Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Typ imorgon kanske? Eller hur snart? :D

Haha, hos oss finns det många gosiga hästar! Nästan alla är snälla för det mesta :)

Vad härligt att det går framåt med hästen :) Kommer gärna och myser nån dag när jag har vägarna förbi ;)

----

Apropå nya året så hoppas jag på lite förändringar. Detta året har klart tagit mig en bit på vägen, för mår mycket bättre denna julen än jag gjorde förra året, och hit har jag ju tagit mig själv :D Hoppas på en positiv spiral, och att den kan ge mig iaf ett jobb inom rätt branch och helst en fin kille att dela mina dagar med :)

Det får du gärna göra! :)

Du är så klok. Dina tankar om nästa år fick mig att inse det igen! Ville bara säga det!

KL

Angående nästa år så har jag endel planer för hästen, som jag hoppas ska gå att genomföra. Hoppas på att hitta en fin kille, precis som Ceta, för egen del. Och så lite annat smått och gott, väntar på ett besked efter jul där inga nyheter är goda nyheter, så håll tummarna för att jag inte ska höra något!

KL

Heeej på er!

Låter som att ni haft en bra jul de flesta av er! Härligt att höra! :)
Jag har också haft en jättefin jul och nu sysslar jag mest med att ha ett gött jullov!

Härligt, jag njuter också av jullov! ;) Eftersom jag ska plugga i vår måste det ju räknas?

Verkar för övrigt som att ni har bra planet och syn på det kommande året. :) Jag har väl egentligen inte så mycket planer för 2014, men en hel del idéer! :D

Hmmm tja, imorn var ingen dålig gissning. Hehe.

Heddan! Jag hoppas en av idéerna är att hälsa på här!

Klart du har jullov! :D Fina grejer det! ;)

På torsdag börjar jag rida igen! Hurra! Ny ridskola, ny grupp. Spännande!
Försökte köpa ridbrallor idag men hade systerdottern med mig och hon uppskattade inte att jag baxade in vagnen i ett minimalt provrum på Hööks och slutade underhålla henne när jag försökte prova. Så inte blev det några ridbrallor inte :p

Klart det är! Tänkte hinna med det innan skolan drar igång om det passar sig. Och ja, jag hade tänkt att låta dig veta nåt om de planerna innan jag anländer... I will call you one day about it! ;)

:D Det är en fördel! Älskar också det här med jullov förresten! Fick ju oväntat jullov och det har varit så skööönt, efter att jag kunde släppa stressen och inse att jag är ledig. Sedan dess har jag sovit väldigt mycket. :D

oj, man tackar :o Att det var så klokt hade jag aldrig anat :p

Sleepan: Va härligt! Hoppas du trivs på nya stället :) Jag är själv lite bitter på just det planet, för vår grupp byter instruktör igen, till en jag inte kände gav så mycket i undervisningen :( Hade en annan nu under hösten, och hade mycket hellre behållit hen!

Jullov är asgött, kan bara hålla med! Hade tolv dagar ledigt (om man inte räknar lite kyrk-jobb, och det gör inte jag ;) ) Så många dagar ar jag inte varit ledig irad på 1,5 år! :D

Än så länge fortfarande svenska, engelska och matte. Inte fått besked om sista än. Men ja, kurslitteratur är sjukt dyrt!

Och du - klart att det är så det fungerar, att bestämma sig för nåt så blir det så! :D Åtminstone ökar man chanserna för det.

Åh, kul! Heja dig. Tycker att du är sjukt cool som verkligen går din egen väg och kämpar på för vad du vill. Heja! :love:

Lordis: japp, bara man bestämmer sig så blir det ett bra år! Själv har jag inga direkta förväntningar på året förutom att jag vill flytta in i torpet och att jag måste jobba hårt för att hinna med den deadlinen! Annars är det himlans mycket som är vidöppet.

Tänk om man på nyår kunde önska sig något, som vid ett stjärnfall. Då skulle jag önska mig en ny kropp! Bowlade i förrgår och har fortfarande ont i handen, speciellt tummen... Vänster höft blev inte heller särskilt glad på den aktiviteten. Utan öl hade det inte gått. :cool: Och det som var så himla roligt!

Jag ska nog försöka leva efter det nästa år. Jag är ju en (nästintill) obotlig pessimist men jag inser ju att ingenting blir bättre av det och framförallt att jag själv mår så dåligt av att aldrig se en ljusning. Nu vet jag att en del av beror på att jag inte mår/mått bra, men den andra delen kan jag faktiskt ändra på. Så nu jäklar :)

Och det låter SÅ fint med torpet. Tänk, nästa år kanske du har nyårsfest där! Pirrigt! Verkar så himla kul med ett sådant projekt.

Och jag hoppas att bowlingen går bra. :D

Blocket, blocket, blocket och bibliotek! :D

Jag har fyndat mycket kurslitteratur genom att fråga blocket-säljare om de kan skicka böckerna om jag betalar frakten, på så vis kan jag söka böcker i hela landet :)

Jag ska finkamma. Först ska jag kolla på litteraturlistan och kolla vad jag behöver... :angel:

Apropå nya året så hoppas jag på lite förändringar. Detta året har klart tagit mig en bit på vägen, för mår mycket bättre denna julen än jag gjorde förra året, och hit har jag ju tagit mig själv :D Hoppas på en positiv spiral, och att den kan ge mig iaf ett jobb inom rätt branch och helst en fin kille att dela mina dagar med :)

Angående nästa år så har jag endel planer för hästen, som jag hoppas ska gå att genomföra. Hoppas på att hitta en fin kille, precis som Ceta, för egen del. Och så lite annat smått och gott, väntar på ett besked efter jul där inga nyheter är goda nyheter, så håll tummarna för att jag inte ska höra något!

Jag hejar ivrigt på er båda två! Ni är så fina, ni borde ha världens bästa män i era liv. :love:

kl.
Haft en bra jul, jobbat ganska mycket :)

Längtar till de nya året och hoppas att det blir ett bättre år än 2013.

Hade ett "pinsamt-moment" igår, var och köpte pizza i stallkläder och som grädde på moset hade jag min "ILoveMyHorse" mössa på huvudet. Kommer in på pizzerian och där står "mr.muscelguy" en av kunderna på mitt jobb som jag kollat in lite, han små flinade lite när han såg mig. Såååå pinsamt :o :o

Jag hoppas du kan vända tankarna lite! Man kan ju inte vara glad och positiv precis jämt, men när man kan vända sina tankar till något positivt brukar bra saker ske. Om inte annat så lättar de där mörka molnen som tenderar att hänga över en när man tänker negativt. :)

Tack! Jag längtar så oerhört mycket och mamma tyckte vi ska fira jul hos mig nästa år. :D Sådär lagom trångt! Jag fick ju en trädgårdsbok i julklapp och jag läser oroväckande mycket i den nu, planerar och drömmer :love:

Ja, precis! Jag känner att jag har kommit långt, precis som Ceta så mår jag mycket bättre nu än jag gjorde vid den här tiden förra året. Så det är ju jättebra. Bara att fortsätta i samma stil.
Det svåra är ju att försöka bibehålla det positiva tänket när man är inne i en sämre period. Jag vet ju att de kommer med jämna mellanrum. Det är ju så mycket lättare att tänka positivt när man känner att det händer bra saker. Men det första steget är ju att vara medveten om problemet - check! :)

Förstår verkligen det! Åh, det är en sådan där dröm ju. Brukar tänka så när jag säger (halvt på skoj) att jag ska dö ensam, att jag ska köpa mig ett gammalt renoveringsobjekt att lägga tiden på. Det verkar bara så mysigt.
Äsch, bara ni inte är alltför många borde det ju gå fint med torparjul. Och åh, lyckan i att ha egen trädgård! Gud så fint du ska ha. :love:

Åh, kul! Heja dig. Tycker att du är sjukt cool som verkligen går din egen väg och kämpar på för vad du vill. Heja! :love:

Jag ska nog försöka leva efter det nästa år. Jag är ju en (nästintill) obotlig pessimist men jag inser ju att ingenting blir bättre av det och framförallt att jag själv mår så dåligt av att aldrig se en ljusning. Nu vet jag att en del av beror på att jag inte mår/mått bra, men den andra delen kan jag faktiskt ändra på. Så nu jäklar! :)

Men vad söt du är! Tack! :love:

Och du, jag tycker du har kämpat på fantastiskt bra. Det lyft du har gjort under året är helt fantastiskt. Jag vet själv hur svårt det är, men faktum är ju att man skapar sin egen lycka. Sen kan såklart alltid saker gå emot en som man inte rår över, men man kan kontrollera hur mycket negativ energi man väljer att lägga på sånt och hur mycket positiv energi man väljer att lägga på de bra sakerna och det man KAN påverka. Det är inte lätt, någonstans, det vet jag. Men lyckas man ta sig dit är det SÅ värt det. Och jag hoppas verkligen att du orkar fortsätta kämpa och att även du får lite flyt i livet och slipper kämpa i motvind konstant, för du är värd så mycket lycka!

Vill förresten bara att allmänhete ska veta att den där Ceta är inte alls sådär mjuk som man kan tro.

Mvh, blivit misshandlad medelst kudde och katt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur