Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Ja. Nackdelen där är att föreningen enligt sina ordningsregler är ganska negativt inställda till husdjursägare, vilket (om det är så i praktiken också) skulle göra en trädgård ganska värdelös eftersom det fina då är att katter och kommande hund kan få vara utomhus då man är hemma.

Enligt mina erfarenheter kan det vara en väldigt stor skillnad på vad som står i ordningsreglerna och hur det funkar i verkligheten - så avvakta tills ni kommit dit och kollat läget :)

Vi letar främst på Hisingen, Kärra och Backa för tillfället då det finns ett par intressanta objekt där.

Det ska vara en tvåa eller trea, gärna med uteplats/trädgård eller balkong mot grönområde (så att katterna kan gå in och ut själva och framtida hund inte måste promenera i betongdjungeln). Plats för badkar och fräscha kök och badrum är ett krav (så att det räcker med sådan renovering som vi själva kan göra). Nära till busshållplats som har direktlinjer in till stan och nära till stall/ridanläggningar.

Låter som utmärkta krav. Gud vad spännande! :D

Jag röstar för Hisingen men en 17buss i närheten så att jag kan åka direkt till er utan byten! :p

Inget att skämmas över! Bättre att chansa än att ångra att man aldrig tog chansen och går och funderar över vad som kunde ha blivit. Säkerligen blev han smickrad i alla fall!

Kom hem från Cypern igår och har typ inte gjort nånting idag. :p Har haft en jätteskön vecka med fint sällskap och sådär 30-35 grader i skuggan. Underbart för mig som alltid fryser hemma i Sverige :D Har återfått mitt läsintresse som legat på is ett tag, slukade två böcker under veckan och är inne på en tredje. Annars har vi bara haft det skönt, badat, ätit gott och druckit drinkar :D

Sorry girlz för att jag inte hinner läsa ikapp men ska sminka mig nu för att gå ut & äta med M.Vi firar 2 år idag.Vad hände med tiden?!

Finns en lgh väldigt nära oss till salu. :)

Ladycovergirl:Välkommen tillbaka!
Vad tråkigt att det tagit slut mellan er men det är bra att ni fortfarande är överens med varandra.

Inget att skämmas över! Bättre att chansa än att ångra att man aldrig tog chansen och går och funderar över vad som kunde ha blivit. Säkerligen blev han smickrad i alla fall!

Han verkar inte särskilt smickrad heller, jag har inte fått något svar alls. Visst, man kanske inte har någon skyldighet att svara om någon hör av sig och visar intresse, men han kunde väl åtminstone hitta på en dålig (eller bra) ursäkt till att inte träffa mig...? Hade det hänt mig, så hade jag nog svarat och tackat för intresset och sedan förklarat på ett snällt sätt att jag inte var intresserad.
Tyvärr är jag av den överanalyserande typen som kommer grubbla över det här en tid framöver...:crazy:

Tänkte bara tipsa om Bjurslätt/vid slätta damm (ev Tuve). Trevligt och lugnt område, enkelt att ta sig till Backaplan med allt det innebär, rätt fina lägenheter och väldigt nära till hisingsparken med alla promenadvägar. Det finns dessutom en hel del bra och fina ställ uppemot säveoch dit är det (nästan) cykelavstånd :)

Först presenterade jag mig så han skulle fatta vem jag var (alltså att vi möttes på hans arbetsplats vid en viss tidpunkt och i ett visst ärende). Sedan skrev jag typ att han verkar trevlig och föreslog en fika, och att det är helt ok om han inte är intresserad.

Det kanske var dumt att lägga till det sista? Kan ju kanske tolkas som att jag inte ens förväntar mig ett svar.

Nej, jag tycker att det kan tolkas precis som du menar. Att det är okej att han inte är intresserad, och inget annat.
Jag förstår att det är drygt att inte få ett svar :( Men, jag hade försökt släppa det nu om jag var du. Hade han velat ses hade han säkerligen svarat, så jag hade tolkat detta som ett "tack, men nej tack".
Alla tycker inte att det är artigare att tacka nej..

Hisings Backa (Sankt Jörgen).

Lorden: Tack vi åt trerätters ute igår.Det var väldigt mysigt :).

Något som kanske spelar in är att jag för några år sedan dejtade en annan man från samma arbetsplats... Vet dock inte hur mycket den här personen vet om det, men möjligheten finns ju att de är vänner privat. :crazy:

Usch vad jobbigt att inte ens få ett svar :( Jag hade (har) också blivit tokig och ältat. Men jag tycker att du ska ha en eloge för att du vågade! Bra gjort. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 659
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola