Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni några planer för helgen? Gå påskkärring? Äta godis? Flyga till Blåkulla? Eller nåt mindre roligt? :p

Jag och mannen skulle ha åkt hem över helgen på semester men imorse hittades hästen på tre ben :( åkte in till kliniken idag eftersom han har ett sår som sitter för jäkligt till, och nu är han inskriven där i ett par dagar. Som minst en bit in på nästa vecka. Dels är jag orolig för honom och för att han står på helt nytt ställe som jag inte haft kontakt med innan, och dels så känns det så jävla surt att det här händer när det äntligen började lossna ordentligt med honom i träningen. Och igår hade jag en helt galet bra dag där allt gick rätt, och sen kommer det såklart något sånt här dagen därpå.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra, förutom åka till kliniken och hälsa på en sväng varje dag.

Jag och mannen skulle ha åkt hem över helgen på semester men imorse hittades hästen på tre ben :( åkte in till kliniken idag eftersom han har ett sår som sitter för jäkligt till, och nu är han inskriven där i ett par dagar. Som minst en bit in på nästa vecka. Dels är jag orolig för honom och för att han står på helt nytt ställe som jag inte haft kontakt med innan, och dels så känns det så jävla surt att det här händer när det äntligen började lossna ordentligt med honom i träningen. Och igår hade jag en helt galet bra dag där allt gick rätt, och sen kommer det såklart något sånt här dagen därpå.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra, förutom åka till kliniken och hälsa på en sväng varje dag.
Men NEJ vad tråkigt! :( Hoppas han blir återställd snabbt och ni kan fortsätta där ni slutade. Så typiskt att sånt ska hända just när det börjar gå bra...

Usch så tråkigt! Hoppas det läker fort!

Allihopa:
Hoppas också på det, ridningen känns ganska sekundär just nu även om det också är tråkigt. Bara det inte är något besvärligt som gått sönder inuti. Och allt läker smidigt. Skulle vara så himla skönt att bara få hem honom så snart som möjligt. Det känns sådär att han står där, även om det såklart är bra att de håller koll på honom och ger honom medicin. Faaan, när allt började flyta på så himla bra.

Allihopa:
Hoppas också på det, ridningen känns ganska sekundär just nu även om det också är tråkigt. Bara det inte är något besvärligt som gått sönder inuti. Och allt läker smidigt. Skulle vara så himla skönt att bara få hem honom så snart som möjligt. Det känns sådär att han står där, även om det såklart är bra att de håller koll på honom och ger honom medicin. Faaan, när allt började flyta på så himla bra.
Usch så trist! Hoppas han får komma hem på nolltid. :(

Påsken kommer firas någonstans i eller strax utanför San Fransisco skulle jag tro. Just nu har jag just vaknat i en liten kuststad längs vägen som heter Seaside efter helt jäkla otroligt vacker körsträcka igår. SÅ FINT.

Har på en dryg vecka hängt i Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Santa Barbara och ett gäng mindre små hålor. Livet är rätt så fett just nu! :)

@Lillelorden Jamen jag SKA det! Har lite småplaner inför hösten som kanske, förhoppningsvis kan bli verklighet. Men vi får se. Egentligen skulle jag vilja iväg och bo i nåt annat land en period men det får nog vänta lite, om det blir av.

@Lillelorden Ja, heja mig! Jag är lite kluven dock för samtidigt vill jag SÅ gärna ha häst nu! Å andra sidan har jag nog inte pengar för det just nu, för jag ska ha en jäkla bra en, annars kan det kvitta. :p Plus att jag inte vill ha häst här, jag behöver ta mig härifrån först. Eller ja, jag vill.

@Lillelorden Så himla underbart låter det! Njut för oss alla!

On that note så hoppas jag verkligen att det inte blir någon utdragen historia med pålle, vi har ju en vecka i England inbokad i början av maj (årets rena nöjessemester) och det skulle vara så sjukt sugigt om det inte blir av. Var hos honom en stund på eftermiddagen idag och han är hemskt piggelin. Mutade honom med morötter (mest uppskattat av pålle) och pussar (mest uppskattat av mig). Ingen feber och ingen hälta under senaste dygnet (= väldigt bra). Imorgon byter de bandage, håller alla tummar för att svullnaden har gått neråt och att det ser fint ut.

Är dock helt jäkla slutkörd. Sovit dåligt och har väl ätit sådär. Mannen tog med mig på en lagom utflykt idag så att jag inte skulle ligga hemma och vänta på att få åka till kliniken. Och så fick jag fyra Muminmuggar i uppmuntrings/påskpresent. Så himla fint av honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 415
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka