Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej men gulle!@niphredil Jag har inte så mycket mer att säga än att jag verkligen uppskattar dina förnuftiga inlägg i den här tråden som får mig att må så himla mycket bättre! Jag har kopierat in flera av dina stycken i mitt "matnyttigt från Buke-dokument"
Ja, jag säger inte att man inte har rätt till sina egna känslor eller att man måste veta vad som händer sen för att få känna så. Har jag framstått så så måste jag ha blivit urusel på att skriva på senaste tiden. Jag menade bara att sätta det lite i perspektiv eftersom jag själv kände samma sak förut, bara för några år sedan, och jag då hade uppskattat om någon hade kunnat få mig att känna att situationen inte var så hopplös.Känslan att man saknar någonting viktigt just nu måste man ju ha rätt till utan att veta vad som kanske eller kanske inte händer senare
@addicted
Jag förstår det där så otroligt väl. Det handlar ju kanske inte nödvändigtvis om att känna sig gammal, känna att chansen är förbi liksom utan mer att det känns som en viktig del av livet som man går miste om. Eller så känner jag, och har känt i ganska många år.
Ehm, min ena syster gifte sig med sin man på deras 9-årsdag, första barnet kom 9 månader senare. Ingen av dem hade haft någon "riktig" relation tidigare. Det är ett av de sämsta förhållandena jag vet i min omgivning. Ingen av dem mår bra, och det blir tjafs kring barnen. Syrran har väl vissa funderingar på att ge upp nu men måste ha fast anställning först för att ha råd... Det jag vill ha sagt är att såna där "vi har varit tillsammans sen tonåren och ska leva hela liiiiiiiiiiiiiivet tillsammans"-förhållanden inte alltid är speciellt bra, så var inte avis på det!Usch känner igen det där. Speciellt när "alla andra" i min ålder (24) ba "tihi vi har varit tillsammans i tio år och nu ska vi ha barn och köpa villa osv" om jag ska vänta tio år in i en relation med barn osv kommer jag vara minst 35 då, eftersom jag inte ens träffat "framtida mannen" än.. Det känns lite som att livet är över då, att jag kommer missa allt som "alla andra" får göra. Skittöntigt egentligen jag vet. Men jag tycker det är jobbigt för det känns verkligen som att jag missar allt som man ska göra. För mig är det iaf oundvikligt att börja försöka fundera ut vad som är fel på mig/vad jag gör fel.