Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

+ alla ni andra underbara, fantastiska människor här i tråden (och smygläsare som grattat annorstädes ;) ). :love:

Jag är bara så tokaprövlycklig! Och ja, det ÄR SÅ SNART! Blir väl antagligen flytt helgen efter eftersom den 1:a är en Måndag, så 4 veckor. Är ingenting, jö. Ska köpa målarfärg, duschdraperi och annat essentiellt och bara vandra omkring på ett stort rosa moln. Sen är jag lite livrädd också (kommer pengarna räcka?) men orkar inte riktigt ens oroa mig just nu, nu vill jag bara se framåt och vara tokaprövlycklig ett tag till! :D

Det som hände var en ganska lång historia med lite kringelikrokar där kontentan blev att jag fick klartecken från CSN. Lång historia kort. Förra veckan handlade en del av deppen om att jag fick besked av ett bemanningsföretag att tjänsten jag sökt och nästintill blivit lovad (sånt ska man ju inte lita på, jag vet, men jag hoppades SÅ mycket och det lät så säkert på dem) inte blev av. Tjänsten skulle inneburit heltid April-September och bostadsbolaget höll lägenheten åt mig i princip bara för att jag skulle få det där jobbet. Så när det inte blev nåt med jobbet (hela tjänsten gick till ett annat bemanningsföretag) så kändes det som att allt rasade som ett korthus. Men hoppet var visst inte riktigt ute än! :D

Heddis, glad att du är glad!

Sleepan, lider så mycket med dig och ska skicka massvis med tankestyrka vid 14-snåret! Heja, heja!

Själv sitter jag och går igenom de sista detaljerna i mitt personliga brev till PHS, ansökan stänger imorgon (ute i god tid som vanligt). Ska strax trycka på "Skicka ansökan" och det känns så fett :D.

Ellerhur! Tänk om man haft fått det gjort i morse liksom. :p Hade varit SÅ skönt nu, haha. Men men, det är bara att göra det. Har inte direkt något val. :p

Heddan: Tack du, får hoppas jag inte avlider av smärta, typ. :p

Zarro: Obehagligt är det nog minst sagt, men det ska säkert gå bra. Pepparspray är ju förbjudet för privatpersoner, men det finns ju sånt man sprayar som det kommer färg ur(som enligt uppgift ska va apsvår att få bort - har för mig att det var någon här på Buke som testat någon dag innan hon skulle på arbetsintervju, haha). De hindrar väl förmodligen inte en våldsman, men det gör ju i alla fall det svårare att komma undan.

Varför tror du att du blev förföljd? :(

Åh, hejja! Det låter ju hur fint som helst! Berätta mer om lägenheten! :D

Och gött med ansökan! Om något år eller två är det du som ska sitta med illamående och ångest över det jag ska göra idag. ;) Haha. :D

Heddan: Även jag är ju glad att du är glad såklart! Kan du inte utveckla? :D

Jag kan utveckla mer om drygt två veckor, typ (förhoppningsvis i alla fall) men det har med ämnet att göra i alla fall, såpass kan jag avslöja. :D

Alltså, åh! GRATTIS GÅNGER TUSEN!!!

Du har så verkligen förtjänat det här, jag blir så glad för din skull och för flytet :love: fina fina människa!

KL

Man vet att man är taggad för dubbla ridlektioner när man gjort sig klar en timma för tidigt :p
Nu måste jag med andra ord läsa en timme till i kurslitteraturen, yey...

Shout-out till Undret!

Jag ska tydligen på psykpub ikväll. SÅ, hur gör man egentligen för att flörta med en psykologistudent på bästa sätt? :D

(Och nej det är inget exklusivt med andra dejten än, vi har snarare tagit ett steg tillbaka, fast inte helt borta, it's complicated...)

Psykologistudenter gillar att få flumma på om sitt ämne, känna sig smarta och har (om de är av rätta virket :angel: ) både fantastisk humor och mängder av charm. Ta en sån vettja! :D

:angel:

Läs lite drömtydning och utvecklingspsykologi av Freud så ska du se att du blir partypepp till tusen :D

Hade på tal om det en väldigt rolig dröm i morse... kan ju fråga hur dom kan tyda det!

Dom borrar i mitt hus tidigt på morgonen nu och sen i drömmen så hoppade det in några byggarbetare genom fönstret haha... :angel:

Lycka till med psykologistudenterna! Vi borde ha en utmaning i tråden och testa att flirta in sig med studenter från olika områden för att se vilka som är lättast.
Det vore spännande och mycket lärorikt!

kl
Bästa med att jobba 80% måndag-fredag: Fredagskänslan och att dessutom sluta tolv varje fredag. Sämsta: Att man bara vill sova hela helgen. Åh.

Åh, den utmaningen vill jag vara med på! Kan jag få använda dessa emipriskt insamlade data till min c-uppsats sen?

Och dessutom, fint med fredagar. Ska bli mycket spännande att höra om ditt jobb. Jag har köpt (rosa) bubbel eftersom detta är något som jag nästintill känner förväntas av mig om jag säger vin nu för tiden. Ska bara invänta mannen och åka och ta hand om hästarna innan jag hoppar i duschen och beger mig mot den utlovade tofugratängen.

Det vore en mycket bra studie! :D

Håller på att städa. Och diska. Och sen ska jag hoppa in i duschen, fixa till mig, gå på after work med kollegorna, och sen möta upp engelsmannen vid bussen. Längtar efter våren så det gör ont i hjärtat men annars fint liv!

Sade för övrigt precis upp mitt Spotify-konto. Jag lyssnar inte många minuter per dag och kan gott göra det på offline-spellistor via mannens konto, det är inte värt att betala 100 kr/månaden för något som man nästan aldrig använder. Och skulle det nu vara så att jag blir sugen så är det ju bara att uppgradera igen.

*kl*

Jag råkade visst boka en biljett till One Direction idag.. :angel: Ska boka en hotellnatt också, det blir min semester i sommar. Ska bli kul att se dem faktiskt! Dock är det nervöst att åka ensam från lilla Norrland till Stor-Stockholm, men det går nog bra! Kommer bli hur roligt som helst iaf! :D

Nu ska jag fortsätta jakten på täcke till min unghäst. Det är inte smart att ha en extremt öronskygg häst och köpa ett täcke som ska dras över huvudet. :cool:

ÅH roligt med engelsmannen! Vad ska ni göra? Är du nervös?

+ Undret: Jag vill också vara med på studien, på nåt litet hörn. Jag kan bidra med gamla erfarenheter men vet inte om de tillför något.

Funderar också på att säga upp spotify förövrigt, lyssnar bara när det är fest typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 660
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX