Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Haha, jag tycker nog att ettan var bättre än tvåan. Men det kan ha med vilken kvalitet jag såg dem i också.

Kul med dejt igen, är det den lokala förmågan?

Yey va kul med dejt!

På tal om hobbitfilmerna så gick jag på den första med en dejt och den andra nu med senaste dejten så nu kommer jag ju alltid förknippa filmerna med dom personerna. Lite störigt men får väl skapa nya roliga minnen framöver :)

KL

Alltså är det okej att vara lite exalterad över att man ska gå upp kl. 6 i morgon för att ha stalltjänst hela dagen? Jag saknar stalljobbet lite för det är helinackordering i veckorna :p
Sen ska jag dock till storstan och träffa fina vänner och äta på Manana! :d

Ja, alltså... Näe, men vad tänkte de med när de gjorde dessa filmer? Vilken besvikelse efter Sagan Om Ringen! Jag tyckte det var lite snark över den. Eller har jag bara vuxit ifrån konceptet? Lämnat fantasy bakom mig? :nailbiting: När dvärgarna åker i forsen ville jag nästan ta fram en skämskudde, medan alla andra verkade tycka det var jätteroligt. Så det är nog mig det är fel på. :p

Men dejten var ju som motpol mycket trevlig! Lokala förmågan ja. Ses ikväll igen, bowling på schemat. :D Det blir fjärde träffen med honom på en vecka.

yllva: Ja det är trist, man har ju ganska många sådana minnen tyvärr. Men fördelen är att de bleknar med tiden och då minns man filmen mer än vem man såg den med. :)

Åh, vad skönt, jag är inte ensam om att bli besviken :D

Nämen, nu får du nog snart ta och avslöja lite mer om honom faktiskt!

Haha nä, jag förväntade mig mer!

Men åååh vad svårt. Måste han få ett smeknamn också? Vi är lika gamla, det kan jag ge er. :p

Fast filmerna skiljer sig ju ganska rejält från Sagan om ringen- filmerna, vilket jag tor bara är positivt. Tre såna till hade nog kunnat bli ganska uttråkande... Sen visst, kan jag förstå att man blir besviken om det är såna förväntningar man har av de här, själv såg jag dem som helt andra filmer, vilket jag tyckte de var också. Annorlunda filmade, mer rakt på-humor istället för "bakgrundshumor" och mer uppdelade scener och händelser snarare än en enda lång resa. Visst, inte lika bra som Sagan om ringen-trilogin enligt mig, men hur många filmer är det? ;)

Jo det är klart de skiljer sig, men nä, besviken ändå. Tyckte replikerna var torra och förutsägbara och hela storyn kändes så fejkad. Det var många saker jag störde mig på. :p Sen har jag varken läst LOTR eller Bilbo eller vilken bok dessa filmer nu är baserade på så jag jämför inte med böckerna utan bedömer bara vad jag ser.

För att jag är ett jävla fiasko typ.
Får så himla lite gjort på dagarna och gråter ögonen ur mig på kvällarna typ. Mår dåligt av flera anledningar och det går dessutom alldeles för mycket tid och energi till att tänka på om jag ska svälta mig idag eller äta och sedan spy upp maten. Blev diagnostiserad med anemi förra våren och det känns bara så TUNGT, jag är trött jämt och känner mig allmänt svag.
Ska i alla fall på möte för behandling för ätstörningarna den 4 februari, för jag orkar verkligen inte ha det så här länge.

Med vänlig hälsning,
Gnällspik
Du är stark, du fixar att ta dig ur det här! Jag tror på dig i alla väder. Om du behöver stöd eller hjälp på något sätt, minsta lilla, så finns jag alltid bara ett PM bort. Stor kram fina du. :love:

Jag är helt. Jävla. Död. SÅ TRÖÖÖÖTT.

Sovit typ 15-16 timmar på tre dygn och jobbade 14 timmar igår. Är så trött på dräggfulla män i alla åldrar som ska ragga på garderobstjejerna på vägen ut (scheeeena snäckan, sscharumehut? Scharuhaen cigg? Kom igeeeeeen nuråå bruden! Seriöst, jag jobbar inte ens på nattklubb utan på ett utställnings- och konferenscenter! Vuxna, städade människor, i vanliga fall!)
HUR kan man tycka att det är en bra idé? Ens när man är full?
Runt 20.30 har vi (eller ja, vakterna) fått börja slänga ut folk. Alla tre kvällarna. Vid 23 har det ju varit mer eller mindre kaos. Igår hade tydligen flera vakter fått uppsöka sjukhus efter midnatt pga kaoset i fyllan. Vad är det för fel på folk?

Du är stark, du fixar att ta dig ur det här! Jag tror på dig i alla väder. Om du behöver stöd eller hjälp på något sätt, minsta lilla, så finns jag alltid bara ett PM bort. Stor kram fina du. :love:

Instämmer på allt, och blir det pannkaka av livet så får du hojta till! Då kan vi baxa ner dig till Göteborg och muntra upp dig. Eller hjälpa till på något annat sätt, vi är ju för tusan en hel stab här nere. Bara att mobilisera styrkorna liksom. Och en kram till!

Jag har läst Bilbo. Först som 13-åring (Kul story: Min klasskompis hade den som "bänk-bok" i skolan och alla tyckte titeln var rolig för det lät som "dildo", därför läste jag boken) och nu läste jag om den på jullovet. I min version är boken 230 sidor tror jag. Och det ska bli tre filmer. Ja ni fattar ju, det håller liksom inte. För att inte tala om hur mycket de freestylat i filmerna! Väldigt mycket som inte stämmer alls med boken.

Jag har för övrigt en fin helg, om man bortser från att det är nervöst att veta hur mycket examinatorn vill ha av de delar hon påpekat så har det varit ganska kul att sitta och skriva. Det känns i alla fall som om jag gått igenom hennes kommentarer, ändrat det hon ogillade och besvarat hennes frågor samt lyft in den argumentation hon saknade, tagit in mer forskning från inledningen i diskussionen men även plockat in två nya referenser. Ska läsa det ett par gånger till och om jag inte får en uppenbarelse av magnifikt svar så åker den nog in som den är. Det viktigaste borde ju vara att jag visat att jag förstått vad hon efterfrågat och att jag är kapabel att ta till mig kritiken och göra något konstruktivt av den.

Träffade i alla fall Dea på en kall framhoppning idag, slumpartad minibuketräff :D

Haha! Nej jag är inte och testkör. ;) Och det går dåligt med smeknamnet, jag tror Charmigt Leende är lite för långt. ;) Och kanske lite för likt ett indiannamn.

Det är väl den enda godtagbara ursäkten det finns :D

Chili: Du får avslöja lite om honom så kan vi hjälpa dig! :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024