Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Ah ja, den i ION Orchard. Fint köpcentra det. Åtta våningar, med i princip bara den typen av butiker. Som turist kan man dessutom få åka limousin till flygplatsen, om man spenderar minst 5000 singdollar (drygt 25000 kr) på ett och samma kvitto.

Varför vill han inte åka dit? Jag kan åka med dig! Från mitten på januari känner jag dessutom folk som bor där, så då kan boende ordnas rätt billigt. :D

JAAA! Kan vi inte snälla åka dit?! :love:
Han vill inte dit pga deras kvinnosyn. Så det är ju befogat, och dessutom är det väl inte så kul att åka dit med den man är kär i med tanke på att det är det här som gäller:

mall-etiquette-pic1.jpg

Inga skateboards, och no public display of affection.

Ah ja, den i ION Orchard. Fint köpcentra det. Åtta våningar, med i princip bara den typen av butiker. Som turist kan man dessutom få åka limousin till flygplatsen, om man spenderar minst 5000 singdollar (drygt 25000 kr) på ett och samma kvitto.

Ååh :love: När jag blir stor ska jag ha ett svart Amex!

Ah nej, det är klart. Men lätt! Jag vill dit!

Är de lika förtjusta i förbudsskyltar som de är här..?

Det här är standard (tunnelbana, buss, taxi, butiker, you name it):

no-durian.jpg

Och vart du än går hittar du förbud mot saker, följt av vad du får för böter om du gör det. Min favorit är nog ändå en som sitter i bussarna, den ihop med många andra man ser gör att man funderar på om folk här tror att allt är tillåtet så länge det inte finns en förbudsskylt mot det... Vissa grejer känns liksom lite väl självklara?

singapore_several_2011_bus.png

Ja, den är underbar! Jag blir lika besviken varje gång jag kliver på en buss och ser den, för det är liksom alltid just det jag känner för att göra då. Tur att jag snart återvänder till Sverige, där jag får slå busschaufförer när jag vill.

*kl*

Vad kan man göra om man är uttråkad, skadad och fattig?

Jag åkte av hästen rejält i söndags, skadade höften och har troligtvis en liten spricka i bäckenet (AAAAAAAJ!!!) så just nu känner jag mig nästan hög på värktabletterna som jag fick. :p Är sjukt uttråkad, men vet inte vad jag ska göra. Det är lite svårt att hitta på saker också eftersom jag knappt kan gå.

Dessutom blev jag väldigt besviken på HM idag, beställde kläder därifrån förra veckan och allting var så bra tills jag skulle spåra paketet idag (det står som skickat) och de har tagit bort en sak från min order. Häromdagen fick jag ju ett "nu packar vi dina varor"-mail med alla saker jag hade beställt. Men tydligen upptäckte de inte då att den ena blusen var slut i min storlek utan det upptäcktes idag när paketet skickades.. :meh: Så nu har jag skickat ett långt mail till dem, blir spännande att se vad de svarar.

Ingen bra dag med andra ord för mig, jag är sur över paketet och rastlös men kan inte röra mig. Bra kombination va? ;)

åh va tråkigt att vara skadad!! Jag är ju med hemma uttråkad, men det är ju bara med förkylning :p

Kanske du kan börja titta på nån ny serie?

kl

Födelsedagspresenten från mannen :love:

766776b85c3911e3b6f312f6ed7cc065_8.jpg

Har längtat efter den i ett och ett halvt år. Ska in till en urmakare imorgon och ta bort 5 - 6 länkar, sen ska vi aldrig skiljas åt. Är så KÄR i den!

Aj... exakt som jag gjorde för lite mer än en månad sen...

Måste nu passa på att fråga: Hur ter sig din smärta så att säga? Kan du gå?
Jag har inte ont i dagsläget men har vissa rörelser där det känns fortfarande nämligen.

AJ!Hoppas att det läker bra.

Jag följer faktiskt er ibland men har inte så mycket att skriva.Livet är lite sådär upp & ner som det brukar vara för mig ibland.Sökte iaf drömjobbet häromdagen så hoppas på det bästa nu.Bör man ringa dit någon gång eller låta bli?
Tror inte att jag ska fortsätta studera det jag studerar men velar fortfarande om det.
Har tänkt att boka in en massa körlektioner i januari då vi inte verkar ha mycket på schemat.

Snygg! Jag var in i en Diorbutik idag, för att jag såg en så sjukt snygg väska (och jag ÄLSKAR servicen man får i de där butikerna :love:). Fick ett sjukt ha-begär även om den garanterat hade varit betydligt snyggare till klänning och klackar än till mina avklippta jeans, slappa linne och flipflops, men ändå. Synd bara att den kostade 6000 sdollar (över 30'000 kr) och jag hittade inte riktigt så mycket pengar i plånboken tyvärr... Hittade dock ett par solglasögon där också, för 400 sdollar. Det ska min far få veta så kan han få välja sen, mellan dem eller en väska för ~300. :cool:

Det bästa med de butikerna är nog ändå att när man skuttar in på OG på vägen hem sen så känns priserna på skor och väskor där sjukt bra! :D

Ja visst är den :love:

Ååh, jag älskar också servicen i såna butiker! Men hade du inte 30 000 spänn på dig? :crazy: Heddan då!!

Jag vet, det var lite amatörmässigt av mig. :( Och bara det faktum att jag får tillbaka 1500 spänn när jag tar väskan ur landet borde ju vara ett giltigt skäl att köpa den?

Amen! Då GÖR du ju praktiskt taget pengar på att köpa den!
Det är ju inte ekonomiskt försvarbart att inte köpa den!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10