Shopping till katterna!

Jag gick precis in på zooplus för första gången. Känner att jag har missat något :D nu ligger hund- och kattillbehör för 1000kr i varukorgen och väntar på att jag ska kontrollmäta imorgon.
Zooplus är :heart
Jag la visst en beställning därifrån igår på dels en petfeed foderautomat (har redan en men är väldigt nöjd så nu blev det en till för andra katten) och en klöstunna som jag suktat efter länge. Jag hoppas kissemånsarna ska bli nöjda :D

Zooplus är :heart
Jag la visst en beställning därifrån igår på dels en petfeed foderautomat (har redan en men är väldigt nöjd så nu blev det en till för andra katten) och en klöstunna som jag suktat efter länge. Jag hoppas kissemånsarna ska bli nöjda :D
Beställde också en klöstunna från zooplus häromdagen, en svart xl! Jag hade kollar på dom tidigare men när vi var o kollade på vår kissebäbis så hade uppfödaren en sån tunnel och var väldigt nöjd, så då blev det likadan för oss!
Nån som har koll på Bozitas (blötmat) hållbarhet i oöppnad förpackning? Har det typ jättelång hållbarhet?

Beställde också en klöstunna från zooplus häromdagen, en svart xl! Jag hade kollar på dom tidigare men när vi var o kollade på vår kissebäbis så hade uppfödaren en sån tunnel och var väldigt nöjd, så då blev det likadan för oss!
Nån som har koll på Bozitas (blötmat) hållbarhet i oöppnad förpackning? Har det typ jättelång hållbarhet?
Har för mig att det är två års hållbarhet från tillverkning

Det förstår jag :rofl:
944996_1158097267535232_5540976748708810892_n.jpg

Inte så fint men ska ta hjälp nästa gång.

Åh, jag trodde du menade att själva bakdelen var rakad. Såg nåt sånt här framför mig :p
littleoffdatop.jpg

Fast kanske lite mindre då... :D

Jag klippte gammelkatten 1-2 ggr per år och oj vad lycklig han blev när pälsen försvann :love: Fast jag klippte enbart kroppen och lämnade ben och svans, han såg inte riktigt lika rolig ut.

Jag klippte gammelkatten 1-2 ggr per år och oj vad lycklig han blev när pälsen försvann :love: Fast jag klippte enbart kroppen och lämnade ben och svans, han såg inte riktigt lika rolig ut.
Sånt ser ju görkul ut det också :D
Förstår glädjen dock! Har inte haft katt som behövt rakas utan som mest fått klippa lite baktill på Igor tills jag började ge de malt ibland, men väl marsvin som varit halvt handikappade tills de blivit klippta (vilket såg förjävligt ut kan tilläggas :angel:). Är dock glad åt att inte ha en riktigt långhårig katt för jag skulle aldrig kunna låta bli att göra roliga frisyrer på katten :D

Vet någon vart man kan få tag på en Sturdibox ? Den enda svenska internetbutiken jag har hittat som säljer sådana har inga på lager och väntas inte få in några nya inom den närmsta tiden heller.

Någon som vet vad för material http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/355858 är i? Vill skaffa en fontän men vill ha en rejäl och inte i plast. Denna såg ut att vara i någon slags sten(?) men det står ingenstans vad jag kan se vad den är gjord av.
Sen, hur länge orkar man hålla på med dessa filterbyten stup i kvarten? Känns som det är något som är lätt att glömma bort...
Är denna bättre för någon som mig istället kanske? http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/250923 Såg dock inte lika "rolig" ut (är ju ingen katt visserligen :p), men där verkar man inte behöva byta något förrns efter några månader.

Är denna bättre för någon som mig istället kanske? http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/250923 Såg dock inte lika "rolig" ut (är ju ingen katt visserligen :p), men där verkar man inte behöva byta något förrns efter några månader.

Denna har jag, fast jag kan inte använda den för den används enbart som leksak... Dock är den mycket rejäl tycker jag i och med att den är gjord i porslin. Tung och stadig och står där man ställer den.

@Pazuzu Okej! Lutar mer åt den just nu då man inte behöver byta filter så ofta, är dock lite nojig över dessa fontäner, att det helt plötsligt ska sluta säljas eller tillverkas så man inte kan få tag på nya filter längre och bli tvungen att köpa en helt ny fontän.. :cautious:

Kommer bli storhandel på zooplus men tror jag måste vänta tills den 20e då jag vill köpa hela setet XXL med takhögt träd, tunna och stolpe från Natural Paradise :love: Tunnan och stolpen var slutsålda och kommer inte in förrns då.

Någon som vet vad för material http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/355858 är i? Vill skaffa en fontän men vill ha en rejäl och inte i plast. Denna såg ut att vara i någon slags sten(?) men det står ingenstans vad jag kan se vad den är gjord av.
Sen, hur länge orkar man hålla på med dessa filterbyten stup i kvarten? Känns som det är något som är lätt att glömma bort...
Jag tog bort filtret i min och körde utan istället. Så länge man byter vattnet ofta och diskar ur fontänen ordentligt (jag brukade även köra den nån halvtimme med ättika+vatten för att få rent inuti pumpen) så ser jag inte att det skulle vara något problem.

Den har jag till mina katter, den funkar toppen tycker jag! Båda katterna + hunden som ibland kommer på besök dricker ur den. Lätt att göra rent och helt tystgående :)

Ok! :) Jag vill ha en tyst och den andra ska tydligen brumma mer så blir nog den här.

Jag tog bort filtret i min och körde utan istället. Så länge man byter vattnet ofta och diskar ur fontänen ordentligt (jag brukade även köra den nån halvtimme med ättika+vatten för att få rent inuti pumpen) så ser jag inte att det skulle vara något problem.

Men åh, tänkte inte alls på att man kan göra så. Läste på nån annan sida att Lucky Kitty fontänen är filterfri, men den har ju filter så antar att det är valbart om man vill rengöra ofta eller mer sällan då. Så jag antar att det inte är något problem att göra som du gör :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama