Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Men jag blir verkligen helt jätteaptöntig och drar konstiga skämt och blir helt socialt inkompetent när hamnar i situationer med människor där jag verkligen VILL vara cool och rolig och mig själv. Orkar knappt med min egen hjärna. Suck.

Folk som inte själva kan vara, eller ta andra som är, töntiga och dra konstiga skämt är inte coola. Svårare än så är det inte. :cool:

Lycka till idag!! Ska hålla alla tummar för att du får fira med champange:D

Men ååh. Alltså, opponeringen gick bra och hela passet hölls en god ton och det var givande. Försvarandet mot den andra studenten gick också bra och det var givande feedback jag fick. Men försvarandet mot examinatorn gick sådääär. Det jag har fått är, om jag kan bena ut det och få hjälp att avgöra vad som ska ändras och vad som ska argumenteras för, en hanterbar mängd.

Men jag är LIVRÄDD för att fastna i en sits där det krävs att jag tillfredsställer examinatorns personliga och godtyckliga åsikter (dvs. hur denne skulle genomfört studien själv och hur denne brukar skriva sina egna artiklar, när det går helt emot mallen som vi fått av universitetet och handlar om en helt annan forskningsgenre där man gör på ett annat vis) och inte bara ändrar det som skulle höja kvaliteten på arbetet. Särskilt med tanke på att jag inte har tid att "testa mig fram" (vilket jag skulle ha om det inte vore så att jag måste bli godkänd på den inlämning jag gör på söndag, annars har jag stora problem med kommande termin). Jag har liksom en inlämning på mig att sätta det här nu, om kommande halvårsplan ska gå i lås.

Så, själva passet idag är genomfört och godkänt. Men arbetet är det (som förväntat) inte än. Kursansvarige verkar dock inte alls se några problem med att jag skulle hinna och bli godkänd. Så nu har jag jagat min handledare och bönat och bett om en tid idag eller imorgon för att bena ut vad jag ska göra med kommentarerna, hon skulle göra vad hon kan för att "klämma in mig".

Nu har dagen iaf rett ut sig men långsint som jag är så tar det en stund innan jag mjuknar igen. :p

Och just nu hänger jag läpp för jag har en skadad domherre i en skokartong på köksbordet. :( Poor little fellow, flög in i fönstret och sen kom en skata och bet honom och drog ut honom på gräsmattan innan jag rusade ut till domherrens försvar!
1528553_10151852952145163_783009144_n.jpg

Skicka han hitåt :)
Jag är trött på att träffa halvbra killar, behöver en helbra!
(Om det var seriöst menat så kan vi ju ta det vidare på annat socialt nätverk eller nåt!)

Det är seriöst, han är trött på att vara själv och har efterfrågat en helbra tjej. Ska fixa lite PR-material så kan vi ta det offside :)

Perfekt!

Och skönt att det gick så bra som det kunde idag! Nästan alla får ju kompletteringar och hoppas du kan då bra hjälp av din handledare så allt löser sig, så himla nära nu! :)

Han hade redan piggnat till och tjurade mot oss så han fick testa vingarna. De bar stadigt och fint till närmsta träd så nu är han ute igen där han antagligen trivs bättre, efter några timmar i värmen. :)

Men alltså, lenare och mjukare varelse får man ju leta efter :love:

Skönt att det gick bra med honom. :)

NU har jag fått svar på mailet jag skickade i söndags(!) med svaret att de inte är klara med reservintagningarna än, men besked kommer.

De funderade aldrig på att meddela det tidigare? Typ runt det datum de sagt att man skulle få besked, och bara lite fint meddela att man stod på reservplats och att ett besked kommer senare? Lär ju knappast bara ha varit jag som undrat och jagat dem pga det här...

typ kl

Man kanske borde spendera i en LV med "Mon Monogram"? Typ en Speedy 35 (är ju bra carry on-storlek)? Any thoughts?
Jag tänker att det är en trevlig sak som man kan ha hela livet, men hur bestämmer man sig för rätt färg?

LV%2BMon%2BMonogram2.jpg

Jag tycker att du är ascool och rolig!! :)
(ska jag ta det som att jag inte är tillräckligt ball för att du ska få prestationsångest? ;))

Jag träffade min handledare igår. Astrevligt!

Undret: Hoppas det går jättebra idag! :)
Nej, det är för att jag känner mig såpass trygg i ditt sällskap att jag inte blir fullt lika töntig som annars :)

Härligt med bra handledare! Pirrigt!

Nu har jag gått igenom alla kommentarer (det såg ut som två kråkor hade halkat i bläck och sedan dansat bugg över hela uppsatsen, så svårt att tyda handstilen, något som examinatorn dock fällde en skämtsam kommentar om själv också så jag är väl inte den första som har problem) och delat upp dem i "småfix och formalia" samt "argumentation och diskussion". Kommentarerna på pappret var mer givande än de jag fick i förmiddags och mer konkreta, skönt. Min handledare kan dessutom träffa mig imorgon förmiddag, hon är ju guld värd. Det kommer att ge mig mycket. Och nu är det verkligen nära, dagens övning behöver jag inte upprepa (än på 2 år i alla fall :angel: ).

Fick en hemskt fin bukett med blombud idag, gullemamma :love: (även om jag själv inte riktigt känner mig förtjänt av den än så har jag ju faktiskt gjort det värsta). Mannen skulle plocka med sushi hem och följa med till stallet så att det går smidigare där ikväll (hade det förlöpt helt smärtfritt så skulle jag ha fixat hästen på eftermiddagen och sen skulle vi gått ut ikväll, men jag orkar inte, bättre att ta det när det verkligen är läge att fira). Annars vill jag bara ta det lugnt och bli klar.

Min tanke är faktiskt... njaee. Det är något med randen som inte är min kopp te.

Men såg du så mycket roliga MK de hade på detdärastället som du tipsade om?! Den här var käck, och den här (även i samma fina ljusblåa som Jet Set). Eller denna roliga. Sen har de den överanvända shopper-varianten i jättefina mönster, randig och prickig och roliga färger.

Alltså, kollade bilder på Mon Monogram-väskorna nu och det är ju en kul grej. Men de som har ett färgat band på snedden nere i ena hörnet gillade jag mycket mer. Kom på att jag inte gillar bandet rakt över för att det påminner för mycket om ett plastigt spännband som ska hålla ihop en reseväska på charter :o

Jamen precis, det stora bandet rätt över föll inte mig i smaken heller. Och man kan ju få endast bokstäver också, just det där med mycket färg lockar inte mig så där jättemycket. Men funderar på typ en Keepall 45 Bandoulière, och sen hot stamp?

CoWo_Louis_Vuitton_Hot_Stamping_OTH.jpg

Jag tycker det låter som att det gick jättebra med opponeringen! Och vad skönt med en så bra handledare! Grattis!

Chili: Men så söt! Och stackars liten :(

KL

Jag har hopptränat idag, det var nyttigt! Nu blir det lite oftare, det behöver vi, annars kommer vi aldrig någonstans.

Glömde helt att det var hoppträning idag, men får följa med och föreviga er nån gång framöver istället. :) Kul att det gick bra och att det går framåt!

Och ja allihopa, så himla fin även på nära håll den där krabaten!

Det är lugnt! Det blir samma tid varannan vecka framåt nu så det är bara att dyka upp när du känner för det :) Och ja, det går framåt. Men med varje framsteg inser jag också hur mycket det är kvar, men ja!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10