Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Ja, singeltråden går som bäst när alla pluggar, av någon konstig anledning... ;) Så vid ledigheter och sol och värme och sånt, dvs när folk inte är uttråkade, så sätts tråden i lite mer vila för det mesta.

@cili Det har inte hänt något sedan i lördags (vilket är bra då bandaget inte skulle röras fören imorgon om han var feberfri och ohalt). Har varit där och pysslat samt promenerat honom 10 min/dag senaste dagarna. Imorgon får jag prata med veterinärerna på morgonen och sedan hoppas jag att de kan göra UL under dagen. Vill verkligen få hem honom snart, det beror väl på dels hur länge till han har kvar på antibiotikakuren samt hur det ser ut inuti benet när de undersöker det. Så jag har mest väntat på morgondagen hela helgen, fick rida ut en sväng på en boxgranne igår och idag fick jag rida dressyr på min gamla pensionär. Det var kul, vi jobbade lite med ökningar och samling samt arbetspiruetter i galopp. Jag måste verkligen få sitta i sadeln för att må bra.

@cili Ja, det tycker jag med. Speciellt med tanke på att jag pluggar och inte är det minsta ledig. ;) Haha tycker du 18 känns för ungt alltså..? Kan jag inte förstå.

Eller hur @Hedinn . Tyvärr kommer mitt engagemang här alltså att stagnera under våren, jag läser bara på 50% resten av terminen. Vad ska jag göra med all ledig tid? Och nu kommer jag inte ens att kunna lägga den på träning och tävling. Får väl sikta på ultralöpning samt att bli smidig och fulländad yogi :angel:

@Undret Men ja! Vi har några bra förslag på yogaposer som togs upp i helgtråden härom dagen, de kan ju du få i uppdrag att bemästra. Jag gjorde ett försök med en och gav upp och jag tänker inte ge mig på den igen kan jag säga. :rofl:

@cili Ja, sedan i torsdags. Problemet var att allt var så svullet då att det inte gick att göra UL (och således gick det inte att se hur trasigt det är inuti). Eftersom det sitter så jäkligt till fick han stå kvar för att få antibiotika intravenöst över helgen. Förhoppningsvis är det inte alltför djupt och stor skada inuti, men det får vi se imorgon.

@Undret
Du kan lägga all din tid på att bli en fulländad Yogi!
CoverYogiBearNo5001.jpg

@cili Ja, sedan i torsdags. Problemet var att allt var så svullet då att det inte gick att göra UL (och således gick det inte att se hur trasigt det är inuti). Eftersom det sitter så jäkligt till fick han stå kvar för att få antibiotika intravenöst över helgen. Förhoppningsvis är det inte alltför djupt och stor skada inuti, men det får vi se imorgon.

Men vad dumt :( Vad är det han har gjort för att det ska bli så?

Kan för övrigt meddela att min frenetiska entusiasm här ikväll beror på att jag har en inlämning att skriva. En sista innan jag är ledig en vecka. Varför är de svårast att börja skriva?

Nej men vad löjligt, att det kan bli så stora problem av något så simpelt :(

Mhm, han har ett 4 cm långt sår på hasen. Det ser verkligen inte allvarligt ut, men det är ju fullt av leder och senskidor och börsor som kan skadas precis där. Och bandaget sträcker sig från hoven upp till höften typ, helt absurt. Men det är ju för att det ska sitta stilla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 415
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka