Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förringa inte tiden det tar att packa ner köksgrejer @cili! Så jäkla tråkigt med allt som ska slås in i papper och packas en och en. Men grattis till lägenheten, skönt att ha det ordnat!

Ikväll har jag äntligen konstruerat en hatt till morgondagens kräftskiva med tillhörande hattävling. Krävdes lite vininspiration, kaffefilter, fjädrar och en limpistol men nu har jag iaf nåt att ha på knoppen. :D

Åh, grattis till både lägenheten och att du blivit antagen @cili! Pendla brukar ju funka helt okej ett tag, jag pendlade från Lidköping ca 1 h och 45 min enkel väg under någon månad eller två och det gick bra! Du kan ju leta annat under tiden om du känner att det blir jobbigt.

Efter några år i Göteborg har jag ju flyttat en del som sig bör och kan tipsa om att ta böckerna i papperskassar! Helt klart enklast att frakta dem så.

Ja pappkassar känns smidigt! Får ta mig in till stan och köpa ett gäng. Tänkte ta böckerna i bilen när jag ska ner och skriva på kontraktet, antar att det inte vore så poppis att lasta massa pappkassar i lastbilen ifall nån skulle välta :p

Förringa inte tiden det tar att packa ner köksgrejer @cili! Så jäkla tråkigt med allt som ska slås in i papper och packas en och en. Men grattis till lägenheten, skönt att ha det ordnat!

Ikväll har jag äntligen konstruerat en hatt till morgondagens kräftskiva med tillhörande hattävling. Krävdes lite vininspiration, kaffefilter, fjädrar och en limpistol men nu har jag iaf nåt att ha på knoppen. :D
Sant!
Har packat ner en full låda i köket hittills. Tänkte fortsätta idag med att stoppa ner typ smörgåsgrill och sånna grejer som man inte använder så ofta. Och mina reservstekpannor, extragrytor etc, tills jag bara har det mest nödvändiga kvar uppe. Lär ju även lämna kvar nån stekpanna, och köpa en extra kastrull att lämna här (jag äger bara en normalstor O_o ), så jag har nåt att laga mat med när jag kommer tillbaka nästa sommar.

Var är bilden på hatten?! :cautious:

Åååh vad skönt, nu har jag hittat en tjej som vill hyra min lägenhet! Så nu ska kontrakt skrivas och lämnas in till hyresvärden, och sen hoppas vi att dom inte har något att invända (det borde dom inte ha, dom har okejat till att jag hyr ut när jag frågat). Hon kommer upp och skriver på redan idag.
Fy fan vad skönt att slippa den stressen!

Har packat ner alla böcker i lådor nu, fick jättepraktiska bokflyttlådor av @Ninnurur (varför är inte du i den här tråden förresten?). Dom passade även fint att packa ner dvdfilmer i :D

De flesta behöver-inte-ha-på-ett-tag-köksprylarna är nedpackade. Nu är det mest skafferivaror (dom får åka pappkasse ner sen) och det man behöver för att tillaga/äta mat kvar.

Måste komma på hur jag ska göra med alla mina mängder av hästtidningar (equipage, hästmagazinet och sånna). Jag kommer ju mest troligt aldrig använda dom, men det känns synd att slänga när dom är i nyskick. Nån som har nån idé?

@addicted

Jag vill så himla gärna bada med häst någon gång, men just nu har jag ingen jag känner mig trygg nog på för att våga tror jag. :)

Hur går det för dig med jobb och så nu?

@Lillelorden

Ja, alltså, jag hade ju sadel på. Det var därför han bara fick bada benen! Jag har inte vågat mig på att rida barbacka än, speciellt inte i skogen... Min häst kan busa i skogen...

Det går typ skit. Har jobb, men trivs inte. Trivs inte i lägenheten heller, så det känns rätt tungt nu. Letar faktiskt jobb på andra orter nu, känner att det börjar bli dags att ge upp den här staden... Hur går det för dig?

@addicted

Så dumt! Tråkigt när det inte lossnar. Men jag tror du gör helt rätt i att se dig omkring! Lätt att bli lite handlingsförlamad när allt känns tungt samtidigt...
Flytta till Göteborg? :up:

Det går bra! Jag ska börja plugga nu. Upprop på fredag, nervööööst.

@Lillelorden Tanken har slagit mig! Men jag vet inte hur det är med att få lägenhet och stallplats och sådär i Göteborg? Plus att jag får väldigt mycket längre till mina föräldrar (som jag typ är beroende av för att kunna åka iväg med hästen).

Kul! Vad ska du plugga? Det kommer gå finfint för dig, du är smart ju! :)

Sådär ja, då var kontrakt skrivet med tjejen som ska hyra min lägenhet två terminer framöver. Läskigt!! Men både hon och hennes mamma var himla trevliga och verkade väldigt vettiga :) (såklart, annars hade jag ju hyrt ut till nån annan ;) )

Själv packar jag vidare. Och gör samtidigt baconinlindad kyckling i ugnen. Är det lördag så är det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 772
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V