Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Tack! Man får klaga på att inte vara helt pigg ändå. ;) Och jag har ju trots allt klarat mig från det här i nästan 25 år, vilket jag är ganska glad över och framför allt är jag VÄLDIGT glad över att det bröt ut först idag och inte under helgen..!

Dessutom tog jag panodil för ett litet tag sen så nu börjar jag känna mig riktigt pigg! :D Ja, så länge jag inte står upp, åtminstone...

Men jag är ju bara trött (mitt eget fel) och ont i halsen (oklart varför)!

Du får hålla dig till soffläge och vila helt enkelt!

Sluta ha ont i halsen! Det var vad jag hade igår... :crazy: Och jag är just nu jättenojig för att jag ska ha smittat alla jag träffade i helgen. :(

Nej, men säg inte så! Jag vill inte ha influensa, jag vill träna pållen, han gick ju riktigt vettigt idag!

Borde inte vara någon fara, tycker jag. Känns som att det bör vara liten risk att jag smittades redan i fredags, tänker jag? Så du kan nog vara lugn. :)

Vi andra kanske redan haft Jönköpingsvarianten av influensa. :p Men det hände mig också en gång efter en fest, jag blev dödssjuk (nästan) och var sjuk i flera månader. Ingen annan fick minsta bekymmer. :cautious: Skönt att Panodil hjälper iaf, happydance på det!

Addan, tråkigt att du inte är pigg heller. Om du fick skrika lika mycket i lördags för att göra dig hörd som vi fick göra, så förstår jag iaf om halsen är ledsen. :p

Nej, det tror jag inte! Halsen känns bättre idag dessutom, så det är nog Chili som har rätt, jag fick nog skrika för mycket i lördags :D

Skönt! :D

Jag är ju inte säker på att det handlar om influensa för min del heller, aldrig haft det förut så svårt att veta. Men det mesta tyder väl på det, speciellt som jag mådde igår. Men febern är lägre idag, men hostan värre så det kan ju kanske vara nåt halsbaserat också, kanske. Fast det förklarar inte muskelvärken, så vette tusan.

Men det spelar väl mindre roll, jag håller mig isolerad och hoppas på att jag inte hunnit smitta någon, helt enkelt! Och fick du skrika lika mycket som vi i lördags så är det inte så konstigt om du fick ont i halsen efteråt...

Ja, jag hoppas på att det släpper helt!

Skönt att febern gått ner, det låter som influensa tycker jag. Hoppas det ger sig fort, det är trist att vara sjuk!

Mycket! Men det är rätt väder åtminstone. :D Och rätt dagar, framför allt.

KL
Hoppar in lite här och hoppas på att kunna få några kloka svar från er! Jag har precis gett mig in i nätdejtingdjungeln efter att ha vart singel i all evighet (ungefär) men jag blir helt förvirrad över vad som förväntas av mig!? och nervös, hur gör man liksom? Om någon "flirtar" med mig? vad gör jag då? skickar ett mail, flirtar tillbaka, ingenting? måste man svara på mail man får? (vet inte om det är rätt tråd, men gick in i dejtingtråden på senior men kände inte riktigt att jag kunde ställa min frågor där). hur klarar man av att hitta guldkornen i grushögen?

Klart att du inte måste svara på alla mail. Om du direkt känner att "nej, Sture 53 år kommer jag aldrig någonsin ha ett intresse i" så svarar du inte. Är det däremot Martin 30 år som inte känns wow men ändå helt okej så svara om du har tid. Vill man vara en extra trevlig typ så kan man ju svara med ett "tack, men nej tack"-mail, men det orkar man inte i längden ;)

Om någon skickar en flirt så är det upp till dig vad du vill göra. Verkar han intressant - maila! Ointressant - gör ingenting.

Det förväntas väl ingenting alls egentligen :) Gör och skriv sånt du känner dig bekväm med. Träffa bara folk du vill träffa. Det kommer gå fint!

Tack! Trodde inte riktigt att det skulle börja ramla in flirtar till höger och vänster ;) mail känns lättare, då har någon annan liksom tagit första kontakten så kan jag bestämma om jag vill svara.... men flirtar är ju liksom... mitt emellan...
så vad skriver man i ett första mail då om man vill veta om personen är intressant eller inte? står ju oftast inte sådär väldigt mycket i presentationerna som man kan haka upp sig på...

Vad man skriver i sitt mail beror lite på vem man skriver till och vad man vet utifrån presentationen, samt vem man själv är som person givetvis. Jag brukar försöka hålla första mailet ganska kort, vilket jag även uppskattar när andra skriver till mig. Att få en hel livshistoria får mig att inte vilja svara :p Glöm inte att ta med en fråga också, så det finns något att svara på.
Tycker personligen att det är ganska tråkigt att få "Hej, hur mår du?" som första mail. Står det inget i presentationen som man kan använda sig av så brukar jag försöka få in nån fråga om fritidsintressen, eftersom det känns mer avgörande om personen är intressant eller inte jämfört med en fråga om hur personen mår just idag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 415
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka