Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sleepan - vad är det för bil? :)

@CaisaLundblad - jag får hitta nån, måste ju ha en ny träningskompis! :)

Själv har jag precis rört ihop en sats squashbröd som nu står på en första jäsning. Det är så kul att laga mat med hemodlade saker! :)
1909753_10152697176530712_2594565863019498701_n.jpg

@cili Håller med, alla borde flytta till gbg!
(Utom mitt jävla ex som har MAGE att flytta dit med sin nya! ENDA stället han visste att jag siktat in mig på, och som han tjatat om sitt jävla Skåne i 2 år och om hur han har jobberbjudanden där osv tycker jag han gott kunnat dragit dit istället det respektlösa aset.) (Och enj, jag tror inte jag kommer springa in i honom, men hade helt inte velat ha honom i samma område... jag är bitter.) :mad:
Mäh, vilken dryg en! Förhoppningsvis flyttar han iväg lika fort igen!

Nu har jag packat ner en jäkla massa tallrikar. Har kvar fyra st som jag ska lämna här, så jag har nåt att äta på nästa sommar också utan att behöva släpa hit något. Planen är att ta med dom kartongerna ner när jag åker för att skriva kontrakt, eftersom dom är ömtåligast. Fan vad spännande det börjar bli. Ett helt nytt liv!! :bump:

(efter flytt och skolstart ska jag nog ta och återaktivera HP :angel: )

Nu har jag packat ner en jäkla massa tallrikar. Har kvar fyra st som jag ska lämna här, så jag har nåt att äta på nästa sommar också utan att behöva släpa hit något. Planen är att ta med dom kartongerna ner när jag åker för att skriva kontrakt, eftersom dom är ömtåligast. Fan vad spännande det börjar bli. Ett helt nytt liv!! :bump:

(efter flytt och skolstart ska jag nog ta och återaktivera HP :angel: )

Vad härligt det låter att du tycker det ska bli spännande. Avundas dig lite, jag känner mig mest livrädd vid tanken på att göra något sådant. Heja dig!

Vad härligt det låter att du tycker det ska bli spännande. Avundas dig lite, jag känner mig mest livrädd vid tanken på att göra något sådant. Heja dig!
Äsch, jag ska ju ner till områden jag känner till väl :) Hade nog inte riktigt känt samma sak om det gällt t.ex. Linköping.
Har spenderat oerhört många helger i Gbg och bott i Skaraborg större delen av mitt liv, flyttade iväg därifrån när jag var 19 (nu 26). Men med skolan blir det ju nytt, så helt hemtamt känns det ju inte.
Men det är inte en större förändring än när jag tog mitt pick och pack och flyttade till Uppsala från en månad till en annan, och det blev ju helt okej bra :D Det här ska dock bli bättre! För det har jag bestämt ;)

@cili, det finns bild på hatten men... ja... kanske inte för allmän beskådan. :angel: Det blir en hård rensning bland bilderna från gårdagen. Men nu har vi iaf visat hur en svensk kräftskiva går till och gästerna lärde sig att det egentligen inte handlar om kräftor... :D

@Sleepan åh vad kul med ny bil! Låter asnajs, hoppas den är nåt att ha! Jag vill också byta min skrothög, mest för att den drar så mycket bensin.

@addicted, det låter smart att se sig om i Sverige! Ingen idé att sitta där om det saknas både jobb och bra känsla. Värmland är ju också en finfin plats. ;) En nystart på en ny plats är riktigt gött, jag gillar det! Kände inte en kotte i Karlstad när jag flyttade dit men det gick ju fint ändå. :) Läskigt att inte ha något kontaktnät i början när bilen går sönder eller liknande men saker löste sig alltid!

Alltså. Åh.
Jag vet inte...

Bilen är inte besiktigad, men den har besiktningsfönster fram till oktober så det är kanske inte så konstigt egentligen.
Två vinterdäck behöver bytas och det är ett stort skav och ett antal lite mindre på bilen, så jag vill fan inte ge 42'.
Ska nog ringa och bjuda 38.000 tror jag. Det känns som ett ganska okej pris, tror jag. Men fan, det är mycket pengar att lägga bara sådär...

Så, nu har jag shoppat bil.
Inte betalt ännu, men imorn så! :D
Kunde du pruta? :) Grattis!!
Jag vill också ha en ny bil men mamma har lagat sin Honda CRV så jag ska ta över den istället. Vill inte vara otacksam men jag hade ju sett fram emot att ha en mindre bil nu när jag gör mig av med V70n och inte ska ha häst mer så släpet ska säljas... Får väl stå ut ändå, kommer ju köra mindre bil när jag inte ska till stallet varje dag.

Förresten, kolla så fint mitt bröd blev!
10502525_10152697313585712_7238413085872734427_n.jpg

Ruskigt gott också, till och med dottern och grannpojken mumsade i sig :)

Kunde du pruta? :) Grattis!!
Jag vill också ha en ny bil men mamma har lagat sin Honda CRV så jag ska ta över den istället. Vill inte vara otacksam men jag hade ju sett fram emot att ha en mindre bil nu när jag gör mig av med V70n och inte ska ha häst mer så släpet ska säljas... Får väl stå ut ändå, kommer ju köra mindre bil när jag inte ska till stallet varje dag.

Förresten, kolla så fint mitt bröd blev!
10502525_10152697313585712_7238413085872734427_n.jpg

Ruskigt gott också, till och med dottern och grannpojken mumsade i sig :)
Gott det såg ut!

Jepp, ska betala 38' istället för 42', så det är jag nöjd med :)

Brödet ser gott ut!

åh vad kul med ny bil! Låter asnajs, hoppas den är nåt att ha! Jag vill också byta min skrothög, mest för att den drar så mycket bensin.

Åh, jag med. Så himla gärna! Har precis pröjsat nästan lika mycket pengar som bilen kostade mig i inköpspris för att lösa ut den från verkstaden och nästan direkt så slutar ena blinkern fungera. :mad:
Ingen stor grej, såklart, men drygt. Och så kör jag så nya och fina bilar på jobbet så jag blir så sugen... :p[/user]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 772
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V