Shopping till katterna!

Har nyligen beställt från zooplus och idag kom massor av Bozita blötmat, ett till matskåls-underlägg, en leklabyrint, myntabollar och en annan leksak. 30 kg kattsand kommer snart i ett eget paket.

Vi väntar också på ett klösträd från Supercat, Kattens No.1 Eiffel. :)

Vad jag önskar att våra katter kunde äta Bozita blötmat.. Köpte ju en massa för ett tag sedan och har i princip fått slänga alltihop, de svälter hellre än äter det. Vägrar tom även om jag blandar ut det med portionspåsmaten som är det enda dom äter :arghh: Kräsna små saker.

Orkade inte vänta tills den 20e så får väl bli två beställningar :p
Idag blev det
66822_pla_katzenspieltunnel_gespiegelt_fg_7738_3.jpg
557442_6.jpg
lucky_kitten_fountain_1.jpg

408000_natural_paradise_6.jpg
horntoalett_petmate_7.jpg
207550_schulze_extremeclassic_parfuemfrei_7.jpg

172456_taste_of_the_wild_rockymountain_8.jpg
trixie_activity_board_5.jpg
318756_hagen_catit_gardenkit_092012_copy_8.jpg

kattoalett_matta_vacker_tas_6.jpg
x2
250876_9.jpg

Bilderna är från zooplus hemsida.
Får hoppas att något duger åt de små :heart
Undrar dock vad maken kommer säga :angel::laugh:

Köpte en sån här tunnel från Biltema för några veckor sen och min katt älskar den :D Bra köp! Hålet i mitten är perfekt för att kunna gömma sig för hunden och sen plötsligt ploppa upp som gubben i lådan :p
2000031031

Jag har en sådan där mysgrotta/bädd som inte används heller (ingen av dem har ens gått i närheten av den). Den tjocka mjuka dynan jag köpte för att ha på ena fönsterbrädan - samma sak.

Missia använder dock kattmöbeln med ett litet hus och sovplats ovanpå klöspelaren :up:
Mjuka dynan i fönstret har min katt totalt dissat här också, men i fredags (!!) låg hon där för första gången och har legat där idag igen så nu verkar den vara accepterad. Tog bara en månad eller två ;)

Har vågat mig på att köpa en säkerhetssele! :nailbiting:
ska_rmavbild_2015-12-18_kl._15.03.37.png

Den är egentligen för hundar men i rubriken stod det för både hund och katt, och jag jämförde måtten med andra kattselen. Min Alice är ju ganska stor så att den kunde göras större än kattselen jag tittade på var ju positivt och minsta storleken var ungefär likadan :up: Det kändes lite säkrare med det här märket också, de andra för bara katter verkar bestå av mera remmar än annat - känns inte så säkert! :crazy: Medan denna har typ en liten platta på bröstet och gör selen för hundar som säkert åker mycket mera än en katt. Blir spännande att se vad Alice tycker om det :angel::cautious:
Vi åker på torsdag till sommarstugan och jag har beställt den i expressfart så den ska komma imorgon kväll (:angel: kostade bara 30 kr mer) - blir spännande att se!

Kakan har en sån här bilsele:
xida_6777.jpg

xida_6680.jpg

En lite bredare, vadderad platta mellan frambenen och rätt breda band även i övrigt. Med knäppen som är låsbara. Funkar kalasbra! Hon vrålar massor om hon måste sitta i bur under bilfärder, medan det går ganska bra att sitta där med sele. Ett plus för att den funkar himla bra även till utomhuspromenader.
Köpte den från zooplus om jag inte minns fel.

Kakan har en sån här bilsele:
xida_6777.jpg

xida_6680.jpg

En lite bredare, vadderad platta mellan frambenen och rätt breda band även i övrigt. Med knäppen som är låsbara. Funkar kalasbra! Hon vrålar massor om hon måste sitta i bur under bilfärder, medan det går ganska bra att sitta där med sele. Ett plus för att den funkar himla bra även till utomhuspromenader.
Köpte den från zooplus om jag inte minns fel.
Jag såg den där men funderade över om den inte satt lite väl tajt runt halsen. Men det kanske den inte gör?

Jag såg den där men funderade över om den inte satt lite väl tajt runt halsen. Men det kanske den inte gör?
Nä, sen sitter lite som en sele på en häst gör. Så den går inte upp så högt på halsen. Jag skulle utan problem kunna lyfta henne i den utan att strypa (med något som balanserar upp bakdelen då förstås, annars vore det taskigt :p )

Nä, sen sitter lite som en sele på en häst gör. Så den går inte upp så högt på halsen. Jag skulle utan problem kunna lyfta henne i den utan att strypa (med något som balanserar upp bakdelen då förstås, annars vore det taskigt :p )
Från karlie flamingo va?
Jag tänkte köpa den innan jag såg den jag tog till slut. Intressant att få se hur den ser ut framifrån, det syntes inte på någon bild - ganska lik där som den från trixie (fast den såg rätt lik ut som en vanlig sele med smala remmar :meh:). Bra med låsen! :up:

Ser fram emot min sele som ska komma ikväll!! Blir intressant att se hur den ser ut och om den passar på en katt :nailbiting: Tur att jag valde snabbleverans, kan knappt vänta :angel:

Från karlie flamingo va?
Jag tänkte köpa den innan jag såg den jag tog till slut. Intressant att få se hur den ser ut framifrån, det syntes inte på någon bild - ganska lik där som den från trixie (fast den såg rätt lik ut som en vanlig sele med smala remmar :meh:). Bra med låsen! :up:

Ser fram emot min sele som ska komma ikväll!! Blir intressant att se hur den ser ut och om den passar på en katt :nailbiting: Tur att jag valde snabbleverans, kan knappt vänta :angel:
Karlie verkar stämma när jag googlar:
descarga_5.jpg

MjQ4OTZmY2Q3NzM3NDFiMjcwNTdjYjUwMzliYjJlNGHxGLY_DHul-JcwCL5grbX5aHR0cDovL21lZGlhLmFkc2ltZy5jb20vNWU1NTk4ZmIyNTRkZWYwN2NmMGMyN2E5ZGZjMjU3M2EzMGE2YzkwOTU5OTU5MmYzNjcxYmEwM2ZkNmM2YWUzMC5qcGd8fHx8fHwzOTR4NTI1fGh0dHA6Ly93d3cuYWR2ZXJ0cy5pZS9zdGF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama