Shopping till katterna!

@Vogue Har du kollat Pet Fun? Jag skulle aldrig byta bort mitt petfunträd, det är helt fantastiskt! Solitt trä rakt igenom, rejält stadigt, bra hållbarhet på repet (har haft den i ca 3 år nu och det ser inte slitet ut någonstans) och alla tygdelar kan tvättas i maskin. Jag vitbetsade trädelarna på mitt, så det smälter in ännu bättre med övriga möbler (det finns även i mörk variant redan från fabrik nu, om man har sån stil hemma).

(och nu såg jag att du redan hunnit beställa ett annat, men det kanske är någon annan som har nytta av tipset framöver :p )

Går ju att avbeställa om ditt förslag är ännu roligare! ;)

Sv: Shopping till katterna!

Så kan det gå. :angel:
Fast det har varit i tankarna ett tag att skaffa en till plutt så därav trippen till västkusten. Blir att åka dit om några veckor igen och hämta hem honom också. Blir att åka tåg dessutom - ska bli intressant! :)

Hej! Blev så nyfiken... Vilken MCO-uppfödare? :)
Har en själv :love:

Var o shoppade häromdagen, blev 25 stycken Applaws kattmatsburkar a 5 för 49, bra pris? haha :) Sen en Yeeeow myntaleksak ala banan och en sele + lina samt ett Da Bird spö! Även en del till lilla hamstern, gud vad det är härligt att shoppa till djur igen, har saknat det! :love: Dock lätt att plocka på sig, mitt lilla plock blev ändå runt 900kr... :angel:

Ramlade in på Z+ igår och efter att jag fick veta att jag fått fler jobbpass i april så rann det iväg lite pengar från sparkontot :D 32pack bozita för 329kr, kattsand och ett takhögt katträd för 499kr! (och hundmat) räknade snabbt ut att jag sparade typ 1000kr på att handla därigenom!
Ska bli så kul att se om Lava gillar trädet! Det hon har nu är ca 130cm och hon använder det bara för att klös på. Men hoppas att hon kanske vill klättra i ett högre.

Fick hem en Da Bird med fyra refills idag. Hankatten blev eld och lågor. Honkatten uppskattade den också men vi blev tvungna att stänga ut hanen för att hon skulle få leka med den en stund.

Nu väntar jag på ett annat paket som innehåller kattmat/godis som jag hoppas kommer i morgon.

Nästa månad måste vi beställa ett nytt klösträd. De har skrotat sitt första :D

Finns det refillsnöre till da birden?
Mjausan här hemma tycker det roligaste som finns är snören som är av, dabirdsnöret är avlivat 4 ggr (?) och persiennerna en gång, ett snöre. Tur det var en med tre snören och att hon valde att bita av mittensnöret :eek::rage:

(och det är så uppenbart att hon VET att hon gör något fel, iaf med persiennerna. Så fort slaven har misskött sig hoppar Missnöjd upp och börjar bita på persiennsnörena. Aldrig annars :rage:)

Var visserligen en drygt 2 veckor sedan men fröken Luna har fått ett nytt klösträd äntligen, hon var inte överdrivet förtjust i det gamla och hade svårt att ta sig allra högst upp. Det här gillar hon skarpt dock och sover mer än gärna uppe i sängen så nöjd katt = nöjd matte :)

yCG0Iva.jpg

yk0eNY0.jpg

Jag skulle beställa en ny laddning med kattsand från Animail som jag brukar göra med jämna mellanrum och ser att nu har de börjat ta betalt för frakten om man handlar över 500 kr. Inte hjälpte det att vända sig till Hemfoder heller för de har gjort likadant. :(

Inte nog med det så har de höjt sanden med typ 30 kr säcken också. Inte roligt när man behöver hålla lite på slantarna. :(

Jag skulle beställa en ny laddning med kattsand från Animail som jag brukar göra med jämna mellanrum och ser att nu har de börjat ta betalt för frakten om man handlar över 500 kr. Inte hjälpte det att vända sig till Hemfoder heller för de har gjort likadant. :(

Inte nog med det så har de höjt sanden med typ 30 kr säcken också. Inte roligt när man behöver hålla lite på slantarna. :(
Prova Husse.se istället, de har fortfarande fri hemleverans. Jag gillar deras vita sand.

Har inte Zooplus sanden du vill ha? Beställer man för tillräckligt mycket (inga problem för mig :angel:) så är frakten gratis.

Är påväg att köpa katt, inte hittat "min" katt än, men har ändå börjat kolla runt på kattsaker! Herregud vad grejer!!! Inom hästvärlden vet jag vilka märken jag gillar o så, men detta är ju helt nytt! Är inne och kollar på zooplus, är det bra kvalite på grejerna man beställer därifrån? Vad behöver man? Utöver mat, låda och sand? Kollar på klösträd, bara där, ska man ha ett bara klösträd, ett träd med säng och i sånna fall, ska det vara ett högt träd med säng eller lågt?
Tänkte köpa en tunnel, några möss, en sån boll som man kan ha godis i, nån vippa. Räcker det? Eller behövs massa fler leksaker? Naturligtvis köper man på sig genom åren, men som startkit?

Har inte Zooplus sanden du vill ha? Beställer man för tillräckligt mycket (inga problem för mig :angel:) så är frakten gratis.

Jo, kollade precis in de igen efter några års uppehåll och jag blir bra sugen på att beställa där igen. Men så börjar jag tänka på varför jag slutade beställa därifrån... De har ju inte hemleverans utan kvittens (=lämnar paketet vid dörren). Det sista jag beställde därifrån hämnade på uthämtningscentralen utanför stan med konstiga öppettider och det var svårt att hämta eftersom jag inte har körkort. Dödsstöten var när de t.o.m lade ner det stället. Nu får man hämta 7-8 mil bort istället.:eek:

Ser dock i kassan på Zooplus att de gör en extra utkörning om man inte är hemma första gången och det låter ju bra. Även om jag är hemma om dagarna har jag läst mer än en skräckhistoria om hur Posten säger att de försökt leverera utan att lyckas trots att mottagaren varit hemma hela tiden. :cautious:

Är påväg att köpa katt, inte hittat "min" katt än, men har ändå börjat kolla runt på kattsaker! Herregud vad grejer!!! Inom hästvärlden vet jag vilka märken jag gillar o så, men detta är ju helt nytt! Är inne och kollar på zooplus, är det bra kvalite på grejerna man beställer därifrån? Vad behöver man? Utöver mat, låda och sand? Kollar på klösträd, bara där, ska man ha ett bara klösträd, ett träd med säng och i sånna fall, ska det vara ett högt träd med säng eller lågt?
Tänkte köpa en tunnel, några möss, en sån boll som man kan ha godis i, nån vippa. Räcker det? Eller behövs massa fler leksaker? Naturligtvis köper man på sig genom åren, men som startkit?
Kvalitén på grejerna på zooplus varierar :p Furminator! Furminator är GULD värt vid fällning. Och matskålar, kanske en fontän om du föredrar det, underlag till skålarna kan vara bra om du ger blötmat, somliga katter är assulliga :p Sele om du tänkt gå ut, och en bra spade är skitnice. Jag köpte en Litterlifter från zooplus förr, älskade den, önskar att den funkade till Peewee också.

Kör en pelare eller träd med så grov stam som möjligt, 3 rör i botten minst så det är stadigt, och högt så katten kan sträcka sig ordentligt. Skit i de här små fjuttklöspelarna som finns på typ ÖB, en lååång pelare ska det vara.
Ang vippa så måste jag slå ett slag för Da Bird, helt sjukt populär. Finns en billig kopia på zooplus vid namn Bird, den har urusel kvalité men den är äckligt billig. Cat Dancer är helt sjukt populär här hemma också. Köpte en till min mormor också, hon har två feta latmaskar som vägrar det mesta, men Cat Dancer och Bird är askul :D

Kvalitén på grejerna på zooplus varierar :p Furminator! Furminator är GULD värt vid fällning. Och matskålar, kanske en fontän om du föredrar det, underlag till skålarna kan vara bra om du ger blötmat, somliga katter är assulliga :p Sele om du tänkt gå ut, och en bra spade är skitnice. Jag köpte en Litterlifter från zooplus förr, älskade den, önskar att den funkade till Peewee också.

Kör en pelare eller träd med så grov stam som möjligt, 3 rör i botten minst så det är stadigt, och högt så katten kan sträcka sig ordentligt. Skit i de här små fjuttklöspelarna som finns på typ ÖB, en lååång pelare ska det vara.
Ang vippa så måste jag slå ett slag för Da Bird, helt sjukt populär. Finns en billig kopia på zooplus vid namn Bird, den har urusel kvalité men den är äckligt billig. Cat Dancer är helt sjukt populär här hemma också. Köpte en till min mormor också, hon har två feta latmaskar som vägrar det mesta, men Cat Dancer och Bird är askul :D

Är det nån speciell spade till peewee sand?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama