Singeltråden no. 57

@grodan21 Förutom att, som de andra sagt, försöka få sig själv att slappna av och bli så självsäker som möjligt tycker jag att det hjälper att gång på gång intala sig att det bara är en dejt. De handlar om typ en timme av ditt liv (om man inte väljer att göra det längre alltså), och går det inte bra behöver du aldrig mer träffa människan igen samtidigt som det också kan leda till något helt fantastiskt om det går bra. Vilket det kommer att göra, såklart! Gå dit och var dig, för du äger och det är dig han har valt att träffa!

Jag har också en dejt på g, på måndag, men känner mig rätt likgiltig inför den för att vara ärlig. Tror det beror mycket på att jag fortfarande är ganska inställd på att träffa killen som min flat mate introducerade mig till för ett par veckor sedan, trots att han varit på businessresa sedan dess och vi inte kommer att kunna ses förrän i januari. Men vi har haft mycket kontakt via WhatsApp och sådär, och han är verkligen så rolig och intressant att prata med!

Måndagens dejt är däremot en ny förmåga som jobbar på samma ställe som jag och som varit rätt flörtig rätt länge. På julfesten härom veckan tog han mod till sig, och på den vägen var det. Jag känner inget särskilt för honom nu, men tänker också att det vore kul att lära känna honom mer och ge honom en ärlig chans liksom. Och så är det ju alltid trevligt att bli utbjuden på dejt! Jag är så himla rädd för att sända ut fel signaler eller för att han ska känna att jag "lead him on" bara. Vill verkligen inte behöva känna mig som "the bad guy" om jag nu hellre väljer att gå vidare med någon annan, men ska verkligen försöka att vara så casual som möjligt och inte ge honom några felaktiga idéer. :p

@Mineur Har träffat honom fyra gånger. ;)

men jag tänker alldeles för mycket när vi ses. Önskar bara jag kunde stänga av hjärnan och slapna av. Han sa något bra tidigare i veckan, men jag blir ändå osäker på mig själv. :arghh:

Okej, update på min dejt. Jag tror att jag kan få känslor för honom...
Vi har träffats 2 gånger till sedan i måndags, en gång nyktert och en gång onyktert. Nu sa vi sist "vi planerar in något snart igen" och jag sov hos honom igår så jag tänker att jag chillar lite så kan vi höras närmare helgen. Jag TROR, om jag inte är kass på att läsa folk, att han ser något speciellt i mig också. Flera gånger när vi ligger och gosar och jag blundar/halvsover och öppnar ögonen så ser jag att han ligger och tittar på mig, haha. Han pussar mig i pannan, stryker bort håret och säger att jag är fin. Och han är väldigt kramig och pussig överlag, haha. Men ändå är det något i mig som tror att han kanske inte är så intresserad.

Jag var på tjejmiddag ikväll där 3 av tjejerna känner honom, och de sa "jaaaaa, han är jättebra, klart du är hans typ, han är verkligen ute efter något seriöst" osv. Men kompisar är ju också rätt bra på att vara ja-sägare.

Ääääh, jag försöker väl chilla, ta en dag i taget och se vad som händer. Inte gå händelserna i förväg utan bara vara. Så svårt när man har en överaktiv hjärna ;)

Jag har vissa ekonomiska problem. Inte så att jag har svårt att överleva vardagen, utan mer av varianten att jag har hittat en klocka jag blev tokkär i och verkligen vill ha. Problemet? Den kostar 52'000. Pund.

Sen hittade jag ett väldigt fint halsband istället, som kändes billigt i jämförelse. I ungefär en halv sekund, innan jag insåg att 20'000 pund inte heller är i närheten av billigt.

#Dagensstörstai-landsproblem

Jag har vissa ekonomiska problem. Inte så att jag har svårt att överleva vardagen, utan mer av varianten att jag har hittat en klocka jag blev tokkär i och verkligen vill ha. Problemet? Den kostar 52'000. Pund.

Sen hittade jag ett väldigt fint halsband istället, som kändes billigt i jämförelse. I ungefär en halv sekund, innan jag insåg att 20'000 pund inte heller är i närheten av billigt.

#Dagensstörstai-landsproblem

Haha, jag gillar dina i-landsproblem! :D

Och min pålle är rolig, de flesta dagarna. Inte de dagarna han leker giraff och är 3 meter hög!

Jag var iväg hos herrn i helgen. Så nu har jag mött hans familj (med undantag för hans mamma, det hanns inte med) och flera av hans vänner. Och jag lever fortfarande. Inte har han gett upp hoppet om mig heller :D Så nu kan han nog inte bara gå under namnet "dejten" längre ;)
Sitter just nu och bokar in nästa tripp uppåt, vilket blir om lite mindre än en månad. Sen vettefan hur jag ska överleva, för då är jag utan honom i 6 veckor eftersom han ska till solen och ha det trevligt.

@nyponros Jag kommer behöva social stimulering så jag tänker på annat!

Haha, jag gillar dina i-landsproblem! :D

Och min pålle är rolig, de flesta dagarna. Inte de dagarna han leker giraff och är 3 meter hög!
Inte jag. Eller jo, egentligen är jag väl jättelycklig över att det är såna problem jag har. :D Men ändå, jag vill ju ha klockan!

Har varit på dejt idag. En andra dejt. Nä, blir inget mer där.

Var superglad efter första dejten, verkade vara en helt normal och typiskt söt kille. Idag kändes han bara nonchalant, tråkig, svår att prata med och i det närmsta SD-sympatisör. :down:

Har varit på dejt idag. En andra dejt. Nä, blir inget mer där.

Var superglad efter första dejten, verkade vara en helt normal och typiskt söt kille. Idag kändes han bara nonchalant, tråkig, svår att prata med och i det närmsta SD-sympatisör. :down:
Men va tråkigt :(

Sjukt förvirrande bild du har dock :p

Sitter just nu och bokar in nästa tripp uppåt, vilket blir om lite mindre än en månad. Sen vettefan hur jag ska överleva, för då är jag utan honom i 6 veckor eftersom han ska till solen och ha det trevligt.

6 veckor? :eek:
Jag som gnäller över 6 dagar som det blev här nu (han kommer äääääntligen hem i morgon, jag förgååås snart (som tur är han också, jag är inte ensam om att längta ihjäl mig))....

6 veckor? :eek:
Jag som gnäller över 6 dagar som det blev här nu (han kommer äääääntligen hem i morgon, jag förgååås snart (som tur är han också, jag är inte ensam om att längta ihjäl mig))....
Ja, sex veckor, minst. Inte klokt.
Men jag får ju helt klart tid för skola, träning och vänner, så det är väl bra ;)

@cili det ska vi kunna ordna! Fy vad jobbigt med 6 veckor :O
Jag kan distrahera dig med fikor och vinkvällar.
Jag funderade på hur jag skulle kunna hålla mig från min dejt sön- lördag, tänkte att nu pluggar jag det sista (har mängder att göra) och så kan vi ses efter det sen. Men han hörde av sig idag och undrade om vi kan ses på torsdag, så nu känns det jättelångt dit också :O :D

@cili det ska vi kunna ordna! Fy vad jobbigt med 6 veckor :O
Jag kan distrahera dig med fikor och vinkvällar.
Jag funderade på hur jag skulle kunna hålla mig från min dejt sön- lördag, tänkte att nu pluggar jag det sista (har mängder att göra) och så kan vi ses efter det sen. Men han hörde av sig idag och undrade om vi kan ses på torsdag, så nu känns det jättelångt dit också :O :D
Det som inte dödar härdar, tänker jag? Eller ja, försöker jag tänka :p
Vi får nog ta en och annan promenad också, för att kompensera för fikat? :D

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 521
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka