Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

ja, det är roligt :) Samtidigt jobbigt med osäkerheten och så, iom att man inte vet vart det är påväg riktigt.. Men får försöka ta det lugnt (inte det jag är bäst på :angel: )

Skall till Rivieran med föräldrarna ett par dagar, blir skönt att vara ledig. Den veckan är min enda lediga tid på hela sommaren, så är glad att komma iväg lite!

Vad härligt! Inte alls avis... :angel: Skulle vara fantastiskt att få åka till Frankrike en stund!

Det är ju lite osäkert när man inte vet vart det är på väg sådär i början. Ta det lugnt bara och ha det mysigt :)

Åh, roligt att ni fortfarande ses! Förstår att osäkerheten är jobbig, jag tyckte också det, men tänker ändå på den med viss saknad såhär i efterhand. Den hör ju till på nåt sätt.
Härligt med rivieran, det är så himla fint! Du kanske springer på ingenjörn, han ska vara där med jobbet nästa vecka.

Undret: Låter förträffligt det där! Längtar lite tillbaka till Berlin med.

ja precis, även om det är jobbigt med osäkerheten så njuter jag på ett sätt av erfarenheten med :idea: Den fanns ju liksom aldrig med exet, så alltid kul att prova dejtande på ett annat sätt :)

haha, kanske det ;) Skall dock till en rätt liten stad, så tror nog inte han är där.... plus att jag ju inte ens vet hur han ser ut :rofl:

Vad kul att ni fortfarande dejtar & vad härligt med en resa till Frankrike.

Undret:Kul med Berlin.
Är du bra på second hand affärer mm i Göteborg så får du hemskt gärna tipsa mig.:)

Gällande second hand tror jag du hittar de riktiga fynden på loppisar utanför stan. Jag tycker ofta att de stora som ligger i stan är lite dyra och tråkigare. Man behöver inte åka så värst långt utanför stan heller, har varit på ett bar bra i Kungsbacka till exempel och i Kungälv finns ett par som är helt okej. Sen har de ju bakluckeloppis på (?) slottskogsvallen med jämna mellanrum nu på sommaren. Nackdelen är väl att det är svårt att prova om det är kläder om det är det du är efter.

Hoppas du får det bra i Frankrike!

KL

Sista kvällen på semestern nu, tre veckor har INTE gått speciellt fort, det känns som att jag har haft typ 7 veckors semester :D Har hunnit med massor, varit hemma hos mig typ två dagar. Nu är jag dock tillbaka och ska roa mig med att packa upp...

Hatar att packa upp, mina väskor ligger typ ouppackade tills nästa gång jag har tvättid. Då slänger jag allt i tvätten, smutsigt eller ej. Mvh Lat

Fett med bra semester! Var har du varit? Överallt?

Allt mitt är ju rent, har tvättat hos mamma och pappa i veckan, så jag har inte så mycket att välja på :p Tagit typ hälften nu, sparar resten till imorgon!

Jag har varit hos syrran, hos mamma och pappa, i Spanien, i Stockholm osv, så typ överallt :p

Bara man får upp smutstvätten (och håller den skild innan - i påse t.ex) snabbt så kan ju resten ligga ett tag utan att det skadar... :angel:

Haha, jag har hållt den skild från det andra, men nu har jag ju ingen smutstvätt. Och allt kunde inte vänta, vill gärna bädda sängen innan jag går och lägger mig faktiskt! :D

Låter helt kalas! Mina tre veckor gick alldeles för snabbt... Börjar tredje jobbveckan imorgon! Men då kanske vi kan ta en promenad nån kväll igen när vi börjar komma in i våra rutiner igen :D

kl
Ser fram mot jobbet imorgon men ändå inte. Älskar att jobba i förskoleklass, absolut inget fel på den biten. Men de resterande procenten jag måste göra för att komma upp i heltid är jag satt på fritids som resurs åt ett barn med behov av lite extra stöd. Barnet är 8-9 år och har en lätt cp-skada eller liknande. Och jag trivs inte alls med att vara resurs... Dessutom är det måndagar, onsdagar och fredagar som det behövs, och det är inga bra dagar. Onsdagar har de andra förskollärarna gemensam planering, som jag alltid kommer missa och det känns lite orättvist. Och fredagar behöver jag komma iväg hyfsat tidigt, eftersom jag ofta åker till Stockholm, och vem vill jobba varenda fredag em även om det inte vore så...? Har haft flera diskussioner både med fritids och rektorn men det verkar inte finnas någon bra lösning... Och jag känner att jag bara krånglar och "ställer till det" för dem men samtidigt vill jag att det ska kännas bra... De andra f-klasslärarna har bara fritids på morgonen innan skolan och hon jag ersatte jobbade bara 75% så hon var inte på fritids alls. Så jag har väl fått ta det som blev över för att kunna fylla ut min tid till heltid... :meh:

Ja, det ska vi nog kunna klämma in!

Heddan: Tack, vad snällt! :D Nu är sängen färdigbäddad, ser väldigt lockande ut!

Åh men vad jobbigt det låter! Kan ju inte vara bra att missa den gemensamma planeringen varje vecka, finns det nån möjlighet att du kommer kunna få 100% i förskoleklassen så småningom eller är det liksom bara så det ser ut?

Addan: Härligt med en bra semester! Packade precis själv upp min väska från Berlinresan, det var typ tre veckor sedan...

Jag har haft väskan packad hela semestern, så det är nog dags att packa upp nu i alla fall. Satsar på att vara klar på torsdag, då ska väskan packas igen :p

Vart ska du den här gången? Det var ett väldigt farande på dig! Jag brukar också ofta packa upp väskan först när jag behöver den till nästa resa. Då kan man om man har tur hitta kläder man glömt bort att man hade!

Hem till föräldrarna, och nästa vecka ska jag till Stockholm. Sen är jag hemma en helg innan jag ska iväg igen, och sen är det likadant en omgång till. Sen har jag inget planerat förrän i jul :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 659
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka