Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Om huvudvärken beror på spänning i axlarna/nacken så kan det hjälpa att först dra upp axlarna mot öronen typ 10 ggr, sen rulla bakåt med axlarna typ 10 ggr och sen rulla framåt med axlarna 10 ggr. Och sen försöka massera sig själv lite :D Tips jag fått från sjukgymnast!

Har du sagt upp dig från nuvarande nu då? Hur tigs det emot?

Jag pratade med chefen att jag ska flytta. Och han frågade om jag ville ta tjänstledigt ett halvår först, så så blev det. Känns så dumt att säga upp en fast tjänst. Nu tror jag iofs inte att jag kommer komma tillbaka men ändå skönt att ha det ifall man inte skulle trivas alls :) Och alla är väldigt förstående med det här med flytten så det känns bra.
Känns som ett hyfsat läge att lämna stället också eftersom det kommer bli stora förändringar till hösten. Nu är skolan F-5, i höst kommer det bli F-6 vilket betyder platsbrist = alla bussbarn (många) kommer flyttas till annan skola = enparallelligt (nu är det 2parallelliga klasser). Så förskoleklasslärare och fritidspersonal skulle ändå dragits ner till hösten... (Jag kom sist in, hade säkerligen varit först ut).

Tack hörrni :) Känns riktigt bra att ha det fixat. Känns som man kan slappna av på ett annat sätt nu när man vet hur allt kommer bli.

Haha det förklarar varför en kollega till mig håller på exakt så och rör på axlarna! Makes sense! :idea:

Om huvudvärken beror på spänning i axlarna/nacken så kan det hjälpa att först dra upp axlarna mot öronen typ 10 ggr, sen rulla bakåt med axlarna typ 10 ggr och sen rulla framåt med axlarna 10 ggr. Och sen försöka massera sig själv lite :D Tips jag fått från sjukgymnast!
tack! :) Bra tips!

evvan: ahaa, käckt att hon föreslog dig att ta tjänstledigt! :) Får hoppas det fortsätter kännas lika bra med engelsmannen helt enkelt, så du fastnar i Stockholm! Är tjänsten där ett vik?

Jag försöker komma på sätt att få helgen att gå. Kom gärna med fantasifulla förslag!

Ikväll ska jag dock vårda min lilla crush på en i Idol, äta gratäng och dricka vin, så denna kväll är nog räddad!
Vad ska du göra? Lääääängta?

Har egentligen inget mer planerat än att vi ska på bio imorgon :)
Känns riktigt skönt med en lugn helg efter en stressig vecka!

Ceta: Nope det är en fast tjänst :)

Jag har bokat av allt jag hade planerat och köpt tågbiljett hem till Värmland. Ska bo hos pappa, vara så osocial som möjligt, sova utan att ställa klockor och inte ha på mig annat än pyjamas förän jag åker hem. Det enda jag har packat är en lättsam bok, senaste dagarnas GP som jag inte hunnit läsa och Satc-boxen. Planerar att röra mig mellan sängen och fåtöljen i tv-rummet som står närmast kaminen. Och så ska jag stänga av mobilen.

Jag har inte kommit i fas sedan sista helgen i september när vi flyttade och tog bort fina damen. Levt vidare ja, men inte i fas och hela tiden med en tung känsla och konstant inre stress. Igår pratade jag länge med en väldigt klok och fin vän och lyckades sätta fingret på mycket. Så nu tar jag ett break. Har gjort det förut (och bara lånat någon tom bostad där jag stängt in mig ett par dagar, nu var det brist på tomma bostäder så emigrerar till en där jag kan be att få vara ifred utan att det tas på fel vis) och det har fungerat när det verkligen har behövts.

Skrev dessutom en stor och svår tenta idag som jag fasat över länge, vet inte om jag klarade den men har nog en chans att få G. Bara att ha det gjort är en lättnad, hur det går får jag väl se.

Skulle eventuellt gått på bio ikväll, men fick precis besked att det inte blir av. Är sjukt trött redan så det blir helt ok att vara kvar hemma även om bio hade varit kul :p

Imorgon blir så lite som möjligt, eventuellt promenad, stallet och sen middag hos mamma och pappa :)
På söndag skall hag jobba+sjunga på gudstjänst och sen möte och lite mer jobb :p

Skönt att nån mer bara sitter hemma. ;) Tio minuter till Idol!

Gottar mig just nu i att jag kunde svaret på frågan i Postkodmiljonären som gäller 350 000 utan att ha sett svarsalternativen först. :D

Anmäler mig till klubben som är hemma själva och kollar på idol!
Vem är crushen? Kevin?

I morgon ska jag först till nya stallet, har nog inte berättat det här men jag har lyckats hitta en annan häst att rida också (som inte verkar vilja slänga av mig som tur är ;) ) som står hos en viss känd fälttävlansryttare i Borås. Jackpot!
Sen ska jag hemhem och se panda da panda på kvällen!

ja, blev helt sjukt trött! Funderar på att sova snart :p

Sånt är kul! Hade samma upplevelse förra helgen, stört!

Haha neeein, inte Kevin! Det är såklart Gabriel det handlar om. ;)

Gött att du hittat ny häst! Det kändes mindre betryggande efter din senaste uppdatering. Hästar ska stå på 4 ben, annars kan det va! Vad är det för nån?

Det kändes lagom nördigt att det handlade om en fras på latin också. :D Som jag lärde mig på gymnasiet. Stolt den läraren hade blivit. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
699
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V