Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Låter härligt. Har ni börjat prata mer om bröllop? :)

KL

Har en ledig onsdag nu, sista lediga dagen innan arbetslösheten åter tar vid. Jobbar hela helgen och sedan är det slut på måndag. Har fortfarande inte riktigt blivit klok på vad jag ska göra till hösten, det ger sig väl.
Känner att jag skulle behöva en drastisk förändring i mitt liv, men är osäker på om den förändringen verkligen bör vara högintensivt plugg... :p

Äh, om det spelade in är han ju en idiot totalt. Trist att han inte svarade, speciellt när du var så modig. Men skit i honom - trist snubbe som inte ens kan säga tack men nej tack.

Fin inställning, det är inte konstruktivt att få ångest och klappa ihop (har jag hört :angel: ). Och saker har en tendens att lösa sig. Annars kan du få bo på min soffa, fast du måste dela den med en älskvärd och fluffig liten katt i så fall :D

*kl*

Jag har en ledig torsdag, sista lediga dagen innan sommarens schema tar slut (på tisdag vid lunch). Åkte direkt och veckohandlade imorse (mutade mig själv med nybakade frallor från affären) och nu ligger jag under ett täcke och en katt i soffan och planerar in lägenhetsvisningar, söker csn, grejar med ekonomin och annat som står på "att göra"-listan. Första dressyrträningen på två månader ikväll, ska bli så skönt att komma loss igen med djuret.

Hade för övrigt en väldigt fin dag igår. Jobbade till fyra och åkte direkt till stallet. Red en sväng i skogen på djuret och pysslade lite. Sedan åkte jag och mannen in till stan, jag köpte en klänning från Miss Li for Indiska (ett av få pr-koncept som förvandlade mig till en högst lättköpt konsument :angel: ) och ett par hemskt söta termosmuggar från Åhléns. Sedan åt vi middag och bevittnade herr Ljungströms inte helt lyckade scenframträdande på Liseberg innan vi åkte hem och såg på ett par avsnitt av Vänner i soffan medan jag fick fotmassage. Tänk om alla dagar var så, fast då skulle de väl inte vara lika fina antar jag.

Och att spendera en ledig dag i soffan med en brun katt, en tekopp och pappas hembakade kakor samt New Girl. Nästan för bra.

Åh, fin dag! Förutom konstiga Mr. Ljungström kanske då. Verkade helkonstigt det jag läste i tidningen...

Mitt jobbschema är nog det bästa jag haft nånsin (kan bero på att det är ca 80 % :angel: ) Har bytt mig ledig idag och jobbar inte igen förrän på tisdag! Sen bara tre dagar nästa vecka och sen, ve och fasa och lite förtjusning, nya jobbet den 19:e!

Sitter i skrivande stund och inväntar min fina fina dejt som strax är på väg hit för hänga på way out west hela helgen tillsammans med mig (och lite fler). Ska bara införskaffa mig nån slags poncho först tänkte jag mig...

Nackdelen med mitt jobb den här sommaren, att jag jobbar heltid fredag-söndag vilket ungefär gjorde det omöjligt att gå på WOW. Fick inte ihop byten och har inte råd att skippa en hel helgs arbete med det OB som följer för att förlusta mig på festival.

Och Ljungström var minst sagt intressant, var liksom tvungen att stanna hela konserten för att se hur det skulle sluta. Hans band kämpade dock på fint för att täcka upp för kvällens stjärna och ska ha en eloge.

Äh, om det spelade in är han ju en idiot totalt. Trist att han inte svarade, speciellt när du var så modig. Men skit i honom - trist snubbe som inte ens kan säga tack men nej tack.

Tack för stödet! :)
Jag ska försöka skita i honom, men det är aldrig kul att bli nobbad. Och ett icke-svar är bland det värsta jag vet! :mad:

Fin inställning, det är inte konstruktivt att få ångest och klappa ihop (har jag hört :angel: ). Och saker har en tendens att lösa sig. Annars kan du få bo på min soffa, fast du måste dela den med en älskvärd och fluffig liten katt i så fall :D

Åh, skulle det ens vara nåt att tveka på att dela med katt?! :love:

Och jag har typ klappat ihop och har konstant ångest egentligen, men jag försöker att tänka bort det... :D
Nästa vecka börjar tydligen nollningen, på torsdag. Eller det är inskrivning då. Så till dess måste jag ha fattat ett beslut. Ingen press.

Kl

Precis kommit hem från första jobbdagen och är helt slut. Semestern har gått alldeles för fort och det känns oerhört tomt i lägenheten efter att ha varit sambo i tre veckor! :(

Åh, förstår hur du menar!
Hoppas på att det inte dröjer allt för länge innan ni får bli sambo på riktigt :)

Har väl förresten nästintill bestämt mig för att inte gå på inskrivningen på torsdag (!). Vi satt på jobbet och diskuterade resor häromdagen och jag inser hur mycket jag vill göra, helst innan plugget. Tänker också att det nog inte är så smart att hoppa på en såpass tuff linje om man inte tror att man vill och orkar. Det finns andra som skulle gå över lik för en plats jag knappt vill ha, rättvisare att någon av dem får den i år :).

Är halvt om halvt lovad ett vikariat på 4-6 månader på jobbet, tänkte i så fall ta det och göra en ny satsning på att skriva ett bra högskoleprov i höst. Lyckas jag med det behöver jag ju verkligen inte ha panik, toppar jag mitt förra resultat har jag ju 5 år till på mig att börja med något vettigt sedan.

Svammel, svammel. :p

Det känns bra, dock bara planeringsdagar och förberedelse inför hösten ännu. Barnen börjar på torsdag. Man är lite förvirrad och allt är rörigt när det är nytt! Man är inte insatt i någonting. Men det känns väldigt spännande, och kollegorna är trevliga. Känns asgött att ha ett eget skrivbord, en egen arbetsdator o.s.v. :D Det är lustigt dock, för det är till förskoleklass jag velat komma hela tiden, men nu när jag väl är här börjar jag bli allt mer sugen på att läsa in franskan och bli fr/eng-lärare :p Men det ligger i framtiden isf.

Det låter som du gör ett klokt beslut! Utbildningen finns ju kvar och om du dessutom får ett vik är ju de närmsta månaderna kirrade iaf :)

Det låter klokt Lården! Du är faktiskt fortfarande ung vettu, så du har tid på dig :)

Kl

Nu sitter jag på vagnen efter att ha bubblat med Undret + man och sen varit på Movits! vilket har varit mycket fint.

Nu sitter jag på vagnen efter att ha bubblat med Undret + man och sen varit på Movits! vilket har varit mycket fint.

Och jag sitter hemma och firar min första semesterdag genom att titta ner i ett glas med resorb :angel: jag trodde i min enfald att det skulle vara omöjligt att bli bakfull eftersom det var tisdag igår och att jag hade mitt på den säkra sidan på grund av detta.

Det gick över när jag fick i mig frukost och något att dricka, kan dock vara så att mensvärken som infunnit sig bidrar till att jag inte har lust att kravla mig ut min täckeskoja i soffan som toppas av en kurrande lurvig liten sak. Har dock blivit lovad lunch hos min kompis för planering av vår Berlin-semester om jag beger mig hem till henne snart.

On that topic så måste det väl gå utmärkt att köra bil nu? En vinflaska (typ) tidigt på kvällen igår. Jag brukar mest bara undvika det men det är hemskt praktiskt alla kategorier om jag tar bilen när jag ska iväg.

Lite sent svar här känner jag, men jag hoppas körandet gick bra :)
Skönt att du mådde bättre efter frukost.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 659
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010