Shopping till katterna!

Ja har hittat en som är 49 nu, vanlig grå med något högre kanter :)

Nuuuuu behöver jag er hjälp! :love:

Eftersom att min älskade klöstunna (:o:D) aldrig vill komma in igen som det verkar så får jag tänka om tills vidare! :rage::wtf:

Vill absolut inte ha ett träd som ser ut som ett typiskt klösträd! Har kollat alla på "Banana Leaf" men gillar inte det flätade alltså, även om dom är snygga! :up:

Hittat ett fint mer i min stil, Deluxe I heter det, vad gillar ni det?
Hittat ett II på bild men finns ingenstans! :(

Trodde aldrig att det skulle vara så svårt att hitta ett :devil: träd som både är roligt, sov & klösvänligt som ändå inte skriker kattkärring! :angel::D

Nuuuuu behöver jag er hjälp! :love:

Eftersom att min älskade klöstunna (:o:D) aldrig vill komma in igen som det verkar så får jag tänka om tills vidare! :rage::wtf:

Vill absolut inte ha ett träd som ser ut som ett typiskt klösträd! Har kollat alla på "Banana Leaf" men gillar inte det flätade alltså, även om dom är snygga! :up:

Hittat ett fint mer i min stil, Deluxe I heter det, vad gillar ni det?
Hittat ett II på bild men finns ingenstans! :(

Trodde aldrig att det skulle vara så svårt att hitta ett :devil: träd som både är roligt, sov & klösvänligt som ändå inte skriker kattkärring! :angel::D

Antar att du är inne på Zooplus? Har du kollat på deras Oxford och Natural Heaven? Jag har Oxford I (som inte finns i lager längre) och det är fint och stadigt. Jag har tittat snett på Natural Heaven också men har inte riktigt plats för något mer.

Annars finns ju Cat's Flower och Kerbl som är lite annorlunda.

Antar att du är inne på Zooplus? Har du kollat på deras Oxford och Natural Heaven? Jag har Oxford I (som inte finns i lager längre) och det är fint och stadigt. Jag har tittat snett på Natural Heaven också men har inte riktigt plats för något mer.

Annars finns ju Cat's Flower och Kerbl som är lite annorlunda.

Tack, det var snyggt! :d

Natural serien är underbar men de flesta träden får ganska dåliga omdömen om att dom bäst passar till kattungar... :confused:

Däremot försöker jag hitta deras vägghängda hammock, SÅ snygg med det quiltade! :o:love:

Vad gillade du den modellen jag nämnde? Hade du gillat den till din katt?

Tack, det var snyggt! :d

Natural serien är underbar men de flesta träden får ganska dåliga omdömen om att dom bäst passar till kattungar... :confused:

Däremot försöker jag hitta deras vägghängda hammock, SÅ snygg med det quiltade! :o:love:

Vad gillade du den modellen jag nämnde? Hade du gillat den till din katt?

Den modellen är jättesnygg men jag är tveksam till hur tippsäker den är. Diametern på bottenplattan känns som för liten till höjden om det kommer en katt i full fart och ska hoppa upp men jag kan ha fel.

Jag hade faktiskt inte kollat på omdömena till Natural Heaven-serien eftersom jag verkligen inte ska ha ett till träd :p men titta kan man ju... :D fast jag såg nu att NH II hade fått bra betyg från någon som har skogkatter och de är ju stora. Just NH II påminner lite om den Oxford jag har och det är enormt stabilt och mina stora kissar får plats i huset och bädden utan problem.

Omdömena om N Home och N Paradise verkar spreta lite mer.

@Vogue Jag har ett Woody klösträd från Zooplus. Tar liten plats och är väldigt diskret. Har fått mycket beröm från andra för det. Liksom du hatar jag dessa hemska plyschhistorier. Är väldigt nöjd med mitt. Det enda negativa (som också är positivt) är väl att liggpuffarna är borttagbara och tvättbara. Mina klantiga katter lyckas ju riva ned dem stup i ett, och ofta hänger ju katten med i fallet. Har tänkt att sy dit ordentlig kardborre på undersidan tror jag, så att de är stadigare.

@Marty: Jag gillar också att det går att ta bort dynan från mitt Oxford-trä och tvätta den (jag skulle aldrig köpa ett träd med fast plysch :yuck:). Först var jag orolig att den skulle glida ner men min tant är försiktig så det har inte hänt :p

Den modellen är jättesnygg men jag är tveksam till hur tippsäker den är. Diametern på bottenplattan känns som för liten till höjden om det kommer en katt i full fart och ska hoppa upp men jag kan ha fel.

Jag hade faktiskt inte kollat på omdömena till Natural Heaven-serien eftersom jag verkligen inte ska ha ett till träd :p men titta kan man ju... :D fast jag såg nu att NH II hade fått bra betyg från någon som har skogkatter och de är ju stora. Just NH II påminner lite om den Oxford jag har och det är enormt stabilt och mina stora kissar får plats i huset och bädden utan problem.

Omdömena om N Home och N Paradise verkar spreta lite mer.

Det var kanonfint! :love: Blir antingen ett sånt eller det som @Marty har tror jag, eller båda! :angel:;)

Tusen tack! Nu har jag äntligen ny inspiration! :d

@Vogue: Jag var ju tvungen att fota mitt (även om det inte finns att köpa längre):

Med katt :D

Andra bilden är från när det var nyköpt och jag tog bort dingelleksaken direkt. Det känns inte säkert med något de kan fastna i, man är ju inte hemma 24 timmar om dygnet.

ALLTSÅ! Vad tycker ni om Natural Home V modellen?!

Lite tveksam. Jag undrar hur stabil den är och hur förankringen (om någon) mot taket ser ut. När de är så där höga vill jag se en ordentligt tilltagen bottenplatta eller en förankring med vinkeljärn mot taket.

Jag är nojjig, jag vet :p men skulle ett träd välta med mina damer i det skulle de aldrig gå i närheten av det igen plus att jag vill ju inte att de gör illa sig.

:)
Lite tveksam. Jag undrar hur stabil den är och hur förankringen (om någon) mot taket ser ut. När de är så där höga vill jag se en ordentligt tilltagen bottenplatta eller en förankring med vinkeljärn mot taket.

Jag är nojjig, jag vet :p men skulle ett träd välta med mina damer i det skulle de aldrig gå i närheten av det igen plus att jag vill ju inte att de gör illa sig.

Givetvis ska man fästa den ordentligt i taket! :) Men förövrigt? :d

ALLTSÅ! Vad tycker ni om Natural Home V modellen?!

Jag har haft ett annat träd av samma märke, ett betydligt mindre (Natural Home II). Till och med det trädet lättade halva bottenplattan när Gullan hoppade upp i det. Jättefint träd, men jag valde ett träd av betydligt stabilare märke när jag köpte nytt innan jul.

Men bara det förankras ordentligt borde det stå kvar.

Jag har ett Natural Heaven V hemma sedan, hittills har det stått pall för 2x6 kg katter som är mer eller mindre smidiga när de attack-klättrar.... ;) Takhögt och med rejäla plattformar där de får plats på, avtagbara plyschdelar och tar inte en massa plats hemma utan är ganska diskret och snyggt enligt mig.

Har dock förstärkt bottenrullen med vinkeljärn mot markplattan för lite extra stabilitet.

natural-heaven-v-klostrad-creme-29309.jpeg

Jag har ett Natural Heaven V hemma sedan, hittills har det stått pall för 2x6 kg katter som är mer eller mindre smidiga när de attack-klättrar.... ;) Takhögt och med rejäla plattformar där de får plats på, avtagbara plyschdelar och tar inte en massa plats hemma utan är ganska diskret och snyggt enligt mig.

Har dock förstärkt bottenrullen med vinkeljärn mot markplattan för lite extra stabilitet.

natural-heaven-v-klostrad-creme-29309.jpeg

Det var fint men lite tomt! :)

Nu har jag beställt både trädet och tunnan som helt plötsligt kom in i lager! :o:p:p

Lite mycket kanske men men, nu får han ju en hel del att göra åtminstone! :love:

@Vogue Har du kollat Pet Fun? Jag skulle aldrig byta bort mitt petfunträd, det är helt fantastiskt! Solitt trä rakt igenom, rejält stadigt, bra hållbarhet på repet (har haft den i ca 3 år nu och det ser inte slitet ut någonstans) och alla tygdelar kan tvättas i maskin. Jag vitbetsade trädelarna på mitt, så det smälter in ännu bättre med övriga möbler (det finns även i mörk variant redan från fabrik nu, om man har sån stil hemma).

(och nu såg jag att du redan hunnit beställa ett annat, men det kanske är någon annan som har nytta av tipset framöver :p )

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 707
Senast: Jamienoble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV