Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Reserv nr ett. Beskedet kommer idag

Vad är det för utbildning du sökt? :)

Står du i kö hos SGS?
Jag fick ett rum där när jag började efter bara några månaders kötid. Efter att jag hade spoilat typ tre års kötid med att inte svara på ett erbjudande sommaren innan när jag också hade tänkt börja plugga :banghead:
Hur som så delade jag kök med tre andra och det fungerade toppen! Sen fick jag en egen lägenhet genom Chalmersbostäder en termin senare, inte jättelång kötid på dom heller.

Lycka till nu! :)

Vad är det för utbildning du sökt? :)

Står du i kö hos SGS?
Jag fick ett rum där när jag började efter bara några månaders kötid. Efter att jag hade spoilat typ tre års kötid med att inte svara på ett erbjudande sommaren innan när jag också hade tänkt börja plugga :banghead:
Hur som så delade jag kök med tre andra och det fungerade toppen! Sen fick jag en egen lägenhet genom Chalmersbostäder en termin senare, inte jättelång kötid på dom heller.

Lycka till nu! :)
Sjukgymnast. Står i kö hos SGS, hoppas att det ska kunna ge något framöver.
Jag mår sjukt dåligt av nervositet just nu.. Kan inte resultatet bara komma?!

Antagningsångest är bytt mot bostadsångest, ännu mer nu. För nu är jag antagen. Fy fan vad läskigt!
Men det ska ju bli nystart har jag ju sagt, då kan det ju inte kännas hemtamt.

@cili Grattis till platsen, hoppas att du får tag i nått bra boende. :)

Ang. Branden har dom börjat vattenbomba nu i kväll. Vart väldigt rökigt i stan(sala) hela dagen, men nu på kvällen lättat en hel del. Skulle behövas regn, kom en skur igår kväll, men skulle behövas betydligt mycket mer.

@cili Grattis till platsen, hoppas att du får tag i nått bra boende. :)

Ang. Branden har dom börjat vattenbomba nu i kväll. Vart väldigt rökigt i stan(sala) hela dagen, men nu på kvällen lättat en hel del. Skulle behövas regn, kom en skur igår kväll, men skulle behövas betydligt mycket mer.
Det är disigt ute pga rök ända här borta :crazy:
Kan tänka mig att det är rejält mycket värre borta hos dig! Går det ens att vistas ute och ha det behagligt när vinden ligger på åt det hållet?

Som tidigare idag och igår kväll var det väldigt jobbigt. Med tjock rök, så man såg inte så mycket, och det var jobbigt att andas. Men om man stänger in sig så går det bra. Nu i kväll har man till och med kunnat öppna upp fönsterna och vädra, och in kommer frisk luft :)

Som tidigare idag och igår kväll var det väldigt jobbigt. Med tjock rök, så man såg inte så mycket, och det var jobbigt att andas. Men om man stänger in sig så går det bra. Nu i kväll har man till och med kunnat öppna upp fönsterna och vädra, och in kommer frisk luft :)
Vad skönt att det inte är tjock rök konstant i alla fall, men jag förstår att det inte är kul att behöva stänga in sig mitt i sommaren :(

@Hedinn, i slutet på månaden! Exakt datum är oklart än så länge.

@cili, jättestort grattis! Åh så spännande med flytt och ny stad! :) Hoppas det löser sig med boende men på något vänster gör det väl alltid det när man har en deadline.

Antagningsångest är bytt mot bostadsångest, ännu mer nu. För nu är jag antagen. Fy fan vad läskigt!
Men det ska ju bli nystart har jag ju sagt, då kan det ju inte kännas hemtamt.

Kom på att här i Borås verkar inte såå svårt att få tag på bostad, då är det en timme pendling med bussen i så fall...
Jag är med på en sida på FB där det dyker upp lediga lägenheter flera varje dag (också många som söker såklart men ändå).
PM:a så får du namnet om du vill! :)

Kom på att här i Borås verkar inte såå svårt att få tag på bostad, då är det en timme pendling med bussen i så fall...
Jag är med på en sida på FB där det dyker upp lediga lägenheter flera varje dag (också många som söker såklart men ändå).
PM:a så får du namnet om du vill! :)
Borås blir ungefär samma som Falköping, och däromkring har jag massa släkt och vänner. Så jag hoppas på nån av de lägenheter jag mailat på där :)

Sen ska det nog lösa sig via SGS så småningom hoppas jag. Nu har jag åtminstone en plan som inte innebär 5h+ restid dagligen, då känns det lite lugnare

Nu har jag fått en offert på att flytta ner grejerna med lastbil till mammas hus. Det är inte billigt, men jag lär tjäna mer på att stanna här och jobba än att åka flera vändor. Dels för att tid är pengar och dels så kostar bensinen mycket. Vore skönt att bara få iväg grejerna och ta mig själv + katter och det sista nödvändiga i bilen sen.

Har hittat en kille som är intresserad av att hyra min lägenhet också, han kommer och kollar på lördag.

Så nu är det bara att börja packa! Har massa flyttlådor kvar i källaren sedan sist, så dom ska bäras upp ikväll :bump:

Woop woop! Skriver kontrakt på en tvåa i falköping nästa vecka. Mitt bland släkt och vänner, viss restid till skolan men det blir bra att plugga på tåget.
Den blir ledig 1/11 så jag ska hatta runt lite tills dess då, men det brukar vara okej när man ser ljuset i tunneln :)

Fortsätter väl med min flyttmonolog i denna tråd. Jag är så sjuuukt omotiverad att packa. Hur skaffar man motivation till det?
Jag har stora fina flyttlådor som står här redo att fyllas, men jag vet liksom inte vad som ska ner vart, vad som ska ner först och vad jag behöver ha tillgång till en stund till. Hur jag ska göra med alla jäkla böcker som väger multum. Det går ju fort och är löjligt enkelt egentligen, men just nu känns det mest som att "men det vill jag inte packa ner än", "det där kanske jag ska slänga istället" och "det där vet jag inte hur jag ska packa lämpligast".

Tror nog att jag tar och funderar på det hela över en bit paj istället.

@cili Packa är sjukt tråkigt, men försök ta lite i taget, det blir stressigt nog mot slutet ändå ;)

------

Själv är jag nu invheckad på hotellet för natten. Imorgon blir det (minst) 10 timmar till i bilen, men sen är jag HEMMA :banana:

@cili Packa är sjukt tråkigt, men försök ta lite i taget, det blir stressigt nog mot slutet ändå ;)

------

Själv är jag nu invheckad på hotellet för natten. Imorgon blir det (minst) 10 timmar till i bilen, men sen är jag HEMMA :banana:
Ja jag har fått ihop tre lådor hittills. Försöker inbilla mig att det mest är köksgrejer som ska ner, för det mesta annat är ju sånt som kan fraktas i lådorna dom ligger i...
Kan dock inte bestämma mig för om jag ska skicka ner tvn med lastbilen eller om jag ska ta den i min bil när jag sen åker ner. Vill iiiinte att den går sönder, men är heller inte helt säker på om den får plats i min bil...

Härligt!!

Åh, grattis till både lägenheten och att du blivit antagen @cili! Pendla brukar ju funka helt okej ett tag, jag pendlade från Lidköping ca 1 h och 45 min enkel väg under någon månad eller två och det gick bra! Du kan ju leta annat under tiden om du känner att det blir jobbigt.

Efter några år i Göteborg har jag ju flyttat en del som sig bör och kan tipsa om att ta böckerna i papperskassar! Helt klart enklast att frakta dem så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 772
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka