Singeltråden no. 57

Åh gud vad roligt! Sån anspänning gillar jag. :)

Själv är jag tröööött och vill ha helg! Då ska jag gå på julmarkad och äta traditionell kolbulle och med vännerna blir det International Food Party på kvällen. :D OCH det är första advent och jag får äntligen julpynta (med det lilla jag har)!

(Har fuskstartat med hyacintplanteringar som just nu luktar mmmmmm)
Åh, hyacinter! :love:

Här har vi påbörjat julpyntet idag, efter gårdagens storstädning och ommöblering (då jag upptäckte att jag har dolda inredningsskills!). Inga hyacinter än dock, blev en stor palm (det enda som saknades för att få ommöbleringen komplett ;)) samt en liten palm och en flugätande blomma. Haha, god jul, liksom. :D

Åh, hyacinter! :love:

Här har vi påbörjat julpyntet idag, efter gårdagens storstädning och ommöblering (då jag upptäckte att jag har dolda inredningsskills!). Inga hyacinter än dock, blev en stor palm (det enda som saknades för att få ommöbleringen komplett ;)) samt en liten palm och en flugätande blomma. Haha, god jul, liksom. :D

Mmmm, julens doft! Vi har också en ljuvlig rosa amaryllis som blommar för fullt och fyra knoppar till är på väg vilken dag som helst. :love: Det är den bästa färgklicken att äta frukost bredvid såhär i november.

Palmer kan också vara najs men det är mer din stil. ;) Att du har en känsla för inredning känns inte direkt otippat!

Nu har jag tagit bort mina profiler på HP och Badoo :)
Jag sade till honom att det kändes som att jag skulle göra det och då säger han att det hade han redan gjort. Lite skillnad från andra man dejtat tidigare som har fortsatt att kolla runt där fast man själv trodde det var något seriöst på gång.

Alltså, finns det någon där ute med ett fint förslag på adventspresent till sin partner? Dvs något litet men ändock en present. Jag blir bortskämd och är så dålig på att ge sådana små saker, men det känns väldigt mysigt med tanken på en adventspresent. Det har jag aldrig varken gett eller fått. Är däremot mycket nöjd med julklapparna, det är lättare! .. :)

Nu har jag tagit bort mina profiler på HP och Badoo :)
Jag sade till honom att det kändes som att jag skulle göra det och då säger han att det hade han redan gjort. Lite skillnad från andra man dejtat tidigare som har fortsatt att kolla runt där fast man själv trodde det var något seriöst på gång.
Gud vad roligt! Grattis!!

@Chili
Jag läste "avskedspresent" först :eek:
Du kan inte fixa nån mysig frukost på sängen?
En present som går att ta i är lite svårare att tipsa om när man inte känner personen ifråga

Gud vad roligt! Grattis!!

@Chili
Jag läste "avskedspresent" först :eek:
Du kan inte fixa nån mysig frukost på sängen?
En present som går att ta i är lite svårare att tipsa om när man inte känner personen ifråga

Haha nej ingen avskedspresent, och det hade varit lite konstigt att ge en sån också. :p vet att det är skitsvårt att tipsa andra om presenter men jag är så dålig på den här punkten! Han vet precis vad han kan ge mig, både stort och smått. Det är fuskigt. :p

Alltså, finns det någon där ute med ett fint förslag på adventspresent till sin partner? Dvs något litet men ändock en present. Jag blir bortskämd och är så dålig på att ge sådana små saker, men det känns väldigt mysigt med tanken på en adventspresent. Det har jag aldrig varken gett eller fått. Är däremot mycket nöjd med julklapparna, det är lättare! .. :)

I min familj har vi barn alltid fått en bok eller "finare" tidning på första advent medan vi alla bodde hemma. Detta mest pga att den dagen plockades korgen med julböcker fram och då fick man springa ut i vardagsrummet och då hade tomtenissarna varit där med tidiga klappar typ... ;)
Men ja till saken, om han gillar att läsa så en bok, eller nån dyrare tidning om något han intresserar sig för!

I min familj har vi barn alltid fått en bok eller "finare" tidning på första advent medan vi alla bodde hemma. Detta mest pga att den dagen plockades korgen med julböcker fram och då fick man springa ut i vardagsrummet och då hade tomtenissarna varit där med tidiga klappar typ... ;)
Men ja till saken, om han gillar att läsa så en bok, eller nån dyrare tidning om något han intresserar sig för!

Oh men en tidning var ju bra förslag!

Åh vad jag ser fram emot helgen med julmarknad och allt!

Jag upplevde min första sömnparalys inatt. Inte det trevligaste jag varit med om, kan jag säga... :crazy:

Huuuu så obehagligt! Hur kom du ur den?
Det gick väl mer eller mindre automatiskt, då jag insåg vad det var och att mannen vid fotändan av sängen var en lampa, så kunde jag slappna av lite och då släppte det. Var lite svårt att somna om efteråt bara. ;)

Jag upplevde min första sömnparalys inatt. Inte det trevligaste jag varit med om, kan jag säga... :crazy:

Uh, det är läskigt. Väldigt skönt när man kommer till insikt om vad det är... hoppas du slipper uppleva det igen på ett tag! Jag har nog inte varit med om det någon gång efter jag flyttat hemifrån men då hände det ett par gånger, riktigt läskigt!

Det blev uppskjutet en vecka men nu så ska jag på "träff" i em. Önska mig lycka till är sjukt nevös :nailbiting: hoppas det går hyffsat enkelt att prata med han så det inte blir sådär tyst och jobbigt, jag är ju inte världsbäst att prata på:o

Hopp nu har jag vart på "dejt" iaf :p Det var lite stelt kanske men ändå trevligt. Tyvärr tror jag dock inte det är min "typ" :( men nu har jag iallafall gett det en chans. Hoppas på att det är ömsesidigt så jag inte behöver känna mig så dum :angel: får väl avvakta lite och se..

Har ni några tips på saker man kan göra förutom tex fika eller bio såhär på vinterhalvåret? Jag har blivit hembjuden till en viss persons gård, känns som det klickat lite när vi skrivit och det känns bra på ett helt annat sätt med denna, skulle vilja träffa honom, men lite i bakhuvudet vet jag ju att man inte ska åka hem till en person man aldrig träffat innan. Kan ju tilläga att han bor hemma fortf. på familjegården så på så sätt lär vi väl inte vara helt själva. Tips mottas gärna:):up:

Har ni några tips på saker man kan göra förutom tex fika eller bio såhär på vinterhalvåret? Jag har blivit hembjuden till en viss persons gård, känns som det klickat lite när vi skrivit och det känns bra på ett helt annat sätt med denna, skulle vilja träffa honom, men lite i bakhuvudet vet jag ju att man inte ska åka hem till en person man aldrig träffat innan. Kan ju tilläga att han bor hemma fortf. på familjegården så på så sätt lär vi väl inte vara helt själva. Tips mottas gärna:):up:

Man kaaaaan.... gå ut och äta, gå på bio (förslagsvis en rolig film), gå en promenad, dricka öl på valfritt ställe, gå på någon match (förslagsvis att ni då håller på samma lag, eller inte om ni vill ha en riktigt spännande kväll). Det var några grejer jag drar mig till minnes att jag gjort på första träffen. Om du åker hem till gården och hans föräldrar bor där känns ju dock rätt soft, ni kan ju gå en sväng och fika lite. :)

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 505
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka