för.

Tack snällt skrivet :) Nu har det ju gått snart en vecka så känns lite bättre, har dock fått veta att han börjar gilla mig på det sättet som jag inte känner tillbaka, och att han ångrar att han krånglade till det den kvällen så det var ju litet plus, men måste försöka föra fram hur jag känner på ett bra schysst sätt, om det nu går :angel: Säger någon att den "kan bättre " om han "gett dåligt intryck" ger det en dåligt samvete även om man inte behöver få det O_o

Här går det undan på singel/inte singel-fronten må jag säga! Kom tillbaka till stan i förrgår och har hunnit vara på två dejter med två olika killar sedan dess :angel:

Dejt nr 1 var i fredags kväll med killen från jobbet, och även om vi hade trevligt så tror jag att vi båda två kom fram till att vi nog passar bäst som vänner trots allt. Vi är väldigt lika och har väldigt skoj ihop, men åtminstone för min del känns det inte riktigt som att det räcker till i det här fallet. Vi hade ett ganska djupt samtal om detta och jag kunde verkligen vara helt ärlig med hur jag kände, och det känns fantastiskt att ha lagt alla korten på bordet liksom. Nu fortsätter vi som väldigt bra vänner istället!

I går däremot träffade jag killen som min flatmate pusslat ihop mig med, vilket var första gången vi sågs sedan i november. Det var även första gången vi träffades på dagtid och helt ensamma, så jag var en ganska stor gnutta nervös får jag erkänna... Men det gick hur bra som helst verkligen - vi fikade och snackade bort 2,5 timmar och har sms:at i princip non stop sedan dess. Han är rolig, smart och lagom flirtig. Ska träffas på onsdag igen och se Paddington på bio då vi har ett internt skämt om just den filmen. Känns kanonbra! :D

Va skönt att känna att man kan prata så rakt & ärligt med varandra :) är ju inte alla man känner så med.

Spännande med den andre! Paddington är det den med björnen som åker till NY? :D Såg en trailer på den på bio och verkar vara helmysig :love:

Spännande med den andre! Paddington är det den med björnen som åker till NY? :D Såg en trailer på den på bio och verkar vara helmysig :love:

Nja, eller den med björnen som åker till London i alla fall! Det är världens gulligaste film - jag har redan sett den en gång innan jul och verkligen älskade varenda minut! Jag ser nästan lika mycket fram emot att se filmen igen som att gå på dejt :angel:

Hehe. Sist jag festade hände det igen att jag råkade dra hem en kille..
Får numera sms dagligen om att gosa, snubben har sagt till kompisar att jag är hans!!???!? Vi träffades 3 dagar i rad sen kom den sedvanliga paniken och jag börjar dra mig undan.

Snubben i fråga är världens snällaste, har haft 1 tjej sen tidigare och jag vet inte om det där problemet sitter. Jag har ju 90% av det senaste året haft sex utan känslor, inte han. Han vill mysa och pussa på mig hela tiden, träffa mina kompisar (!!!). Panikklockan ringer i huvudet :)
Hur lägger man fram att det inte är okej, utan att bränna honom? :( ahhh jag hatar sånt här.

Nja, eller den med björnen som åker till London i alla fall! Det är världens gulligaste film - jag har redan sett den en gång innan jul och verkligen älskade varenda minut! Jag ser nästan lika mycket fram emot att se filmen igen som att gå på dejt :angel:

Minns fel London var det nog ja ;) Ska nog ta och se den jag med :D

Jag har minsann skaffat mig en rebound! :D Trodde jag aldrig om mig själv! En rebound-KK of all things också. Men det är så satans nice. I'm finally someone's booty call! :D
Jag är verkligen inte redo för ett nytt förhållande, uppbrottet från mitt ex har tagit alldeles för hårt på mitt hjärta. Så det är så himla skönt att bara få ha jävligt bra sex och få mysa lite ett par timmar i veckan med en riktigt trevlig kille. Sen hörs man liksom inte förrän det är dags igen. Kommer säkert tröttna på det i längden men nu är det som balsam för ett brustet hjärta. :love:

Hehe. Sist jag festade hände det igen att jag råkade dra hem en kille..
Får numera sms dagligen om att gosa, snubben har sagt till kompisar att jag är hans!!???!? Vi träffades 3 dagar i rad sen kom den sedvanliga paniken och jag börjar dra mig undan.

Snubben i fråga är världens snällaste, har haft 1 tjej sen tidigare och jag vet inte om det där problemet sitter. Jag har ju 90% av det senaste året haft sex utan känslor, inte han. Han vill mysa och pussa på mig hela tiden, träffa mina kompisar (!!!). Panikklockan ringer i huvudet :)
Hur lägger man fram att det inte är okej, utan att bränna honom? :( ahhh jag hatar sånt här.

Vad vill du?
Det är väl ett utmärkt tillfälle att hitta någon om du trivs med honom? :)
Du får väl säga att du vill ta det lite långsamt i början om det känns läskigt. Sedan slappna av, tänk inte så himla mycket. Känslor är inte farligt?

Jag & min pojkvän är sådär som han, skriver hela tiden till varandra och myser och pussas konstant när vi ses. Passar man ihop ska man ju inte vilja dra sig undan. Känslan när man vaknar på morgonen och han drar en intill och bara håller om en är ju helt fantastisk :love:

Vad vill du?
Det är väl ett utmärkt tillfälle att hitta någon om du trivs med honom? :)
Du får väl säga att du vill ta det lite långsamt i början om det känns läskigt. Sedan slappna av, tänk inte så himla mycket. Känslor är inte farligt?

Jag & min pojkvän är sådär som han, skriver hela tiden till varandra och myser och pussas konstant när vi ses. Passar man ihop ska man ju inte vilja dra sig undan. Känslan när man vaknar på morgonen och han drar en intill och bara håller om en är ju helt fantastisk :love:

jag vet egentligen inte vad jag vill. Däremot gav jag snubben en chans och vi träffades senast imorse då han sov här. Dock kläckte han ur sig massor med grodor bl a; pratade om "nästkommande tjejer", att jag inte skulle känna mig för trygg och att "höhö du är ju min första oseriösa", samt att jag absolut inte får göra nåt med någon annan för han är svartsjuk och vill ha mig för sig själv. Den lilla lilla trygghetsbubblan sprack på en sekund och efter att ha diskuterat med min extramamma (som känner mig utan och innan) har jag fattat att det här mest är destruktivt. Jag är van med bad boys, men det här är en jättesnäll karl som försöker vara bad boy och det gör mig mest irriterad. :p nog för att jag är i allra högsta grad medveten om att ett kk förhållande är "oseriöst" men att bli kallad för hans "oseriösa tjej" störde mig faktiskt.
kände hur jag började bli kall, då blev han megafjäskig och skulle massera, pussa och mysa. Vilket gjorde mig mest... avtänd? Irriterad?

Gud så jag svamlar. Jag är lite förvirrad men mest anti just nu. En killkompis tyckte att jag skulle be honom dra åt helvete. Haha!
När han gick kände jag mest en lättnad. Åh känner mig så elak. Men wääh.. dessutom drömde jag om mitt ex (lång historia men vi bröt medans han är utomlands på jobb 6 månader pga tillitsbrist från båda håll) och när jag vaknade och såg den här i sängen panikade jag igen. :o

Mvh svammeltant

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka