Shopping till katterna!

Vi har speciella tallrikar för kattens mat hemma så nu blev det dags för en här i sommarstugan också :angel:
20160704-174517.jpg

Ber om ursäkt för kattmaten :laugh:
Men självklart blev det en fin designstallrik :angel: man får ta till vilka anledningar som helst för att köpa fina saker :D

Fint! Kollade på det också men min skrutt :love: är av modell galen :o:D:d:p så ett takhökt med mycket "racing" var enda alternativet! :laugh:

Mamma och pappas tunga Kung (bokstavligt :angel:) tar över tunnan men vi switchar en av korgarna så att den luktar nytt för honom och så köper jag en ny likadan sen när jag har större för den är fortfarande fruktansvärt snygg för att vara en kattmöbel och därav att jag tog detta ur samma serie.

Väntar på leverans, förjävligt att det skall ta så lång tid! :wtf::turd:

Jag beställde en "liten" leverans av Bozita Feline Sensitive Diet & Stomach från zooplus. Det är det blötfoder jag hittat som Luna klarar som inte är rent veterinärfoder. Det känns som vi är på rätt väg. :love: Djuraffären i närheten påstod att detta foder skulle sluta tillverkas, så jag köpte hem en massa... och fick sedan svar från Bozita att de inte alls ska sluta tillverka denna sort. Men nu har vi mat för ett tag i alla fall. Strax över 12 kg blötmat. :D

6ECB40D9-6FB0-4F19-9CAB-D1F2B3B9DFDD_zpsqlb0wyyv.jpg

Fint! Kollade på det också men min skrutt :love: är av modell galen :o:D:d:p så ett takhökt med mycket "racing" var enda alternativet! :laugh:

Mamma och pappas tunga Kung (bokstavligt :angel:) tar över tunnan men vi switchar en av korgarna så att den luktar nytt för honom och så köper jag en ny likadan sen när jag har större för den är fortfarande fruktansvärt snygg för att vara en kattmöbel och därav att jag tog detta ur samma serie.

Väntar på leverans, förjävligt att det skall ta så lång tid! :wtf::turd:

När jag äntligen fick mitt träd så blev jag kär! :love: Det är dock HELT JÄVLA ENORMT :eek::rofl: så den som vill ha ett stort - XXL ljuger inte! :love::D

Katten älskar höjden och far runt i det som om han aldrig gjort annat :love::d, sen att alla ens vänner tycker att man är galen är en annan sak! :angel::o:p

Jag har köpt ett takhögt galoppträd från cat no. 1 :D Det har inte kommit än, men jag tror det kommer bli helt super för min M. Det ska stå vid ett fönster och några höga garderober, där jag har inrett lite ovanpå :D

Nu blev jag dock lite sugen på ett nytt klösträd också, erat fel :cautious: Vi får se vad jultomten kommer med till jul :angel:

Skulle bara beställa kattsand men kom inte upp i lägsta summan med bara det :meh:
Så slängde med en fönsterkudde också. Får se om den duger.
48215_PLA_Fensterbrettauflage_White_Dream_FG_Catbed_Dez_11_43_4.jpg

Bild från zooplus hemsida.

Jag vill ju inte köpa andra grejer samtidigt som jag köper kattsand då paketet kommer vara totaldemolerat vid ankomst :banghead: En kudde kan väl knappast gå sönder dock men den lär väl trilla ur paketet så får se om den kommer med eller inte.

Skulle bara beställa kattsand men kom inte upp i lägsta summan med bara det :meh:
Så slängde med en fönsterkudde också. Får se om den duger.
48215_PLA_Fensterbrettauflage_White_Dream_FG_Catbed_Dez_11_43_4.jpg

Bild från zooplus hemsida.

Jag vill ju inte köpa andra grejer samtidigt som jag köper kattsand då paketet kommer vara totaldemolerat vid ankomst :banghead: En kudde kan väl knappast gå sönder dock men den lär väl trilla ur paketet så får se om den kommer med eller inte.
När jag beställt annat med kattsand från zooplus så har det helt enkelt kommit i separata paket. Har aldrig varit några problem :)

Senaste veckans inköp:
- Sju förpackningar kattsand pga. rea :rofl:
- En sele
- En fönsterdyna
- En elementsäng
- En sureflap dualscan kattlucka + förlängninstunnel
- Ett takhögt galoppträd från Cat no. 1
- Ett natural paradise XL klösträd

Imorgon ska jag till djuraffären och se vad jag kan hitta i matväg då M har tröttnat på maten de får nu. Just nu har jag fyra öppnade förpackningar mat i kylen, inget duger :meh:

Tror det blir köpstopp nu :o

När jag beställt annat med kattsand från zooplus så har det helt enkelt kommit i separata paket. Har aldrig varit några problem :)

Jag har fått allt i samma paket hittills så får göra olika beställningar hädanefter. En gång hade ju saker ramlat ur paketet då inte en enda sida var hel och allt bara hölls kvar med band som gick runtom. Snälla chauffören hade ju dock hittat sakerna i bilen och misstänkt att det var mitt och kom tillbaka med det :)

Paketet har kommit och var som sagt trasigt men allt fanns kvar, fönsterkudden är mycket uppskattad :up: Blir en till nästa beställning av kattsand :D

Inga bilder men var på ullared nu i veckan och handlade lite leksaker till katt(erna)! Men nu i veckan blir de blöt mat(fredags lyx annars torrfoder) att inhandla

@Vogue Meen nu ser jag att jag byggt mitt träd fel, inte undra på att katterna inte använder hängmattan, jag som trodde den skulle bli så poppis.. Den sitter på baksidan här så är väl läskigt att ta sig dit :p Tyckte det såg ut så på beskrivningen så gjorde därefter...
Kommer härma dig lite :angel:

@Vogue Meen nu ser jag att jag byggt mitt träd fel, inte undra på att katterna inte använder hängmattan, jag som trodde den skulle bli så poppis.. Den sitter på baksidan här så är väl läskigt att ta sig dit :p Tyckte det såg ut så på beskrivningen så gjorde därefter...
Kommer härma dig lite :angel:

Haha det är jag som gjort fel, du har gjort rätt! Men trädet kom ut alldeles för mycket från väggen om jag satte det så, så gjorde en egen variant! :p Klart du ska! :)

Zooplus beställningen kom hem igår. Pust, 35 kg mat, sand, en ny klätterpåle (som jag iofs är lite missnöjd med eftersom den är både kortare och smalare än den jag köpt tidigare). Så nu har Nikita allting hon behöver i minst ett halvår. Men funderar starkt på att hon ska få ett kattens no. 1 i julklapp

Postnord levererade utan problem, men jag använde min beprövade metod av att ringa och meddela att jag var hemma och allting gick smidigt. :)

28srinb.jpg

Klickade hem lite saker i söndags :D Selen till herr tjockis, änglaspelet till mig (:angel:) och resten av sakerna ska slås in i julkalendern! Den randiga lilla musen fick jag med på köpet, älskar när de skickar men någon liten gåva! Dessutom är den jättefint sydd så den kommer nog hålla länge :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama