Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Jättebra? Kanske, jag är nog lite självkritisk... usch, varför är jag så elak mot mig själv. Skjuter upp klappen på axeln hela tiden eftersom jag "bara ska klara av det där också innan jag kan fira".

Nåja, har ridit hästen för första gången sen i söndags och det var så skönt. Inget speciellt pass men han var inte dum trots vilan och det gjorde så gott för själen :love:

Ja, det tycker jag :) Nu vet jag ju inte vad du fått för kommentarer, men vi var många som slet LÄNGE (vi snackar månader) med uppsatserna efter opponeringen. (Där går det ju diskutera annat också, men det är ett helt annat ämne). Så, gör klart det sista, och sen tar du med mannen och firar!

Min väskas långa axelrem gick i sönder idag :(.Säkert bara för att jag inte har pengar(lust) att shoppa något till mig själv just nu.Kommer gå åt runt 1500kr på annat i helgen ju.

kl

ALLTSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ringer csn, "beräknad väntetid är... tjugo... nio... minuter". Väntar i TVÅHUNDRA ÅR. Kommer fram. Hinner precis förklara varför jag ringer OCH SÅ BRYTS SAMTALET!!!!!!!!!!

Oh happy day.

Det är i det läget man tycker att lilla handläggaren BÖR ringa upp, eftersom de säkert kan se vilket nummer du ringde ifrån...

Känner igen ångesten. Kanske är lättare om man "hänger på låset" precis när de öppnar på morgonen? Det här är väl tyvärr typ deras värsta tid på året, i ett terminsskifte utan tid emellan så att alla måste få allt fixat direkt och det är panik :(

*kl*

Har träffat min underbara handledare idag :love: alltså, av allt den här hösten så måste det ha varit ett av de bättre händelseförloppen som ledde till att jag fick skriva för henne. Hon hjälpte mig i alla fall att gå igenom alla kommentarer och efter 30 min så hade vi strukturerat upp det så att jag har konkreta saker att lägga till i uppsatsen och fixa innan jag skickar in den igen. Känns jättebra, särskilt att hon var så positivt inställd till att jag fixar det i tid till deadline. Det var skönt att höra henne säga att en del av sakerna är "pet" också, då vet man att arbetet inte var dåligt utan att det är bra och bara ska bli ännu bättre.

Jo, jag förstår att de har jättemycket att göra nu. Men så drygt att sitta i kö i en halvtimme, och så ringer hon inte upp sen. Mår redan så himla dåligt över skolan som det är :(

Härligt att det gick bra med handledaren! :)

För att jag är ett jävla fiasko typ.
Får så himla lite gjort på dagarna och gråter ögonen ur mig på kvällarna typ. Mår dåligt av flera anledningar och det går dessutom alldeles för mycket tid och energi till att tänka på om jag ska svälta mig idag eller äta och sedan spy upp maten. Blev diagnostiserad med anemi förra våren och det känns bara så TUNGT, jag är trött jämt och känner mig allmänt svag.
Ska i alla fall på möte för behandling för ätstörningarna den 4 februari, för jag orkar verkligen inte ha det så här länge.

Med vänlig hälsning,
Gnällspik

:(

Vill bara ge dig en stor kram just nu, men du får krama björnen istället (det borde väl motsvara att krama en fullvuxen människa vid det här laget). Det låter dock bra att du har fått ett möte, och att du är för jävla trött på det. Det kan behövas för att man ska orka ta tag i det, och orkar man ta tag i det så finns det väldigt stora möjligheter att det kan bli bättre. Tills dess, kram!

Men åh, vad ledsen jag blev av att läsa det. :( KRAM!! Du är ingen gnällspik, sånt där får man vara gnällig över, precis hur mycket man vill och behöver!! Du är absolut inget fiasko heller, du är en jättebra och fin människa och man FÅR ha dåligt med energi och tycka att allt suger ibland, det är bara tråkigt att det ska behöva vara så. Skönt att du ska på behandlingsmöte i alla fall, låter som en bra början. Massa kramar!!!

Nu tar jag skönhetsdiskussionen från shoppingtråden här, började skriva och orkar inte byta tråd :p vet förresten inte om jag vågar berätta för dig om billig hudvård, det är väldigt lätt att bli beroende. Det är i alla fall Yves Rocher. Jag har hittills avfärdat dem som löjligt postordertrams men sedan så testade jag lite grejer i deras butik inne i stan och det verkade lovande, särskilt till de priserna. Varje gång man beställer från hemsidan så får man en premie, och en av de man kan välja är ett "överraskningspaket" med två fullsizeprodukter.

De har något erbjudande konstant och första gången jag beställde så fick jag 10% för att jag anmälde mig till månadsbrevet samtidigt och köpte en burk mjukgörande creme, en bodylotion i tub och en parfym samt 15 produktprover (för 15 kr). Fick ett ansiktsvatten med "detox"-effekt och ett serum som överraskningsprodukter. Hela kalaset kostade 120 kr!

Sedan har jag ett paket på väg också med en deodorant till mannen, ett serum och en eyeliner. Denna gången fick jag en fullsize mascara samt 50 kr rabatt när jag beställde (erbjudande som kom på mailen) plus två överraskningsprodukter. Det paketet kostade 195 kr.

De påstår att rätt många grejer är ekologiska eller till viss del ekologiska. Och att till exempel deodoranten är fri från både ditten och datten. Om det är sant så är det inte illa, men jag vet inte hur mycket man kan hoppas på.

+ Hedinn!

Tack :love:
Det känns faktiskt lite bättre bara man får gnälla lite om det så här, lite som att man kan ta ett nytt andetag igen.
Jag är väldigt spänd inför mötet, och kan inte riktigt förstå att jag faktiskt ringde dit och bokade in en tid. Men det känns lite som att nu kan det inte bli annat än bättre, men jag måste faktiskt göra ett aktivt val för att det ska bli bättre.

Och björnen (som nog väger 20 kilo nu) är verkligen bland det bästa som har hänt mig :love:

Mamma handlade därifrån när jag var yngre. Hon hade en "mirakelkräm" för spruckna nagelband och liknande och det är nog den bästa kräm jag nånsin stött på. Funkade på torra läppar, armbågar och allt. Sjukt dryg och vi hade samma burk hur länge som helst. Ingen skit det inte! Om de dessutom har mycket ekologiska produkter nu för tiden kanske man skulle slänga ett öga ditåt igen... :)

Kram kära du! Det låter inte alls roligt att ha det så. :( Hoppas du får ut nånting av mötet och att det kan hjälpa dig. Välkommen att ventilera, det vill jag påstå att man måste göra! Gnäll är det då sannerligen inte!

Jag förstår precis vad du menade med att få ur sig allt för att få plats med ett nytt andetag. Igår hade jag en sådan urladdning efter opponeringen att jag gick runt och grät hysteriskt en stund i lägenheten, kattstackarna blev helt förtvivlade över mitt tilltag. Men efteråt så kunde jag samla mig, planera och strukturera och så funkar det ett tag till. Man måste få ur sig saker ibland, på det sätt som känns bäst.

Och det är jättebra om man orkar komma till insikten att det krävs lite handlingskraft för att det ska hända något, för om du orkar ta tag i det - ja, då kan det verkligen bara bli bättre.

Åh, Yves Rocher gillar jag! När jag flyttade till Zürich fick jag en inflyttningsfest som bland annat innehöll deras duschgel med mandel. Var tvungen att köpa den när jag gick in i deras affär i Stockholm i november endast på grund av nostalgiska skäl :o

Mannen kommer även skuttandes ut ur badrummet varje gång han har duschat, nöjt tjoandes "Lukta på mig, jag luktar choooklaaaad!" efter att ha använt (min) duschgel med hallon/kakao från Yves Rocher :D

+Undret: Vill man ha ekologiskt och "rent" kan jag även tipsa om att googla på body bazar;) Där handlar jag det mesta, mkt bra grejjer!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10