Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho @Ceta! När åker du hem? Har tröttaste kvällen på länge men ska packa ihop mina saker och imorn styr jag kosan norrut! :banana: Sen åker jag tillbaka igen, men då är det bara slutspurt och vi har en kräftskiva att se fram emot. :)

Om nån är grym på att göra partyhattar får ni gärna tipsa om hur man vinner vår hat competition till kräftskivan! :D

Man vill alltid vara där man inte är. :p @addicted Känns inte som jag har nåt hem just nu, ska bli så sköööönt att boa in sig i en egen lägenhet snart! :love: Har du semester än?

@Chili

Näää, började jobba i måndags igen :( Men jag förstår dig! Jag vill ju flytta, vill ha en större lägenhet att boa in mig i och göra om och nya möbler och grejer :D

@addicted, Örk! Men men, du har iaf fått vara lite ledig. :) Som det ser ut har jag nästan två veckors ledigt mellan jobben, ska hinna med en resa och att flytta... Tur mina saker till största delen fortfarande är nedpackade i kartonger. :up:
Det känns görlyxigt med en tvåa kan jag säga! Min förra var ju bara 24 kvm, även din är ett slott i jämförelse. ;) Kommer eka tomt ett tag men åååh, möblera och köpa möbler och göra fiiiint! Mums!

@Chili jag åker hemåt nästa fredag efter jobbet :bump: Skall dock köra ner, så jag är hemma först på lördag kväll :p Blir övernattning på hotell för mig och kissen.. Skall bli så härligt att få komma hemm några veckor!

Kul att du är taggad på flytt, förstår att det skall bli roligt att inreda lögenheten :)

@addicted Förstår känslan! Bor visserligen något större här uppe än hemma, men har ju bara inrett med det nödvändigaste i stort sett.. Saknar min lägenhet hemma som är mer mina grejer i!

Tack för alla gratulationer! Har varit segast på att svara. Flängt hit och dit som vanligt.
Det känns verkligen helt sjukt att man kan vara såhär lycklig och löjligt kär. Jag vågar fortfarande liksom inte tro helt på det än. Har ju bara dejtat folk förut som utnyttjat mig, ljugit för mig, dejtad massa andra eller bara varit totalt känslomässigt kalla.
Nu har vi ju varit ifrån varandra ett långt tag igen men om två veckor kommer han hem. Så jag bor i hans lägenhet just nu medan jag letar efter ett nytt boende själv. Ångrar inte mitt beslut ett dugg. Det här är helt klart rätt val just nu. :)

Låter lövli @lovely_piff ;) Härligt att det känns rätt!

@Ceta, snart får du åka heeem! :) Underbart! Jag är just nedkörd till Skåne igen, nu är det slutspurt för min del. Försöker deala så jag får min lägenhet tidigt och kan köra upp och inspektera innan det är dags för hela flyttlasset. Börjar bli lite förväntansfullt pirrigt!

Aporopå ingenting, har STARK röklukt häruppe, från branden i Sala. Det är för tusan nästan 100 mil bort :crazy: Tror det var lukten (och röken!) häruppe som gjorde att jag fattar hur stor den där branden är egentligen! Helt fruktansvärt det här ju...

Aporopå ingenting, har STARK röklukt häruppe, från branden i Sala. Det är för tusan nästan 100 mil bort :crazy: Tror det var lukten (och röken!) häruppe som gjorde att jag fattar hur stor den där branden är egentligen! Helt fruktansvärt det här ju...
Jag bor ca 9 mil bort (fågelvägen) men märker ingenting av det. Och dumt nog regnar det här hos mig nu, kan inte vädret förstå att det kan vara sol här och regna där det behövs mest istället?
Hoppas verkligen att dom får ordning på branden snart. Känns så himla overkligt. Jag har ju för sjutton haft min ena häst där ute förut :(

Håller med! Sen tror jag inte ett regnoväder gör så mycket skillnad, men viss hjälp hade det ju varit! Verkligen helt osannolikt det här :( Läst någonstans att de räknar med att släckningsarbetet skall hålla på hela augusti! Känns som hela Sverige borde brunnit upp tills dess :crazy:

Håller med! Sen tror jag inte ett regnoväder gör så mycket skillnad, men viss hjälp hade det ju varit! Verkligen helt osannolikt det här :( Läst någonstans att de räknar med att släckningsarbetet skall hålla på hela augusti! Känns som hela Sverige borde brunnit upp tills dess :crazy:
Finns väl förhoppningsvis nog mycket sjöar som begränsar spridningen något, så hela Sverige kommer nog inte drabbas. Sen är det ju inte så lätt att släcka en så stor brand heller, utan risken finns väl att det blir till att undvika spridning bara och vänta på att den brinner ut till slut...

Låter lövli @lovely_piff ;) Härligt att det känns rätt!

@Ceta, snart får du åka heeem! :) Underbart! Jag är just nedkörd till Skåne igen, nu är det slutspurt för min del. Försöker deala så jag får min lägenhet tidigt och kan köra upp och inspektera innan det är dags för hela flyttlasset. Börjar bli lite förväntansfullt pirrigt!
När flyttar du in?

Finns väl förhoppningsvis nog mycket sjöar som begränsar spridningen något, så hela Sverige kommer nog inte drabbas. Sen är det ju inte så lätt att släcka en så stor brand heller, utan risken finns väl att det blir till att undvika spridning bara och vänta på att den brinner ut till slut...
Ja det känns ju helt klart viktigast att rädda det som fortfarande är helt, framför allt där det finns bostäder. Det som redan brunnit känns inte som det spelar någon större roll om det brinner upp helt eller halvt.

Alltså jag blir knäpp på det här med att leta bostad. Just nu känner jag nästan att jag hoppas att jag inte kommer in, för gör jag det så måste jag lyckas hitta bostad samt flytta inom 25 dagar.
Kollar nu så långt bort som i Falköping, för dit kan man ta sig med tåg på 1 h 15 min.
Får placera både mig, katter och prylar hemma hos mamma vid behov. Men då blir det 2 h 30 min för att ta sig in till skolan om jag ska vara på plats till kl 8. Måste göra en förbannad jäkla omväg runt halva Skaraborg, med start kl 05:12 ute vid stora vägen, pga att bussarna inte går mot Skövde så tidigt. Skulle ta lika lång tid att cykla till Skövde och åka tåget därifrån...
Och så 2h hemresa på det.

@cili Här har regnat i princip hela dagen, och ganska mycket också, kände också att det hade gjort mer nytta där. Även om det är som Ceta säger att det inte gör så stor skillnad så är det lite hjälp för dem.

Och jag förstår frustrationen med lägenhet, jag har letat i drygt 1,5 år nu, finns ingenting ens i den här staden att få tag på om man inte är student eller rik...

@cili Men va jobbigt! Är du reserv och väntar på besked, eller hur är det? Minns när jag sökte folkhögskolan, då var jag reserv. Två veckor innan sa jag "nej, nu vill jag inte komma in längre, för det blir för kort varsel att flytta" (fast där var det internatboende...) SAMMA DAG ringer de och sa att jag kom in :angel:

Hoppas det löser sig med boende!!

@cili Men va jobbigt! Är du reserv och väntar på besked, eller hur är det? Minns när jag sökte folkhögskolan, då var jag reserv. Två veckor innan sa jag "nej, nu vill jag inte komma in längre, för det blir för kort varsel att flytta" (fast där var det internatboende...) SAMMA DAG ringer de och sa att jag kom in :angel:

Hoppas det löser sig med boende!!
Reserv nr ett. Beskedet kommer idag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2